Edge Solutions ma nowy Business Unit w obszarze IT Security
Edge Solutions uruchamio nowy pion kompetencyjny skoncentrowany na usługach bezpieczeństwa informatycznego.
Edge Solutions ma nowy Business Unit w obszarze IT SecurityEdge Solutions oficjalnie rozpoczyna działalność nowego kompetencyjnego business unitu dedykowanego wyłącznie do obsługi projektów w zakresie bezpieczeństwa IT.
Przyjęty przez spółkę model biznesowy zakłada sprzedaż kompleksowych usług z zakresu bezpieczeństwa technologicznego i wywiadu gospodarczego. Ich zakres obejmuje zagadnienia związane z audytem sieci teleinformatycznych i architektur systemowych, w tym systemów wysokiej dostępności (HA).
Edge Solutions zamierza wyróżniać się jakością i specjalizacją audytów typu tiger team, które polegają na analizie – z perspektywy potencjalnego intruza – rzeczywistej wrażliwości i podatności organizacji na różnego rodzaju zagrożenia (w tym nietypowe), zewnętrzne i wewnętrzne ataki oraz niebezpieczeństwo wycieku informacji. Spółkę ma wyróżniać autorski model obsługi wynikający z doświadczenia członków zespołów audytorskich. Łączy on elementy międzynarodowych standardów, normy i metodologii z nieszablonowym podejściem w trakcie przeprowadzonych analiz.
W zakresie usług bezpieczeństwa IT Edge Solutions wprowadza bogaty pakiet szkoleń, który obejmuje m.in.: wykrywanie oraz identyfikację włamań, metodologie penetracyjne, systemy i techniki wykrywania włamań oraz prewencji włamań (IDS/IPS/NIDS/HIDS/LIDS), audyty bezpieczeństwa i ochronności informacji, Security Data Visualization oraz Security Improve Methodologies. Spółka zaoferuje swoim klientom również możliwość stałej współpracy po audycie bezpieczeństwa w zakresie outsourcingu kompetencji związanych z obsługą bezpieczeństwa informatycznego i technologicznego.
Nowy business unit oferuje także kompleksowe usługi analizy skuteczności wdrożonych procedur bezpieczeństwa , jakości procedur reagowania kryzysowego, zgodności bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz teleinformatycznego z rekomendacjami producentów oprogramowania i zaleceniami „best-practices” z perspektywy potencjalnego atakującego. Nowy pion kompetencyjny Edge Solutions będzie wykorzystywać m.in. techniki black-box, white-box i grey-box, które mają na celu m.in. identyfikację obszarów wymagających zabezpieczeń, w tym podatności typowo technicznych, jak i ryzyka wycieku informacji w oparciu o ataki socjotechniczne. Klienci Edge Solutions mogą poddawać testom pojedyncze urządzenia i całe sieci, w tym także architektury komunikacji bezprzewodowej. Spółka będzie również prowadzić audyt bezpieczeństwa obiektów (np. budynków).
Edge Solutions zamierza oferować usługi bezpieczeństwa IT dużym i średnim firmom oraz administracji – w szczególności tam, gdzie infrastruktura informatyczna pełni strategiczną rolę. Nowy pion kompetencyjny jest trzecim filarem działania Edge Solutions. Spółka od siedmiu lat prowadzi projekty informatyczne dla korporacji zagranicznych oraz dużych firm w Polsce. Od ub. r. rozwija kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży usług na bazie platformy zunifikowanej komunikacji IntraOut, oferowanych w modelu SaaS, a także innych platform, które jeszcze w tym roku zostaną udostępnione w modelu SaaS.
Edge Solutions powstało w 2003 roku. Spółka specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu oprogramowania wspomagającego zarządzanie i komunikację, w outsourcingu konsultantów IT oraz rozwoju platform SaaS. Wśród klientów Edge Solutions znajdują się m.in.: Nokia Siemens Networks, Hoffmann La Roche, GTECH Corporation. W Polsce świadczone są usługi takim klientom jak: Allianz, ING, Netia, Samsung, P4, Centrum Projektów Europejskich i wiele innych.
Nadesłał:
Optimum PR
|