Edukacja on-line dla przedsiębiorczych pań


Edukacja on-line dla przedsiębiorczych pań
2008-03-31
Ustawiczne poszukiwanie wiedzy jest domeną kobiet czynnych zawodowo. Wśród Polek, pracujących w mikro, małych i średnich firmach coraz popularniejszą metodą nauczania jest e-learning.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, Akademia PARP zdecydowała się uruchomić szkolenia o zróżnicowanej tematyce, począwszy od rozwijania firmy, poprzez planowanie sprzedaży i PR a kończąc na własności intelektualnej i przemysłowej.


Kobiety z roku na rok coraz liczniej korzystają z Internetu, w niektórych portalach i wortalach są grupą dominującą. Jak wynika z analiz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), kobiety częściej i chętniej niż mężczyźni dzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, tworząc silne społeczności w sieci.

Eksperci Akademii PARP dotarli do najnowszych wyników badań Internetu w Polsce przeprowadzonych przez Net Track. Jak informuje Aneta Grzyb-Hejduk, w 2007 roku w grupie osób aktywnych zawodowo i korzystających regularnie z Internetu Polki stanowiły 51 proc. W latach poprzednich dominowali panowie.

"Badania uczestników szkoleń Akademii PARP potwierdzają zainteresowanie kobiet Internetem. Wynika z nich, że panie są pilniejszymi studentkami niż mężczyźni. Częściej i w terminie kończą rozpoczęte szkolenie. Niektóre są absolwentkami prawie wszystkich dziesięciu szkoleń udostępnianych przez Akademię PARP" - stwierdza Grzyb-Hejduk.

Każde ukończone szkolenie potwierdzane jest certyfikatem, co - zdaniem ekspertki - stanowi dodatkową motywację do nauki.

Od końca 2006 roku w bezpłatnych szkoleniach on-line Akademii PARP uczestniczyło ponad 26 tys. pracowników i pracodawców z mikro, małych i średnich firm z całej Polski.

"Korzystając ze wszystkich możliwości jakie daje portal edukacyjny Akademii PARP, uczestniczki szkoleń chętnie wymieniają się swoimi opiniami i doświadczeniami na forum. Panie dyskutują głównie o tym, jak profesjonalnie przeprowadzić rozmowy handlowe oraz jak najskuteczniej wypromować markę" - tłumaczy Grzyb-Hejduk.

Jak ocenia, w styczniu tego roku najbardziej popularne były "Negocjacje handlowe w MSP", z których skorzystało 16 proc. wszystkich uczestników. Temat "Jak rozwijać firmę. Systemy zarządzania w MSP" ukończyło 13 proc., a "Marketing internetowy i e-commerce w MSP" 12 proc.

Według specjalistów, portal edukacyjny www.akademiaparp.gov.pl zapewnia właścicielom i pracownikom mikro, małych i średnich przedsiębiorstw bezpłatny dostęp do praktycznej wiedzy biznesowej na światowym poziomie, dostosowanej do polskich realiów.

Nadesłał:

Student news
http://studentnews.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl