Efektywność sprzedaży – jej nowy wymiar


Efektywność sprzedaży – jej nowy wymiar
2013-12-13
Niezależnie od epoki, sprzedaż była odwiecznym pragnieniem każdego przedsiębiorstwa handlowego i głównym celem. Sytuacja ta nie zmieniła się także i w XXI wieku. Co więcej, firmy wkładają coraz więcej wysiłku w podniesienie efektywności sprzedaży i robią to na bardzo wiele sposobów.

Najpopularniejszym ostatnio jest jednak merchandising.

 

Czym jest merchandising?

Ogólna definicja tego trendu to zapewnienienie stałego dostępu do danych produktów konsumentom. Jest to zadanie niezmiernie ważne, ponieważ dane szacują, że producenci tracą rocznie miliony złotych tylko dlatego, że ich produkty nie są dostępne, gdy są potrzebne. W odpowiedzi na ten problem powstały agencje merchandisingowe, które pilnują, aby produkt był w sklepie caly czas dostępny oraz dba o to, by centralne umowy były przestrzegane. Poza tym, agencja sprawia, że produkt jest w jak najatrakcyjniejszym położeniu, wzbudzającycm pożądanie potencjalnego klienta. Takie działanie nie tylko zabezpiecza przed niepotrzebnymi stratami, ale także znacznie zwiększa sprzedaż.

 

Rodzimy merchandising

Działań merchandisingowych jest wiele, ale na naszym rodzimym rynku ten dział jest dopiero w początkowym stadium rozwoju. Merchandising w Polsce zaczął rozwijać się stosunkowo niedawno, dlatego  najczęściej możemy spotkać się z agencjami merchandisingowymi działającymi na dwa sposoby. Pierwszym jest zatrudnienie merchandiserów pracujących w systemie godzinowym i  reprezentujących podczas jednej wizyty w sklepie nawet kilku prducentów. Drugim z nich jest model zwany w niektórych kręgach MerchandisingPlus, w którym zatrudniona na pełen etat osoba (na stanowisku np. „młodszy przedstawiciel handlowy”) pracuje dla jednego producenta i przemieszcza się od sklepu do sklepu.

 

O ile merchandising w Polsce dopiero się rozwija, tak trzeba przyznać, że działa prężnie i efektywnie. Wiele uznanych na rodzimym rynku marek korzysta z tego rodzaju usług i odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży. Można więc wysnuuć wniosek, że tego rodzaju firmy stanowią realną i opłacalną pomoc w ogolnej popularyzacji towaru producentów.

Nadesłał:

listopad

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl