Effective PR sprawdza, co Polacy wiedzą o energooszczędności


Effective PR sprawdza, co Polacy wiedzą o energooszczędności
2013-03-26
W badaniu opinii publicznej przeprowadzonym na początku 2013 roku tylko 19% osób wskazało ogrzewanie pomieszczeń jako główne źródło utraty energii w domu i mieszkaniu. W rzeczywistości pochłania ono ponad 70% energii zużywanej w polskich budynkach mieszkalnych. W celu upowszechnienia wiedzy na temat struktury zużycia energii, sposobów jej oszczędzania oraz korzyści związanych z budownictwem zrównoważonym, agencja Effective PR rozpoczęła kampanię edukacyjną Energooszczędność w moim domu.

Wyniki badania opinii publicznej wykonanego w styczniu 2013 r. w ramach kampanii Energooszczędność w moim domu pokazują, że Polacy coraz chętniej stosują energooszczędne rozwiązania, ale nadal mają niską świadomość nt. struktury zużycia energii w swoich domach. Ich zdaniem najwięcej energii konsumują urządzenia elektryczne - uważa tak 51% respondentów. W rzeczywistości najbardziej energochłonne jest ogrzewanie, ale wskazało na nie jedynie 19% ankietowanych. Pozostałe osoby uznały, że najwięcej energii pochłania ogrzewanie wody (14%) oraz oświetlenie (13%). Większość badanych osób potwierdziło, że dostrzega konieczność racjonalnego wykorzystywania energii cieplnej i elektrycznej oraz wie, w jaki sposób można to osiągnąć. Wyniki badania pokazały również, że energooszczędny dom i mieszkanie kojarzy się Polakom przede wszystkim z obniżeniem kosztów eksploatacji - aż 47% ankietowanych wskazuje aspekt finansowy, jako największą korzyść wynikającą z mieszkania w energooszczędnym budynku. Mniejsze znaczenie ma ochrona środowiska naturalnego (22% wskazań), poprawa jakości i komfortu życia (16%) oraz pozytywny wpływ na zdrowie (12%).

Kampania Energooszczędność w moim domu ma na celu zaprezentowanie najważniejszych korzyści związanych z budownictwem zrównoważonym oraz poszerzenie wiedzy nt. racjonalnego wykorzystywania energii. „Energooszczędność to zagadnienie interesujące coraz większą grupę Polaków. Potwierdza to badanie, które wspólnie z przedstawicielami sektora budownicwa zrównoważonego zleciliśmy firmie Millward Brown SMG/KRC" - mówi Paulina Gadomska-Dzięcioł, dyrektor zarządzający Effective Public Relations. „Niebawem Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpocznie program dopłat do kredytów na domy i mieszkania energooszczędne. Dlatego w prowadzonej od początku roku przez naszą agencję kampanii podpowiadamy, w jaki sposób osiągnąć wysoki standard energetyczny kwalifikujący do uzyskania dopłaty oraz informujemy o korzyściach związanych z budownictwem zrównoważonym".

Badanie Energooszczędność w moim domu przeprowadziła w dniach 25-27 stycznia 2013 r. firma Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Effective Public Relations oraz przedstawicieli sektora budownictwa zrównoważonego: IRA Inteligentne Rozwiązania Automatyki, NSG Group (właściciel marki Pilkington), Philips, Rockwool, Skanska Residential Development i Velux. Sondaż zrealizowany został w formie telefonicznego wywiadu kwestionariuszowego na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1002 osób w wieku od 18 lat. Więcej informacji dotyczących rozwiązań podnoszących standard energetyczny domu i mieszkania można znaleźć na profilu Facebook: Energooszczędność w moim domu.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl