Ekstranet - Dlaczego firmy go potrzebują, a jednocześnie tak niewiele o nim wiedzą?


2015-04-01
Platformy ekstranet są internetowym kanałem komunikacji z Klientami i Partnerami biznesowymi, który umożliwia swobodną wymianę informacji z przedsiębiorstwem.

Ekstranety mogą znaleźć zastosowanie praktycznie w każdej branży i w każdym rodzaju działalności.

laczego jeszcze tak niewiele firm z nich korzysta?

Powodem może być niepełna wiedza przedsiębiorców i managerów w tym zakresie. Ekstranety posiadają tak szerokie zastosowanie i mogą służyć tak różnym celom, że czasem trudno wyobrazić sobie, jakie zastosowanie mogłyby znaleźć w konkretnej firmie.

Instytut Gartnera oszacował, że pod koniec ubiegłego stulecia ponad 40% wielkich europejskich koncernów powinno posiadać firmowe ekstranety. Ten trend cały czas rośnie, jednak rozwija się wolniej, niż początkowo prognozowano. Oznacza to również, że jest to nadal dobry sposób na uzyskanie przewagi nad konkurencją.

Od początku - Intranet, a Ekstranet

Jak same nazwy wskazują oba terminy dotyczą sieci (ang. net). Intranet jest wewnętrzną siecią, często ograniczoną lokalizacyjnie, przeznaczoną do użytku pracowników danej firmy/organizacji. Zwykle zawiera ogromne ilości danych, z których duża część jest pilnie strzeżoną tajemnicą firmy. Jednym z najpowszechniejszych rodzajów intranetów są systemy CRM, zbierające szczegółowe informacje na temat klientów oraz realizowanych transakcji i projektów.

Ekstranet jest natomiast siecią służącą do wymiany informacji z osobami „z zewnątrz”. W tym przypadku zakres dostępu do danych jest zwykle ściśle określony i znacznie bardziej ograniczony, niż w sieci Intranet. W zależności od potrzeb, Ekstranet może być wykorzystywany, zarówno w kontaktach B2B, jak i B2C. Aby jednak spełniać swoją funkcję oraz umożliwiać sprawną wymianę informacji, powinien synchronizować się z firmowym intranetem.


czytaj całość artykułu tutaj: 

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl