Electronic Arts i Steven Spielberg zapowiadają grę BOOM BLOX
W maju 2008 roku do sprzedaży trafi pierwsza gra EA tworzona we współpracy z reżyserem i producentem Stevenem Spielbergiem.
Przeznaczony na konsolę Wii BOOM BLOX będzie produkcją dynamiczną, zawierającą setki poziomów i wyzwań, ponad trzydzieści szalonych postaci i łatwy w użyciu edytor, za pomocą którego gracze wyrażą swoją kreatywność.
Sam jestem graczem i bardzo chciałem stworzyć grę, w którą mógłbym grać ze swoimi dziećmi – powiedział Steven Spielberg. – BOOM BLOX oferuje mnóstwo świetnych wyzwań i scenariuszy, które zapewnią fantastyczną zabawę Tobie i Twoim dzieciom.
Doskonały dla całej rodziny BOOM BLOX oferuje interaktywną rozrywkę w trybach dla pojedynczego lub dwóch graczy, którzy mogą ze sobą współpracować lub rywalizować. Sugestywny charakter rozgrywki, zaprojektowanej specjalnie z myślą o konsoli Wii, uzupełniony jest zadaniami wymagającymi użycia szarych komórek. Gracze spotkają zabawne postacie, na przykład szalone kurczaki i rzucające piłkami małpy, które zaludniają tematyczne plansze, zainspirowane motywami z horrorów, średniowiecza czy też zabierające nas w słoneczne tropiki. W trybie kreacji łączyć ze sobą można różne poziomy używając przedmiotów, klocków i postaci odblokowanych w trakcie rozgrywki. Gracze mogą zbudować wszystko, co sobie zamarzą, a następnie podzielić się swoimi dziełami z przyjaciółmi, łącząc się za pośrednictwem WiiConnect24 z innymi posiadaczami konsoli Wii.
BOOM BLOX został opracowany w ten sposób, by zapewniać praktycznie nieograniczone możliwości zabawy – powiedział producent wykonawczy, Louis Castle. – Gra zawiera ponad trzysta poziomów wykorzystujących realistyczny silnik fizyczny, dzięki czemu rozgrywka może być tak łatwa lub trudna, jak tego zażyczą sobie gracze – w BOOM BLOX każdy znajdzie coś dla siebie.
Na pomysł stworzenia BOOM BLOX wpadłem, gdy po raz pierwszy zagrałem na Wii – dodał Steven Spielberg. – Od początkowej koncepcji do ostatecznego kształtu gry przez cały czas zainspirowany byłem innowacyjnym charakterem rozgrywki na tej konsoli. Idea BOOM BLOX opiera się na radości płynącej z budowania i burzenia klocków, która nieobca jest zarówno dzieciom, jak i dorosłym.
Gra powstaje w studio EA Los Angeles i zostanie wydana pod szyldem EA Casual Entertainment Label. Nie otrzymała jeszcze klasyfikacji PEGI. Więcej informacji na jej temat znaleźć można pod adresem www.ea.pl.
BOOM BLOX powstaje również w wersji na telefony komórkowe, która trafi do sprzedaży wiosną. Po raz pierwszy w historii gier na komórki, gracze będą mogli tworzyć własne poziomy i dzielić się nimi z przyjaciółmi przesyłając je bezpośrednio z telefonu.