Emporia bada zwyczaje polskich konsumentów


Emporia bada zwyczaje polskich konsumentów
2011-05-16
Sukces firmy Emporia wynika ze stałego dialogu z grupą docelową. Zgodnie z zasadą słuchania klientów i odpowiadania na ich potrzeby, emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych.
 Każdy produkt marki emporia musi zapewniać wyjątkową wygodę użytkowania i być zgodny z naczelną zasadą firmy: prosta telefonia dla wszystkich. Jest to wymagające i trudne,
a najlepiej cel ten osiągnąć, rozmawiając bezpośrednio z użytkownikami.
 Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby
w wieku powyżej 30 lat
. Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy. Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń
(89,1 proc.). Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%) oraz wysyłają SMSy (64,6%.). Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.
 Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.Z tezą, że telefony są zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %. Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego. W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6. W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy. Zależność z wiekiem jest następująca: połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji, w wieku 50-65 lat – 4 funkcji; a powyżej 65 lat – 2 funkcje. Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, emporia projektuje telefony komórkowe tak, aby jak najlepiej spełniały te potrzeby i ułatwiały konsumentom kontakty z bliskimi.   
Informacje o firmie emporia:Emporia Telecom to założona w 1991 roku prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla konsumentów w wieku 60 lat i powyżej. Emporia Telecom jest synonimem prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci zyskują łatwiejsze kontakty z bliskimi. Dział badań i rozwoju emporia, zatrudniający jedną trzecią ze 100-osobowego personelu firmy, wykorzystuje technologię do uproszczenia skomplikowanych procesów, aby komunikacja była przystępna dla każdego. Wszystko to wyłącznie po to, by zaspokoić potrzeby pokolenia seniorów. Emporia Telecom, austriacka firma z siedzibą w Linz, to globalny lider rynkowy i technologiczny w segmencie telefonów komórkowych dla starszych osób. Produkty emporia dostępne są już w niemal 30 krajach.
 Kontakt dla mediów Anna Koper
Account Executive
Agencja 21
tel. +48 22 511 13 85
E-mail:           
anna.koper@agencja21.pl
 

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl