ENERGA Liderem Polskiego Biznesu


ENERGA Liderem Polskiego Biznesu
2010-01-19
Tytuł Lidera Polskiego Biznesu otrzymali Grupa ENERGA i jej prezes Mirosław Bieliński. Złotą statuetkę Business Centre Club spółka otrzymała za wyniki ekonomiczne, efektywną politykę inwestycyjną oraz pierwsze pełne wdrożenie na polskim rynku energetycznym kompleksowych zasad kreujących silną markę.

To dla nas bardzo cenna nagroda. Potwierdzenie, iż nasza wizja rozwoju Grupy i jej konsekwentna realizacja, to krok w dobrym, bo oczekiwanym przez rynek kierunku. Rok 2009 - pomimo panującej dekoniunktury - był dla Grupy ENERGA bardzo udany. Podjęliśmy i realizujemy wiele konkretnych działań ujętych w naszej strategii rozwoju. Sfinalizowaliśmy umowy inwestycyjne i finansowe z kilkoma znakomitymi partnerami - podkreśla Mirosław Bieliński.

Do wzrostu efektywności zarządzania przyczyniły się w ubiegłym roku skuteczna kontrola kosztów, dyscyplina realizacji inwestycji oraz przejrzysta komunikacja z klientami. Jestem przekonany, że kolejne lata przyniosą kontynuację pozytywnych efektów działań zainicjowanych w 2009 roku. Dzisiaj chciałbym podziękować pracownikom Grupy ENERGA, bez których nie udałoby się wyznaczonego celu osiągnąć.

W ciągu roku od ogłoszenia strategii rozwoju na lata 2009-2015 Grupa ENERGA rozpoczęła kilkanaście nowych projektów inwestycyjnych. Ich wartość szacowana jest na ponad 22 mld zł, z czego 15 mld zł pochłoną inwestycje w budowę źródeł wytwarzania, zarówno konwencjonalnych o niskoemisyjnych parametrach, jak i odnawialnych o łącznej mocy ok. 2200 MW. Najbardziej zaawansowane są programy budowy nowego bloku w elektrowni w Ostrołęce, elektrowni gazowych i wodnych. Do kilku z tych projektów ENERGA pozyskała partnerów, m.in. Grupę LOTOS, PGNiG, ESB International, KBW "Adamów" czy wreszcie Europejski Bank Inwestycyjny, który udzieli Grupie finansowania inwestycji w sieci dystrybucyjne w wysokości 1 mld zł (cały programu rozbudowy i modernizacji sieci elektroenergetycznej szacowany jest na ponad 7 mld zł). Już w minionym roku nakłady na rozwój sieci dystrybucyjnej zostały zwiększone o ponad 20 procent (do kwoty ok. 720 mln zł) i były najwyższe w historii spółki.

Do działań wzmacniających pozycję rynkową i wzrost wartości marki ENERGA przyczyniło się również wprowadzenie szeregu nowych produktów, usług i kanałów komunikacji z klientem, jak również wewnętrzne usprawnienia organizacyjne, wdrożenie transparentnych procedur kontrolnych czy międzynarodowych standardów rachunkowości.

Wraz ze strategią rozwoju Grupa ENERGA przyjęła nową markę, porządkując tym samym działania komunikacyjne, marketingowe i sponsoringowe. W ciągu minionego roku ENERGA wypracowała model wzajemnie wspierającej się komunikacji marki i produktów. Efektem tych działań jest zdecydowana poprawa skuteczności w tym obszarze oraz wzrost rozpoznawalności marki. Dodatkowym efektem wprowadzonych rozwiązań jest zredukowanie kosztów prowadzonych działań marketingowych o ponad 40 % w skali całej Grupy w stosunku do lat ubiegłych. Realizacji strategii i wprowadzeniu nowej marki towarzyszy również nowa jakość w komunikacji z klientami, kontrahentami i pracownikami spółki.

Działania te zostały dostrzeżone przez media i otoczenie biznesowe. Grupa ENERGA otrzymała Tytuł Mecenasa Sportu 2009 w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Nagroda została przyznana przede wszystkim za program OLIMPIJSKA ENERGA adresowany do młodych sportowców. Program został także nagrodzony nagrodą Prezydenta Miasta Sopotu. To już kolejne nagrody dla Grupy ENERGA za ubiegłoroczną działalność. ENERGA została laureatem nagrody "Perły Polskiej Gospodarki", magazynu ekonomicznego Polish Market oraz Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN. Jest to wyróżnienie za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycję lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw w Polsce. Z kolei program poprawy jakości obsługi klienta wdrożony przez spółkę ENERGA Obsługa i Sprzedaż zyskał uznanie kapituły nagrody Gazele Biznesu, przyznawanej przez Puls Biznesu.

Systematyczna poprawa wyniku finansowego netto Grupy ENERGA (po III kwartałach 2009 roku do kwoty 426 mln zł, co oznacza 11-procentowy wzrost w stosunku do 2008 roku) znajduje swoje odzwierciedlenie w coraz lepszych notowaniach na listach rankingowych. Na liście 500 największych przedsiębiorstw Europy Środkowej firmy doradczej Deloitte Grupa ENERGA znalazła się na 66. pozycji. Z kolei w ostatnim rankingu 500 najcenniejszych firm "Rzeczpospolitej" spółka poprawiła swoją pozycję, awansując z miejsca 21. na 11.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl