Ericsson i CNN prezentują kluczowe wnioski z przeprowadzonego badania na temat telewizji mobilnej


2008-03-05
Wykorzystanie mobilnej telewizji bedzie wzrastać w związku z dużym zapotrzebowaniem klientów. Jest ona najbardziej pożądaną aplikacją, którą użytkownicy chcą posiadać w swoim telefonie komórkowym.

Wskazują na to wyniki badania zachowań konsumentów przeprowadzonego przez firmę Ericsson i numerem jeden wśród międzynarodowych stacji informacyjnych, CNN. Wyniki pokazują, że ponad 1/3 respondentów (34%) uważa Mobile TV za najbardziej pożądaną aplikację a prawie połowa z nich (44%) rozważa zainstalowanie mobilnej telewizji w telefonie w ciągu najbliższych dwóch lat.

Według raportu prawie jedna czwarta użytkowników (24%) Mobile TV korzysta z niej codziennie, podczas gdy ponad połowa (52%) badanych robi to co najmniej raz na tydzień.

Badanie firmy Ericsson i CNN wskazuje na rosnącą popularność wiadomości foto i wideo spowodowaną obniżającymi się cenami tych usług i zwiększeniem ich funkcjonalności. Najpopularniejszą usługą zdaniem większości respondentów (57%) jest wysyłanie i odbieranie plików graficznych oparte na technologii fotograficznej. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w popularności serwisu iReport tworzonego przez użytkowników należącego do stacji CNN International, który wystartował w 2006 roku. W ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkownicy ze 189 krajów, korzystali z niego 50.000 razy, umieszczając w serwisie między innymi filmy i zdjęcia wykonane telefonami komórkowymi. Takie zachowanie internautów wpisuje się w światowy trend „obywatelskiego dziennikarstwa" i pozwala im zaangażować się w redagowanie portalu.

„Wyniki tych badań podkreslają zaangażowanie, z jakim CNN przewodzi szybko zmieniającym się trendom. Mają  one wpływ na sposób, w jaki publiczność wykorzystuje treści". - powiedział Didier Mormesse, SVP CNN International Ad Sales Research, Development & Audience Insight."Cieszy nas znaczny wzrost, który w ciągu ostatnich kilku lat miał miejsce w sektorze telefonii komórkowej i mamy zamiar kontynuować nasze inwestycje w wiodące inicjatywy i nowe serwisy. Badania jak to ostatnio przeprowadzone pozwala nam dowiedzieć się, czego konsumenci naprawdę potrzebują. Dzięki będziemy mogli dostarczać mobilnym odbiorcom  najwyższe jakości serwisy informacyjne.

Jan Wäreby, Senior Vice President and Head of Business Unit Multimedia Ericsson, powiedział: "Mobilna telewizja, pomimo, iż to dopiero jej początki, z całą pewnością w ciągu najbliższych kilku lat zaistnieje jako popularny serwis. Napędzana zainteresowaniem użytkowników, razem z nowymi sposobami wykorzystywania, Mobile TV reprezentuje jedną z największych możliwości sieciowych multimediów dla operatorów kablowych i telekomunikacyjnych."

W 2007 roku wystartował nowy serwis mobilny CNN International - CNN Mobile. Za jego pośrednictwem użytkownicy otrzymują aktualne informacje bez względu na to, gdzie się znajdują. Dodatkowo użytkownicy posiadają dostęp do blogów CNN tworzonych przez międzynarodowych korespondentów stacji. Inwestycje CNN International skierowane na podążanie za zmieniającymi się nawykami użytkowników polegały m.in. na stworzeniu w 2007 roku grupy badawczej, której celem było zbadanie sposobów wykorzystania takich serwisów CNN jak Internet, telefon czy IPTV. Ostatnie inicjatywy CNN w tym  obszarze obejmują partnerstwo z czołowymi portalami telewizyjnymi w sieci oraz odświeżenie portalu CNN.com.

W momencie, gdy ogłoszeniodawcy szukają innowacyjnych rozwiązań, CNN International może zaoferować wiedzę na temat swoich użytkowników na całym świecie, obowiązujących trendów w mediach i poszczególnych segmentach rynkowych. i trendów rynkowych oraz zapewnić dokładne dane klientom międzynarodowym.

Badanie dla firny Ericsson i stacji CNN International przeprowadziła firma Synovate. Badanie przeprowadzono w okresie od 15 sierpnia do 15 września 2007 roku na próbie 981 osób.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku w technologiach komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 185 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu, Londynu i NASDAQ.

Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na strony www.ericsson.com lub www.ericsson.mobi.

O CNN International

CNN International jest międzynarodowym kanałem informacyjnym docierającym do europejskich elit, przewodzącym we wszystkich rankingach międzynarodowych stacji informacyjnych (EMS Select 2007). Jest również liderem rynku w dziedzinie TV i miesięcznego zasięgu on-line, co potwierdza pozycję CNN jako stacji docierajacej do ekskluzywnej publiczności ery cyfrowej. Marka CNN ewoluuje, by jak najlepiej odpowiadać potrzebom swoich międzynarodowych odbiorców. Poza flagowym serwisem telewizyjnym stacji oraz  należącej do niej stroną internetową CNN.com/international, stacja CNN jest również dystrybuowana poprzez serwisy IPTV i VOD takie jak Joost, YouTube, Dailymotion, Jalipo czy Vingo TV i jest dostępna dla telefonów komórkowych poprzez serwis CNN Mobile.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl