Ericsson redukuje emisję gazów CO2 do atmosfery
Do 2013 roku Ericsson zmniejszy emisję gazów CO2 o 40 procent w ciągu kolejnych 5 lat. Cel na rok 2009 zakłada redukcję o 10 procent. Aby to osiągnąć Ericsson m.in. wprowadzi rozwiązania i usługi optymalizujące zużycie energii w sieciach telekomunikacyjnych.
Wkład firmy Ericsson w redukcję emisji CO2 do atmosfery polega na zapewnieniu fundamentów dla wprowadzenia proekologicznych usług i rozwiązań.
Można osiągnąć to poprzez masowe wdrożenia mobilnych i stacjonarnych sieci szerokopasmowych. Ważne jest również promowanie bardziej efektywnego wykorzystywania rozwiązań telekomunikacyjnych przez społeczeństwa na całym świecie. Ericsson uważa, że cały sektor telekomunikacji może zredukować społeczny wpływ na emisję gazów CO2 o ponad 15 procent do roku 2020.
Ericsson mierzy poziom emisji gazów CO2 wytwarzanych przez produkty używając naukowej metody pod nazwą Ocena Cyklu Życiowego Produktu (Life Cycle Assesment). Polega ona na analizie każdego etapu cyklu życia produktu - od momentu wydobycia surowca, poprzez produkcję, transport, wykorzystywanie aż po utylizację.
Analizy firmy Ericsson wskazują, że najbardziej negatywny wpływ na środowisko (67 procent) ma konsumpcja energii urządzeń związanych z funkcjonowaniem sieci, działalność operatorów oraz utylizacja sprzętu telekomunikacyjnego. Pozostałe 33 procent to działania związane produkcją sprzętu.
Branża teleinformatyczna jest obecnie odpowiedzialna za około 2 procent globalnej emisji CO2 do atmosfery. Jednocześnie posiada odpowiedni potencjał, aby pomóc w redukcji pozostałych 98 procent. Badania firmy Ericsson wykazały, że przemyślane wykorzystanie rozwiązań telekomunikacyjnych może przynieść od 10 do 20 razy większą redukcję emisji CO2 w porównaniu z ilością CO2 powstałą przy ich produkcji.
Wpływ wytwarzania produktu i działania sieci telekomunikacyjnych na środowisko naturalne, jest relatywnie niewielki w porównaniu wpływu do innych branż przemysłowych. Używając jako wskaźnika dwutlenku węgla okazuje się, że porównując komunikację za pomocą telefonu komórkowego do podróży fizycznej, rok używania telefonu komórkowego równa się przejechaniu typowym samochodem 160 kilometrów autostradą.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 175 krajach, w 2008 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27 miliardów USD (209 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach OMX Nordic Exchange Stockholm i NASDAQ.
Nadesłał:
ap
|