Ericsson stawia na Mobile TV
MBMS (multimedia broadcast/multicast service) jest najlepszym standardem dla interaktywnej telewizji mobilnej - uważają specjaliści firmy Ericsson. Pozwoli na pełną personalizację TV i prostsze wdrażanie nowych usług.
Usługi i rozwiązania związane z telewizją mobilną są jednym z głównych kierunków rozwoju firmy Ericsson na świecie.
Mimo, że istnieją różne technologie świadczenia takiej usługi, Ericsson zdecydował się postawić na MBMS. W tym roku zaplanowano pierwsze komercyjne wdrożenia, wykorzystujące tę technologię.
Obecnie istnieją trzy główne standardy, służące do przekazywania sygnału telewizyjnego na telefony komórkowe: przez sieć 3G (tu mieści się MBMS), tradycyjną naziemną telewizję cyfrową (DVB-H) oraz przez satelitę.
Według firmy Ericsson wiele czynników świadczy o przewadze technologii 3G i MBMS. Jedną z głównych jej przewag jest możliwość łatwego uruchomienia kanałów zwrotnych, co czyni telewizję mobilną w pełni interaktywną. A właśnie interaktywność pozwala operatorom i nadawcom na znaczne zwiększenie lojalności użytkowników i zmaksymalizowanie przychodów z nowych źródeł. Testy, które Erisccon przeprowadził wraz z Norwegian Broadcasting Corporation wykazały, że wprowadzenie kanałów zwrotnych może podwoić czas, który widzowie spędzają przed mobilną telewizją.
Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego rozwiązania firmy Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym świecie.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za korzystanie z nowych możliwości są skłonni płacić od 10 do 15 euro miesięcznie. To ogromna szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając opłaty za kontent, reklamę, opłaty za konkursy i głosowania, a nawet wirtualne zakupy za pośrednictwem komórki.
Kolejnym plusem interaktywnej telewizji mobilnej jest znaczne spersonalizowanie tych usług oraz doskonała znajomość odbiorcy, co pozwala na zaoferowanie mu usług i produktów „skrojonych na miarę". Takie podejście całkowicie zmieni rynek reklamowy.
Ericsson ma w ofercie pełne portfolio produktów do wdrażania usługi mobilnej TV. Wspiera zarówno operatorów jak i firmy działające w sektorze medialnym w rozwijaniu atrakcyjnych usług mobilnej TV dla klientów.
MBMS jest skalowalnym, elastycznym rozwiązaniem które pozwala operatorom i mediom na nadawanie różnych form kontentu. Przy tym MBMS nie wymaga wdrażania zupełnie nowych technologii, lecz wykorzystuje istniejącą infrastrukturę sieciową do nadawania usług mobilnych, takich jak komórkowa TV. Pozwala na podłączenie nielimitowanej liczby użytkowników w tym samym czasie i świadczenie nowoczesnych usług w najlepszej jakości.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu i NASDAQ.
Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na strony www.ericsson.com lub www.ericsson.mobi