Ericsson wchodzi w nowe obszary dzięki akwizycjom
Przychody firmy Ericsson z tytułu multimediów sięgnęły w pierwszym kwartale 2008 roku 3,9 mld koron szwedzkich. Oznacza to wzrost o 16 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zarząd firmy jest przekonany, że znaczenie multimediów w strukturze przychodów spółki będzie dynamicznie rosło.
Z prognoz firmy wynika, że w ciągu następnych pięciu lat ponad 2 mld ludzi „przesiądzie się" do sieci nowej generacji, by korzystać z usług wideo, telewizji, rozrywki, transakcji dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych. Stworzy to całkowicie nowe źródła przychodów dla wielu operatorów. Dlatego firmie Ericsson zależy, by brać aktywny udział w rozwoju nowych technologii. W zbudowaniu silnego działu multimediów pomogły Ericssonowi przeprowadzone w ostatnich latach akwizycje.
Jedną z ostatnio przejętych firm jest Redback. Jego obecność w grupie pozwoli Ericssonowi na wprowadzenie usług triple-play dla operatorów komórkowych. Sztandarowym produktem Redback są routery szerokopasmowe do zarządzania usługami głosowymi, transmisji danych i wideo, także dla sieci komórkowych. Jego klientami jest 75 proc. z 20 największych firm telekomunikacyjnych na świecie. Są wśród nich AT&T, British Telecom, China Telecom, Deutsche Telekom, France Telecom, Telefonica. W sumie z jego usług korzysta ponad 700 operatorów na całym świecie.
Inna firma z grupy, Tandberg Television, jest światowym liderem w dziedzinie retransmisji sygnału video, w kodowaniu i w technice kompresji. Te technologie pozwalają na poprawianie jakości obrazu przy jednoczesnej minimalizacji szerokości pasma w aplikacjach wideo. To z kolei jest kluczowe w rozwiązaniach IPTV. Tandberg stworzył liczącą się bazę klientów w ponad 100 krajach. Firma posiada ponad 200 patentów. M.in. dzięki kompetencjom Tandberg Television Ericsson może pochwalić się pełnym rozwiązaniem dla IPTV, które pozwala operatorom na wdrożenie urozmaiconych, interaktywnych i spersonalizowanych usług telewizyjnych.
Kolejną firmą, należącą obecnie do firmy Ericsson jest Drutt Corporation, dzięki której koncern wzmocnił pozycję w usługach mobilnych. Drutt miał rozwiązanie MSDP (Mobile Service Delivery Platform), które pozwala operatorom dostarczać dowolny rodzaj kontentu na każde urządzenie mobilne, przez sieci w wielu standardach. Technologia opracowana przez Drutt Corporation umożliwia także pobieranie opłat za te usługi.
Uzupełnieniem produktów wniesionych do grupy Ericsson przez Drutt, jest Convergent Charging and Billing, bazujące na ofercie firmy Ericsson i LHS. Ta ostatnia została przejęta przez koncern w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Najnowszym nabytkiem w multimedialnej rodzinie Ericssona jest firma HyC. To hiszpańskie przedsiębiorstwo, przejęte w styczniu tego roku, zajmuje się konsultingiem i integracją systemów TV. Przejęcie HyC umacnia pozycję firmy Ericsson na rynku usług i multimediów jako integratora systemów rozwiązań IPTV. Poprzez przejęcie HyC Ericsson chce zwiększyć możliwości wspierania operatorów i dostawców usług w projektowaniu rozwiązań, instalacji, integracji i działania usług IPTV.
Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu i NASDAQ.
Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na strony www.ericsson.com lub www.ericsson.mobi