Eskadra PUBLICA wspiera walkę z niesłusznym podatkiem
Z początkiem września Eskadra PUBLICA rozpoczęła działania na rzecz inicjatywy „Charytatywny SMS bez VAT”. Do koalicji popierającej akcję należy 21 organizacji charytatywnych.
Celem przedsięwzięcia jest nakłonienie Ministerstwa Finansów do zrezygnowania z 22-procentowego podatku od darowizn przekazywanych za pomocą wiadomości tekstowych.
Zadaniem Eskadry PUBLIKI w ramach wspierania akcji „Charytatywny SMS bez VAT" będzie przede wszystkim doradztwo strategiczne w zakresie komunikacji zewnętrznej, w tym m.in. opracowanie dokumentów programowych. Agencja będzie także odpowiedzialna za media relations oraz e-PR. Wszystkie działania na rzecz akcji zrealizowane zostaną pro bono. Głównym celem działań Eskadry PUBLIKI będzie podniesienie społecznej świadomości idei kampanii „Charytatywny SMS bez VAT" i wzbudzenie powszechnego zainteresowania tą akcją.
Koalicja „Charytatywny SMS bez VAT" dąży do zbudowania poparcia dla postulatu zaprzestania pobierania podatku VAT od darowizn przekazywanych za pośrednictwem wiadomości SMS. Środowisko organizacji pozarządowych już od kilku lat apeluje do kolejnych rządów o zwolnienie z podatku środków przekazywanych na przez SMS cele charytatywne. Do dziś Ministerstwo Finansów nie zdecydowało się na taki krok.
„Budżet państwa nie powinien zyskiwać na hojności ludzi chcących nieść pomoc potrzebującym. W ciągu ostatnich lat najpopularniejszą formą takiej ofiarności stały się darowizny przekazywane za pośrednictwem wiadomości SMS. Dlatego organizacje charytatywne postanowiły podjąć działania mające na celu zniesienie podatku pobieranego od takiej formy wpłat." - powiedział Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers. „Pomoc Eskadry PUBLIKI jest dla nas bardzo cenna. Profesjonalne wsparcie ekspertów w dziedzinie komunikacji z pewnością przełoży się na zwiększenie świadomości akcji w mediach, a co za tym idzie w społeczeństwie. Liczymy zwłaszcza na intensywne działania w nowych mediach i zbudowanie zaangażowanej grupy poparcia" - dodała Paulina Kaczmarek z Fundacji PricewaterhouseCoopers „Podaruj Siebie", wchodzącej w skład koalicji.
Ze strony Eskadry PUBLIKI za działania na rzecz inicjatywy „Charytatywny SMS bez VAT" odpowiedzialny jest team: Adam Kaliszewski - Account Manager oraz Natalia Makowska - Account Assistant.
„Naszym zdaniem obciążanie podatkiem darowizn przekazywanych przez SMS jest oburzające. Dlaczego te 22% ma trafiać do skarbu państwa, zamiast do potrzebujących? Chcemy to zmienić, dlatego zdecydowaliśmy się pomóc i wykorzystać nasze doświadczenie do rozpowszechnienia idei >>SMS bez VAT<<". - powiedział Sebastian Łuczak, Prezes Zarządu Eskadry PUBLIKI.
W skład koalicji organizacji „Charytatywny SMS bez VAT" wchodzą:
Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „nie jesteś sam", Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą", Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Orange, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers "Podaruj siebie", Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko", Caritas Polska
Eskadra PUBLICA jest pierwszą polską agencją public relations, która posiada własny, osobny Team Kreatywny. Firma powstała pod koniec 2007 roku z inicjatywy Adama Łaszyna, Mateusza Zmyślonego i Sebastiana Łuczaka. Na portfolio klientów Eskadry PUBLIKI składają się prace realizowane m.in. dla: Nestlé Polska, WINIARY, Budimexu, Expandera, Ikea, Swatch, ZP INFARMA, Metra, Certiny, Urzędu Miasta St. Warszawy. Za akcję współorganizowaną w 2008 roku przez Eskadrę PUBLICĘ, Gadu Gadu S.A. otrzymało Złotego Spinacza - najważniejszą nagrodę dla działań public relations w Polsce.
Eskadra PUBLICA działa w strukturach Grupy Komunikacyjnej Eskadra - konsorcjum, które w rankingu Media & Marketing Polska uzyskało tytuł „Agencja Marketingu Zintegrowanego Roku 2008".
Nadesłał:
ap
|