Europ Assistance Polska podsumowuje długi czerwcowy weekend
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas długiego czerwcowego weekendu. Najczęściej interwencje dotyczyły assistance samochodowego (78%) a zgłoszenia z zakresu pomocy medycznej stanowiły 10% interwencji.
Policyjne statystyki pokazują, że w trakcie minionego długiego weekendu doszło do 444 wypadków. Najczęstszą przyczyną sytuacji drogowych były nadmierna prędkość połączona z brawurą, nieprawidłowe wyprzedzanie, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, alkohol. Czy te dane mają odzwierciedlenie w strukturze spraw assistance?
Dobra pogoda w kraju sprzyjała wyjazdom do popularnych nadmorskich miejscowości, nad mazurskie jeziora i w góry. Polacy najczęściej przemieszczali się samochodami. Ma to odzwierciedlenie również w statystykach Europ Assistance Polska. Aż 78% zgłaszanych spraw dotyczyła właśnie problemów z pojazdem. Najwięcej interwencji dotyczyło holowania samochodu (75%), organizacji auta zastępczego (11%) i usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia (10%). W pozostałych sprawach Klienci korzystali z organizacji i pokrycia kosztów dalszej podróży (np. taksówką), a także rezerwacji hotelu na czas naprawy oraz usług informacyjnych i concierge.
Coraz lepsze drogi w kraju i przyjaźniejsza kierowcom infrastruktura zachęca do podróży po Polsce. Warto pamiętać o wykupieniu odpowiedniej polisy wraz z assistance, by w razie nieprzewidzianej sytuacji mieć zagwarantowaną kontynuację podróży i bezpieczne dotarcie do celu – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
Zdrowy weekend
Podczas długiego czerwcowego weekendu 10% zgłoszeń dotyczyło pomocy medycznej. Największa liczba spraw dotyczyła organizacji i refundacji kosztów usług medycznych (70%). Z kolei pomocy ambulatoryjnej potrzebowało 10% Polaków, wizyty domowej lekarza 7%, a konsultacji telefonicznej z lekarzem 4%.
Cieknący kran, zepsuty sprzęt
Część osób podczas długiego weekendu spędzała czas w domu. Jak pokazują statystyki Europ Assistance Polska, również im przydał się pakiet assistance. Z assistance domowego skorzystało 8% klientów Europ Assistance Polska. Najczęstszym powodem zgłoszenia, była konieczność wsparcia ze strony specjalisty (55% wszystkich interwencji). Najbardziej przydatne były usługi hydraulika (40% interwencji specjalistów), nieco rzadkiej klienci korzystali z pomocy elektryka, ślusarza, informatyka, czy dekarza. Drugie pod względem ilości spraw były problemy ze sprzętem RTV/AGD, które stanowiły 45% wszystkich interwencji.
Nadesłał:
Europ Assistance Polska
|