Excel niezastąpionym programem w sektorze MŚP
Microsoft Office Excel to popularny arkusz kalkulacyjny, z którego funkcjonalnych opcji korzystają pracownicy różnych sektorów na całym świecie.
Zaprezentowany w 1987 roku, zyskał sobie przychylność użytkowników i natychmiast stał się niezbędnym programem do pracy z danymi. Co zatem dokładnie sprawia, że Excel jest tak przydatny przy pracy małych i średnich przedsiębiorstw?
Po pierwsze: najważniejsze dane w jednym miejscu
Niekwestionowanym atutem aplikacji Excel jest prostota i szybkość uzupełniania arkuszy danymi. Bez względu na to, czy w firmie pracuje pięć, czy pięćdziesiąt osób, dynamika pracy jest niezwykle ważna - każdego pracownika gonią terminy, toteż nie ma czasu na korzystanie ze skomplikowanych narzędzi. W Excel nie tylko dane wpisuje się szybko - można intuicyjnie zmieniać ich format, czy rozmieszczenie. Co więcej, program sam zapamiętuje i identyfikuje preferowany sposób wprowadzania danych, dzięki czemu automatycznie uzupełnia brakujące informacje. Kolejną zaletą przy wprowadzaniu danych jest narzędzie analityczne zwane tabelą przestawną - dzięki niemu można wykonywać analizy uwzględniające najciekawsze czy najbardziej kluczowe biznesowo dane, które wyświetlą się w dogodnej formie.
Po drugie: szybkie analizowanie i wizualizowanie wartości
Excel to jednak nie tylko wprowadzanie liczb, ale także analiza danych i przedstawianie ich w formie wykresów. Wykonując obliczenia program zagreguje dane i zaproponuje wzory wykresów, które najpełniej przedstawią poszczególne informacje. Co najważniejsze, wykresy te można personalizować - zmieniać tytuły, układy danych czy poszczególne elementy graficzne. Dzięki temu na spotkaniu z kontrahentem najważniejsze wyniki finansowe będzie można przedstawić na przykład w formie diagramu kołowego, w kolorach zgodnych z identyfikacją wizualną firmy.
Po trzecie: dzielenie się wynikami pracy
Zarówno w małych, jak i średnich przedsiębiorstwach istotną rolę będzie odgrywała komunikacja między pracownikami - na wagę złota będą informacje o postępie pracy nad projektami, zyskach firmy czy decyzjach operacyjnych. Dzięki programowi Excel wyniki pracy będzie można udostępniać innym pracownikom. Nawet, jeśli zespół stanowi kilka osób, każdy pracownik może mieć dostęp do najważniejszych dokumentów. Mając połączenie internetowe i posiadając konto Microsoft lub identyfikator Microsoft Online Services można dzielić się danymi bez ograniczeń - wystarczy przesłać pracownikom łącze do dokumentu. Poza tym, przygotowane wcześniej analizy i zestawienia można publikować w sieci społecznościowej (np. w serwisie przedsiębiorstwa), by zaprezentować je współpracownikom i partnerom. A to nie wszystko - można także zebrane rezultaty zaprezentować w trybie online, pracować razem z innymi w czasie rzeczywistym poprzez udostępnianie swojego ekranu podczas spotkań czy komunikować się w programie Lync. Widać więc, że pełne bogactwo funkcjonalności i największą wygodę wykorzystania Excela możemy uzyskać na przykład dzięki usłudze Office 365.
Jak zacząć korzystać z Microsoft Office Excel?
Najdogodniej nabyć Microsoft Office Excel kupując cały pakiet Office 365. Dzięki temu, po znacznie niższej cenie można wyposażyć swoje przedsiębiorstwo w inne sprawdzone aplikacje (np. Word, PowerPoint, Outlook) oraz narzędzia do komunikacji i zwiększania efektywności pracy - ceny całego pakietu są uzależnione głównie od wielkości firmy. Aplikację Excel można także kupić samodzielnie. Z kolei przedsiębiorcy, którzy nie są jeszcze zdecydowani, mogą przetestować pracę na arkuszach kalkulacyjnych poprzez instalację jednomiesięcznej wersji testowej programu Excel. Więcej na temat analizowania danych w firmie dowiesz się ze strony: http://www.microsoft.com/pl-pl/male-srednie-firmy/rozwiazaniait/analiza-danych-w-firmie.aspx
Nadesłał:
easylife
|