Fabrice Audan nowym Prezesem Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe


Fabrice Audan nowym Prezesem Wyborowa Pernod Ricard i Pernod Ricard Central Europe
2018-07-23
Z dniem 1 lipca 2018 roku, Fabrice Audan objął stanowisko Prezesa Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe. Zastąpił on Erica Benoist, który przyjął stanowisko Globalnego Dyrektora Marketingu i Sprzedaży w Grupie Pernod Ricard.

 

Polska to bardzo ciekawy i  dynamiczny rynek, na którym Wyborowa Pernod Ricard ma ugruntowaną pozycję, dlatego z entuzjazmem patrzę na nowe wyzwania. Chcę skoncentrować się na dalszym rozwoju kluczowych na polskim rynku marek, takich jak wódka Wyborowa czy whisky Ballantine’s. Zależy mi także na rozwoju kategorii premium, ponieważ wyraźnie widać rosnące zainteresowanie Polaków produktami z wyższej półki – dotyczy to zwłaszcza rocznikowych whisky, ale także szampanów. Jako firma będziemy też kontynuować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – komentuje Fabrice Audan.

Fabrice Audan jest absolwentem Université Paris Dauphine i INSEAD Business School. Z Pernod Ricard związany jest od 1990 roku, kiedy rozpoczął pracę audytora finansowego w Centrali firmy, do której przeszedł z Arthur Andresen LLP.  W 1993 roku objął stanowisko Wicedyrektora Finansowego w Pernod SA, a rok później, do 1996 roku, pełnił funkcję Dyrektora Finansów i Administracji Pernod Ricard Far East. 

W kolejnych latach, od 1996-2000 roku, pełnił funkcję Dyrektora Finansowego Orlando Wyndham Group, a od 2000 roku, Dyrektora Finansowego Pernod Ricard Europe. W 2003 roku został Prezesem i CEO Pernod Ricard Japan i funkcję tę pełnił do 2011 roku, kiedy został mianowany Dyrektorem Zarządzającym Pernod Ricard Sweden oraz Pernod Ricard Northern Europe. Z dniem 1 lipca 2018 roku, Fabrice Audan objął stanowisko Prezesa Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe.

Fabrice Audan jest żonaty i ma dwójkę dzieci.

 

O grupie Pernod Ricard

Pernod Ricard plasuje się na drugiej pozycji w światowej czołówce przedsiębiorstw zajmujących się produkcją win i wyrobów spirytusowych. W roku obrotowym 2016/2017 grupa wygenerowała skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 9,010 milionów euro. Firma, która powstała w 1975 r. z połączenia dwóch podmiotów: Ricard i Pernod nieustannie się rozwija, bazując zarówno na wzroście organicznym, jak i przejęciach. Do najważniejszych spółek, które weszły w skład Pernod Ricard należą Seagram (2001), Allied Domecq (2005) oraz Vin&Sprit (2008). Pernod Ricard może poszczycić się najbardziej prestiżowym w branży portfolio, w którego skład wchodzą takie marki jak wódka Absolut Vodka, pastis Ricard, whisky Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, The Glenlivet oraz Jameson Irish Whiskey, koniak Martell, rum Havana Club, dżin Beefeater, likier Malibu, szampany Mumm i Perrier-Jouet, a także wina Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo i Kenwood. Pernod Ricard zatrudnia ok. 18 500 pracowników. Firma działa w systemie zdecentralizowanym poprzez 6 „spółek markowych” i 86 „spółek rynkowych” funkcjonujących na każdym kluczowym dla grupy rynku. Pernod Ricard przywiązuje ogromną wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju oraz promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Strategia firmy opiera się na 3 głównych wartościach, które kierują jej rozwojem. Należą do nich: duch przedsiębiorczości, wzajemne zaufanie i silne poczucie zasad etycznych. Więcej informacji dostępnych na: www.pernod-ricard.com

Nadesłał:

MonikaMSL

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl