Fabryka Komunikacji Społecznej z Panelem Dialogu z Interesariuszami
Prowadzenie dialogu z interesariuszami to nie tylko dobra praktyka, ale standard komunikacji w ramach strategii CSR. Fabryka Komunikacji Społecznej proponuje odpowiednie narzędzie, które pozwala wdrożyć taki dialog każdej firmie niezależnie od stopnia skomplikowania grup interesariuszy. Obecnie większość dużych firm działających na rynku polskim widzi potrzebę dialogu z interesariuszami, niewiele jednak prowadzi go w sposób usystematyzowany. Do tej pory w Polsce nie istniał standard sformalizowanego dialogu z interesariuszami. Badanie Panel Dialogu z Interesariuszami opracowane przez Fabrykę Komunikacji Społecznej jest propozycją wypełnienia tej luki i zaoferowania profesjonalnego narzędzia dialogu z interesariuszami firmy.
„Dialog zakłada zaproszenie różnych grup do rozmowy i stworzenie im przestrzeni do swobodnego wypowiedzenia swojej opinii, dlatego opracowaliśmy trzy moduły badania. W przypadku pracowników, dostawców i klientów biznesowych najlepszym sposobem dotarcia są ankiety internetowe (CAWI), które dzięki szyfrowaniu pozwalają zachować anonimowość respondenta. To rozwiązanie pozwala także na uniknięcie konieczności przekazywania bazy kontaktów przez firmę, ale zakłada aktywny udział klienta w realizacji badania. Z kolei chcąc dotrzeć do przedstawicieli środowisk opiniotwórczych projektujemy indywidualnie badanie, z uwzględnieniem potrzeb klienta. Z tymi interesariuszami będziemy przeprowadzić pogłębione wywiady indywidualne" - mówi Paweł Prochenko, Managing Partner w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Ciekawym rozwiązaniem, jakie rekomenduje Fabryka jest panel badawczy ARIADNA. „Dzięki bazie zawierającej ponad 80000 polskich konsumentów w wieku 15-65 lat pozwala na dobranie odpowiedniej próby 300 konsumentów produktów klienta oraz 150 przedstawicieli lokalnej społeczności, którym następnie rozsyłana jest ankieta internetowa. Ten model doskonale sprawdza się przy poznawaniu opinii konsumentów" - wyjaśnia Tomasz Baran, partner merytoryczny Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii Osobowości na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Badanie zaprojektowane jest w interesujący sposób, ponieważ nie tylko proponuje metodologię dostosowaną do specyfiki każdej z badanych grup, ale także łączy metody ilościowe z jakościowymi. „Jest to narzędzie bardzo elastyczne, które pozwoli zaproponować rozwiązania spełniające indywidualne potrzeby firmy przygotowującej raport społecznej odpowiedzialności. Obraz, który w efekcie tego badania powstanie będzie więc bardzo pełny, wielowymiarowy" - komentuje Monika Probosz, Research Consultant z Fabryki Komunikacji Społecznej.
Warto zwrócić uwagę, że prowadzenie dialogu z kluczowymi interesariuszami powinno odbywać się systematycznie z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych. Istotna jest także otwartość na informacje zwrotne, bo często okazują się wartościowe i mają wpływ na powodzenie biznesu. Dialog może być trudny i wymagający, ale właśnie dlatego proces ten trzeba odpowiednio przygotować i przeprowadzić. Poznanie rożnych opinii pozwala lepiej zaplanować aktywności i odpowiedzieć na realne potrzeby i wyzwania otoczenia. Uwzględnienie podnoszonych przez interesariuszy zagadnień i oczekiwań w działaniach firmy, a potem pokazanie konkretnych zmian i efektów jest niezbędne dla powodzenia procesu dialogu.
Więcej informacji na www.panelcsr.pl.
Fabryka Komunikacji Społecznej - agencja od 10 lat specjalizująca się w marketingu społecznym. Głównym obszarem działalności jest realizacja kampanii społecznych dla potrzeb biznesu, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, ale w związku ze wzrostem zainteresowania tematyką działań marketingowych związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu Fabryka zainicjowała w 2011 roku projekt cyklicznych badań poświęconych tematyce działań CR (Corporate Responsibility) i CRM (Cause Related Marketing) w oparciu o stały panel badawczy. Strategicznym celem projektu było poznanie i zrozumienie znaczenia, jakie dla konsumenta mają kierowane do niego komunikaty na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wpływu, jaki wywierają one na jego zachowanie i przekonania.
Więcej informacji na www.fks.com.pl.