Facebook dla instytucji publicznych – ruszyła akcja edukacyjna


Facebook dla instytucji publicznych – ruszyła akcja edukacyjna
2011-11-24
Strona instytucji publicznej na Facebooku bez wynajmowania kosztownej agencji interaktywnej? Dzięki ogólnopolskiej akcji „Czas na Facebook” każda, nawet najmniejsza instytucja, poradzi sobie z utworzeniem fanpage’a w tym najpopularniejszym portalu społecznościowym. Akcja wystartowała w tym tygodniu.

O tym, że warto mieć swój fanpage, przekonały się już większe instytucje i urzędy. Posiada go np. Kancelaria Premiera i większość ministerstw oraz urzędy wielu polskich miast. Instytucje te doceniły integrującą rolę Facebooka i możliwość prowadzenia ze społecznością dialogu jak równy z równym. Najczęściej jednak instytucji na Facebooku nie ma. Powody są prozaiczne: brak wiedzy o tworzeniu i prowadzeniu fanpage'a - wręcz przekonanie, że jest to rodzaj „wiedzy tajemnej", dostępnej tylko specjalistom, a także bariera pokoleniowa, stojąca na przeszkodzie zrozumienia celowości i korzyści wynikających z obecności instytucji na Facebooku.


Do odważnych świat należy

Z niekonwencjonalną inicjatywą wyszła firma QNT Systemy Informatyczne, która zdecydowała się przeprowadzić bezprecedensową w skali naszego kraju akcję edukacyjną „Czas na Facebook. Jak wykorzystywać media społecznościowe w działaniach instytucji publicznych". Kampania zachęca instytucje publiczne, by przychylnym okiem spojrzały na Facebook. Organizator zapewnia, że będą miały z tego same korzyści i to bez ponoszenia kosztów.

- Wierzymy, że dzięki udziałowi w akcji instytucje publiczne staną się jeszcze bardziej przyjazne i otwarte na interesantów, zyskają też sympatię użytkowników korzystających z nowych technologii - mówi Aleksandra Krawczykowska-Więcław, dyrektor ds. handlowych w QNT Systemy Informatyczne. - Nasza inicjatywa wynikła z obserwacji działań instytucji publicznych w Polsce. Zauważyliśmy, że dość nieufnie podchodzą do nowinek technologicznych i nie zawsze mogą wykorzystać szansę, jaką dają popularne serwisy społecznościowe. Akcja „Czas na Facebook" ma na celu uświadomienie pracownikom instytucji publicznych, jak wiele można zyskać, nie wydając przy tym wielkich pieniędzy na usługi firm zewnętrznych. Pokazujemy, że wystarczy odrobina śmiałości i dobre materiały szkoleniowe - które bezpłatnie udostępniamy - aby zaistnieć w social media i poprawić wizerunek swojej instytucji.

Poradniki poprowadzą krok po kroku

W akcji stopniowo będą udostępniane bezpłatne materiały szkoleniowe (poradniki i pokazy wideo) objaśniające krok po kroku, jak założyć fanpage instytucji i efektywnie go prowadzić oraz jak wykorzystywać narzędzia promocji udostępniane przez Facebook do rozszerzania zasięgu strony. Możliwe będą również konsultacje telefoniczne i mailowe z doradcami firmy. Organizatorzy przygotowali też konkurs na najciekawiej prowadzony fanpage instytucji, w którym można wygrać sprzęt komputerowy. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach: http://www.qnt.pl/czas-na-facebook oraz http://www.facebook.com/QNTpoznajmySie

Organizatorem akcji jest firma QNT Systemy Informatyczne - producent systemów informatycznych dla administracji publicznej. Partnerem głównym akcji jest portal publiczni.pl. Akcję wspierają również:  „Gazeta Samorządu i Administracji" oraz „Forum Samorządowe".

  Kontakt dla mediów: Adam Zych,  adam.zych@qnt.pl, 32 786 91 08

Nadesłał:

QNT Systemy Informatyczne
http://www.qnt.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl