Fashion Starter – nauka i biznes łączą siły, by uczyć mody w praktyce
Firma LPP, właściciel m.in. marek Reserved, House i Mohito, po raz kolejny dała szansę młodym projektantom, by już w trakcie studiów poznali specyfikę pracy w globalnej firmie odzieżowej.
W II edycji projektu Fashion Starter studenci Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie wzięli udział w serii wykładów i warsztatów prowadzonych przez doświadczonych projektantów. Motywem przewodnim tegorocznego Fashion Startera, zrealizowanego wspólnie z Otwartą Pracownią Projektowania Ubioru, działającą na Wydziale Architektury Wnętrz krakowskiej uczelni, było wykorzystanie wyłącznie naturalnych tkanin – lnu i konopi do stworzenia kolekcji odzieży.
W tym roku zdecydowaliśmy się na zastosowanie podczas warsztatów dla studentów wyłącznie materiałów z włókien naturalnych, poddawanych różnorodnym procesom wykańczalniczym. Chętnie wspieramy młodych projektantów i współtworzymy przedsięwzięcia, które dają im lepszy zawodowy start, ale także poszerzają naszą wiedzę i doświadczenia związane z projektowaniem – mówi Joanna Chrzanowska, specjalistka ds. employer brandingu w LPP. Równocześnie Kraków to dla naszej firmy kluczowa lokalizacja, jeśli chodzi o budowanie relacji z osobami, które wiążą swoja zawodową przyszłość z tym sektorem gospodarki – tu znajduje się bowiem zaplecze projektowe dwóch naszych marek – dodaje.
Głównym celem projektu było przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat procesu projektowania oraz zapoznanie studentów z tajnikami pracy projektanta. Przygodę z LPP młodzi artyści rozpoczęli od serii wykładów teoretycznych na temat poszczególnych etapów powstawania kolekcji – od ustalenia profilu klienta, stworzenia plansz lifestylowych, po wykonanie rysunku technicznego i komentowanie pierwszych, odszytych wzorów. Podczas praktycznych warsztatów studenci, na podstawie wykonanego wspólnie moodboardu, przygotowywali szkice żurnalowe oraz rysunki techniczne wybranych do kolekcji modeli. Podczas kolejnych spotkań warsztatowych studenci wraz z projektantami, konstruktorami i krawcem omawiali szczegóły dotyczące odszycia poszczególnych modeli i ich wykończenia. Finalnym etapem prac była natomiast sesja zdjęciowa zrealizowana w studio e-commerce LPP, w której brali udział także uczestnicy warsztatów.
Zarówno dla LPP, jak i dla ASP motywacją do realizacji projektu była chęć wykazania, że tkaniny naturalne, w tym przypadku len i konopie, mogą być inspiracją i niezwykle ciekawą materią dla współczesnej mody. W powstałej kolekcji ubiorów z tkanin eksperymentalnych, wykorzystano efekty prób i doświadczeń przeprowadzonych na materiałach, zmieniających strukturę i fakturę tkanin, Zrealizowane modele prezentują zakres możliwości szerszego zastosowania materiałów pochodzenia naturalnego przy wykorzystaniu najnowszych technologii w produkcji odzieży, przy zachowaniu pożądanych ekologicznych właściwości wyrobów. Należy podkreślić, że unikatowy charakter kolekcji jest przykładem działań, zarówno na płaszczyźnie artystycznej jak i użytkowej, wykorzystującym potencjał obu instytucji – akademickiej i biznesowej – mówi dr Anna Pyrkosz, opiekun Otwartej Pracowni Projektowania Ubioru na Wydziale Architektury Wnętrz. Zagadnienia związane z procesami wykańczalniczymi we włókiennictwie są dla dr Pyrkosz, tematem ostatnich działań artystyczno-projektowych, do udziału w których zaprosiła grupę studentów Pracowni.
Efekty pracy studentów wkrótce będą mogli podziwiać klienci marek LPP. Już w maju wyselekcjonowane projekty zostaną wyeksponowane w witrynach salonów Mohito w centrach handlowych Galeria Krakowska w Krakowie i Silesia w Katowicach.
LPP od wielu lat współpracuje z uczelniami artystycznymi i organizuje warsztaty, podczas których projektanci firmy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami. Od dwóch lat projekty edukacyjne realizowane są pod nazwą Fashion Starter. W I edycji studenci gdańskiej ASP mierzyli się z wyzwaniem zaadaptowania własnych wizji artystycznych, czyli tzw. sylwetek abstrakcyjnych do wymogów kolekcji komercyjnej. Ich prace prezentowano jesienią ubiegłego roku w witrynach Reserved w centrach handlowych w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Łodzi i Poznaniu.
_________________________________________________________________________________________
LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ponad 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Nadesłał:
LPP SA
|