Filtracja niechcianych wiadomości


2012-11-06
Zaskakujące jest jak wiele informacji dociera do nas w codziennym życiu. Stale słyszymy komunikaty, wiadomości, ciągle dosięgają nas reklamy? Czy potrafimy je w jakiś określony sposób filtrować?

Okazuje się, że wiele informacji w naszej głowie jest zapamiętywane bez świadomości. Później kiedy spotykamy się z taką informacja lub komunikatem ponownie mamy wrażenie, że gdzieś już go słyszeliśmy, widzieliśmy.

Zdaje się, że również ja jestem podatna na tego typu komunikaty, ponieważ słysząc lub widząc reklamę typu obsługa prawna firm Poznań wcale się na niej nie skupiam. Później jednak kiedy znowu mam z nią w jakiś sposób do czynienia potrafię przywołać w pamięci, że ją kojarzę. Co więcej często nie zdając sobie sprawy wybieramy produkty lub firmy świadczące usługi, których reklamę lub ogłoszenie widzieliśmy/słyszeliśmy, ale nie jesteśmy świadomi, że wpłynęła na nasz wybór.

Tym zjawiskiem coraz częściej zajmują się badacze branży reklamowej. Zaskakujące jest jak wielki wpływ może mieć zwyczajna reklama na odbiorcę. Okazuje się, że nie kształtuje jedynie naszych wyborów przy zakupie produktu czy korzystaniu z usługi, ale równie często kształtuje nasz światopogląd, niestety zazwyczaj opierając go na pewnych stereotypach, które w swojej poetyce wykorzystuje reklama.

Jak możemy zauważyć nawet najprostszy komunikat jest dla nas sugestywny, bo przecież ogłoszenie typu obsługa prawna firm Poznań, mimo że być może nie jest bezpośrednio z nami związane, to i tak zostanie przez nas przywołane, kiedy ktoś będzie potrzebował informacji na temat tego typu usługi lub gdy sami znajdziemy się w sytuacji przywoływanego wcześniej wyboru.

Potrzeba informowania nie musi być uzasadniana, ale jak powinniśmy patrzeć na oddziaływanie takich komunikatów na naszą podświadomość? Odpowiedzi na to pytanie szukają właśnie badacze tego zjawiska.

Nadesłał:

l.nowak1815

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl