Firmy zakładają ponad 50% wzrost wydatków na mobilne technologie informatyczne w ciągu dwóch lat


2014-08-08
Sponsorowane przez Oracle badanie uwidacznia najważniejsze wyzwania technologiczne i szanse biznesowe związane z realizacją inicjatyw w dziedzinie narzędzi mobilnych; największe wyzwania dla firm, to bezpieczeństwo i integracja.
 
Aby lepiej zrozumieć wyzwania związane z opracowywaniem i wdrażaniem aplikacji mobilnych w przedsiębiorstwach zarówno dziś, jak i w przyszłości, firmy CIO Strategic Marketing Services i Triangle Publishing Services przeprowadziły sponsorowane przez Oracle badanie i opublikowały raport zatytułowany „The Connected Enterprise: Keeping Pace with Mobile Development” (Przedsiębiorstwo w sieci: dotrzymać kroku rozwojowi mobilności). 
 
W badaniu wzięło udział 414 przedstawicieli kadry kierowniczej ds. IT z całego świata, w tym dyrektorzy ds. informatycznych, dyrektorzy ds. technicznych, wiceprezesi, dyrektorzy lub kierownicy działów IT oraz doświadczeni informatycy. 

W raporcie wskazano czynniki technologiczne, które mają największe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu, oraz obszary, w których technologie mobilne mogą przynieść firmom największe korzyści biznesowe. 
Badanie wykazało również, że preferowaną metodą tworzenia aplikacji mobilnych są obecnie prace projektowe wykonywane przez własne działy IT.

Najważniejsze wnioski
· Bezpieczeństwo jest w dalszym ciągu kluczowym elementem niepokojącym firmy w związku z wdrażaniem technologii mobilnych. Dodatkowe problemy niesie ze sobą korzystanie z urządzeń prywatnych do celów służbowych (BYOD). 93% ankietowanych stwierdziło, że obawia się utraty danych i innych naruszeń bezpieczeństwa w związku z urządzeniami mobilnymi, a trend BYOD jest kluczowym elementem zwiększającym obawy w tym zakresie. Przedsiębiorstwa stawiają na zarządzanie centralne i nie liczą na to, że użytkownicy zadbają o bezpieczeństwo sami. 
· Z badania wynika, że choć 29% czasu przeznaczanego na rozwój środowiska informatycznego w firmach jest poświęcane na opracowywanie aplikacji mobilnych związanych z obsługą klienta, ponad 70% czasu pochłaniają integracja, zabezpieczenia, testowanie jakości i prace projektowe. 
· Aplikacje mobilne nieprzerwanie się zmieniają. Z badania wynika, że 35% firm średniej i dużej wielkości co miesiąc aktualizuje swój zestaw aplikacji, dodatkowe 34% aktualizuje natomiast swoje aplikacje co kwartał. Ponad cztery piąte (82%) respondentów szacuje, że liczby te wzrosną w ciągu najbliższych dwóch lat. 
· Ankietowani stwierdzili, że 44% ich aplikacji zostało opracowane wewnętrznie.
· 75% respondentów uznało, że chmura prywatna/hybrydowa jest „dość ważna” lub „bardzo ważna” dla wdrażania aplikacji mobilnych. Wśród technologii przetwarzania w chmurze wymieniano platformę udostępnianą jako usługę i opartą na chmurze platformę biznesowych aplikacji mobilnych.  
· 84% respondentów wskazało sprzedaż/marketing oraz obsługę klientów jako dwa czynniki o największym wpływie na współczesne aplikacje mobilne. Na kolejnym miejscu znalazły się technologie IT (82%). 

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl