Forbes zdecydował: FRoSTA wśród Diamentów
Dzięki nieprzeciętnemu wzrostowi wartości marki, FRoSTA znalazła się w rankingu Diamentów Forbesa. Na liście regionalnej województwa kujawsko-pomorskiego wśród dużych firm zajęła wysokie, piąte miejsce.
O sukcesie FRoSTY zdecydowały znaczące przychody ze sprzedaży, które w 2013 r. wyniosły 361,1 mln zł i zysk netto (23,5 mln zł w 2013 r.). Dzięki tak dobrym wynikom finansowym, jej przeciętny wzrost wartości w latach 2011-2013, według twórców listy, wyniósł ponad 30%. To wystarczyło, aby uzyskać 5. miejsce w rankingu największych firm województwa kujawsko-pomorskiego i 48. na liście ogólnopolskiej.
- Diament Forbesa to wyróżnienie, które stanowi ukoronowanie naszych wysiłków, jakie wkładamy w tworzenie najwyższej jakości produktów, zgodnie z polityką 100% naturalnego smaku – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną. - Zaledwie 4 lata temu, jako pierwsza firma spożywcza w Polsce, wyeliminowaliśmy z naszych produktów barwniki, aromaty i wzmacniacze smaku, a w ubiegłym roku wszystkie nasze ryby uzyskały niebieski certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC. W tym samym czasie wzrosła sprzedaż naszych produktów i wartość marki. Oznacza to, że nasi klienci docenili poczynione przez nas zmiany.
Dynamiczny rozwój firmy jest również poparty zwiększeniem mocy produkcyjnych bydgoskiej fabryki FRoSTY. Na przestrzeni minionych lat jej roczna produkcja wzrosła ponad dziesięciokrotnie. Powstające w niej produkty trafiają nie tylko na krajowy rynek, ale są także eksportowane do kilkunastu państw, m.in. do Niemiec, Włoch, Francji, Węgier, Wielkiej Brytanii, Czech, Bułgarii, Chorwacji, Rumunii oraz na Litwę i Ukrainę.
Lista Diamentów Forbesa powstaje na podstawie sprawozdań finansowych składanych przez firmy do Krajowego Rejestru Sądowego. W tym roku na zaszczytne miano zasłużyło ponad 1,7 tys. przedsiębiorstw. Na liście znalazły się te, które osiągnęły największy przeciętny roczny wzrost wartości. Najnowszy ranking został opublikowany w lutowym numerze magazynu Forbes.
Nadesłał:
JBcomm
|