Ford Focus: więcej elegancji, bogatsze wyposażenie i silnik spełniający normę Euro 5
Kompaktowy Ford Focus jest najlepiej sprzedającym się modelem w europejskiej gamie Forda. Obecnie oferta dla tego modelu została wzbogacona o dodatkowe pakiety indywidualnego wyposażenia wnętrza, kamerę przekazującą kierowcy obraz z tyłu pojazdu (opcja) oraz 1,6-litrowy silnik Duratorq TDCi.
Do tej pory Ford oferował dodatkowe pakiety indywidualnego wyposażenia wnętrza dla następujących modeli: Ka, Fiesta, Kuga, Mondeo, S-MAX oraz Galaxy.
Pakiety te zostały pomyślane jako oferta dla bardziej wymagających nabywców, którzy chcieliby w indywidualny sposób dobierać wykończenie i wyposażenie swojego samochodu i - dzięki bardziej starannemu wykończeniu wnętrza - podkreślić klimat luksusu. Obecnie, takie same możliwości zyskują nabywcy Forda Focus, najchętniej kupowanego europejskiego modelu tej marki. Zapowiedzią tego jest prezentacja oferty wyposażenia podczas salonu genewskiego.
Specjaliści Ford of Europe w dziedzinie wzornictwa opracowali charakterystyczne komplety wykończenia przeznaczone dla wersji Forda Focus - Ghia i Titanium, dostępne dla nadwozia 3- i 5-drzwiowego oraz wersji kombi.
W przypadku Forda Focus w wersji Ghia pakiety indywidualnego wyposażenia wnętrza obejmują fotele pokryte do wyboru jednym z dwóch starannie dobranych rodzajów tapicerki skórzanej wysokiej jakości.
Do pokrycia boków foteli została użyta skóra Nappa o gładkiej fakturze. To samo pokrycie widnieje na górnej części oparć foteli, które mają dodatkowo wytłoczone logo „Individual". Pokrycia te elegancko kontrastują z właściwymi obiciami siedzeń i oparć wykończonymi w harmonizującym kolorze i zaopatrzonymi w charakterystyczne poziome „żeberka" oraz specjalne podwójne szwy na skórze mającej fakturę grubego ziarna.
Pakiety wyposażenia dla wersji Ghia są dostępne w dwóch tonacjach kolorystycznych harmonizujących z kolorystyką wnętrza Forda Focus. W przypadku wykończenia w kolorze kości słoniowej (Ivory) proponowane są wkładki wykończeniowe ze skóry na drzwiach i skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów w kolorze Arizona Brown, a także tapicerka skórzana Ivory z kontrastującymi wypustkami ze skóry w kolorze Arizona Brown na brzegach foteli. W ofercie jest także wysokiej jakości tapicerka skórzana Ebony.
W przypadku wersji Titanium pakiet wykończeniowy Ebony ma podobnie oryginalne wzornictwo jak w wersji Ghia, przy czym zastosowano ciekawe połączenie boków pokrytych skórą Nappa i właściwych pokryć foteli ze skóry Alcantara. W efekcie uzyskano bardziej sportowy klimat wnętrza.
Uzupełnieniem wysokiej jakości wykończenia wnętrza są dostępne w standardowym wyposażeniu ogrzewane fotele oraz elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w 6 kierunkach.
Podświetlane detale wykończenia
Indywidualne komplety wykończenia oferowane w wersjach Ghia i Titanium Forda Focus obejmują także nakładki progowe oraz - w samochodach z ręczną skrzynią biegów - uchwyt dźwigni zmiany biegów podświetlany za pomocą energooszczędnej diody LED (Light Emitting Diode), emitującej światło w kolorze czerwonym. Ten drobny element podkreśla nowoczesny wygląd wnętrza i nawiązuje do podświetlenia na czerwono zestawu wskaźników Forda Focus oraz do dyskretnego podświetlenia miejsca kierowcy w wersji Titanium, także w kolorze czerwonym.
Inne oryginalne detale wykończenia to wysokiej jakości grube dywaniki podłogowe z tkaniny welurowej z obszyciami z nubuku oraz kilka dodatkowych elementów służących do dalszego zindywidualizowania wyglądu poszczególnych wersji, takich jak: pedały pokryte aluminiowymi nakładkami w wersji Titanium, czy chromowane nakładki na obudowy lusterek bocznych w wersji Ghia.
- Minęły ponad dwa lata odkąd zapoczątkowaliśmy program opcji wyposażenia „Ford Individual". Nasz niewielki zespół projektantów w tym czasie przygotował atrakcyjne pakiety wyposażenia praktycznie dla wszystkich modeli Forda - mówi Martin Smith, dyrektor wykonawczy działu designu Ford of Europe.
- Naszym celem jest zaoferowanie klientom możliwości wyboru indywidualnego wykończenia wnętrza wysokiej jakości, a tam gdzie to możliwe, także pakietów indywidualnie opracowanych zewnętrznych detali stylistycznych. Dzięki nim samochody Forda wyróżniają się w tłumie innych pojazdów, a właściciel czuje dodatkową satysfakcję patrząc na swój samochód, czy zasiadając za kierownicą. Bardzo się cieszę, że program „Ford Individual" teraz objął także Forda Focus.
Nowa kamera cofania
Rozległy katalog opcji dla Forda Focus został poszerzony o praktyczną i bardzo przydatną kamerę cofania, montowana na drzwiach tyłu nadwozia. Kamera ta, po raz pierwszy wprowadzona w Fordzie Kuga, przekazuje obraz z tyłu pojazdu. Obraz jest wyświetlany na 7-calowym kolorowym wyświetlaczu na desce rozdzielczej i pojawia się automatycznie w chwili włączenia wstecznego biegu.
Kamera przekazuje odpowiednio szerokie i nisko usytuowane pole widzenia, pozwalając kierującemu na dostrzeżenie w porę niewielkich przeszkód. Tym samym kamera cofania radykalnie zmniejsza ryzyko najechania na normalnie niewidoczne przeszkody, czy potrącenia osób, których ze względu na niewielki wzrost kierowca także może nie widzieć.
Na prezentowany na 7-calowym wyświetlaczu obraz nałożone są symbole graficzne, precyzyjniej ilustrujące 2-metrowy obszar za samochodem. Symbole graficzne pokazują kierującemu w którym kierunku zmierza samochód, jeżeli utrzymany zostanie kąt skrętu kół w danej chwili. W miarę zbliżania się samochodu do przeszkody zmienia się także intensywność kolorów symboli graficznych.
Jeżeli manewrowanie samochodem wymaga włączenia biegu do jazdy do przodu, obraz z kamery utrzymuje się na wyświetlaczu przez 10 sekund, chyba że wcześniej samochód jadąc do przodu osiągnie prędkość 15 km/h. W chwili gdy manewr cofania zostanie zakończony, na wyświetlaczu na powrót pojawia się obraz (np. z nawigacji satelitarnej) który był widoczny tuż przed wybraniem biegu wstecznego.
W przypadku wyboru wyższej wersji systemu nawigacji z 7-calowym wyświetlaczem, kamera cofania jest dostarczana w wyposażeniu standardowym. Natomiast jeżeli nabywca wybiera nieco tańszy system nawigacji SD, kamerę cofania można zamówić jako opcję.
1,6-litrowy silnik Duratorq TDCi spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 5
Wychodząc naprzeciw spodziewanemu zaostrzeniu norm emisji spalin i traktując bardzo poważnie walkę o czystość środowiska, Ford jest jednym z pierwszych producentów samochodów osobowych wprowadzających ekologiczną jednostkę napędową spełniającą normę czystości spalin Euro 5. Jest to silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra, który będzie oferowany w popularnym Fordzie Focus.
W ofercie znajdą się dwie wersje 1,6-litrowego silnika TDCi o mocy 90 KM i 109 KM, które odpowiadają wymogom rygorystycznej normy czystości spalin Euro 5. Norma ta zacznie obowiązywać dla nowo rejestrowanych samochodów dopiero od 1 stycznia 2011 roku.
Aby spełnić bardzo wyśrubowane normy czystości spalin, konieczne stało się wprowadzenie wielu zmian konstrukcyjnych. Zastosowano nowe wtryskiwacze i zmieniono konstrukcję układu dolotowego powietrza, zaś w układzie wydechowym dodano czujnik tlenu - sondę lambda. Specjalnie zmodyfikowano także całą kalibrację ustawień silnika. Do wyposażenia standardowego wprowadzono także filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną cDPF (Diesel Particulate Filter), co pozwoliło wyeliminować konieczność stosowania specjalnych dodatków do paliwa w obu wersjach opisywanego silnika.
Celem konstruktorów było utrzymanie zużycia paliwa i wartości emisji CO2 na równie niskim poziomie jak w przypadku silników tej samej rodziny spełniających normę Euro 4, które imponowały niskim zużyciem paliwa.
W wersji spełniającej normę Euro 5 i przy średniej emisji CO2 na poziomie 119 g/km oraz przy odpowiadającym jej średnim zużyciu paliwa 4,5 l/100 km uzyskanym w europejskim cyklu jazdy*, Ford Focus z nową 1,6-litrową jednostką Diesel TDCi zachowuje czołową pozycję w swoim niezwykle konkurencyjnym segmencie rynku.
Najnowsza 1,6-litrowa jednostka TDCi Euro 5 będzie dostępna we wszystkich wersjach wyposażeniowych Forda Focus, bez względu na rodzaj nadwozia.
Gunnar Herrmann, dyrektor odpowiedzialny w skali globalnej za pion samochodów kompaktowych Forda, tak wyjaśnia to najnowsze posunięcie:
- Zdecydowaliśmy się na ten krok właśnie teraz, gdyż bardzo poważnie traktujemy konieczność zmierzenia się z wyzwaniami jakie niesie ze sobą przyszłość. Chcemy dać naszym klientom możliwość zakupu samochodu, który z blisko dwuletnim wyprzedzeniem spełnia normę, która wejdzie w życie w 2011 roku. Chcemy otworzyć klientom możliwość skorzystania z ewentualnych ulg podatkowych, które mogą stać się ich udziałem w przypadku wyboru samochodu spełniającego normę Euro 5. *Uwaga: Podane wartości zużycia paliwa uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Unii Europejskiej EU 80/1268/EEC regulującą sposób pomiaru zużycia paliwa. Wartości te będą się różnić od wskaźników podawanych w innych częściach świata, gdzie pomiaru zużycia paliwa dokonuje się w nieco inaczej skonstruowanych cyklach
Nadesłał:
ap
|