Fotolia ogłasza konkurs fotografii mobilnej Instant


Fotolia ogłasza konkurs fotografii mobilnej Instant
2014-03-04
Fotolia, wiodąca w Europie agencja typu microstock, ogłasza międzynarodowy konkurs na najlepiej sprzedające się zdjęcie Kolekcji Instant 2014 roku zrobione iPhonem.
 
Konkurs startuje 4 marca i potrwa do końca kwietnia 2014 r., a dla autora zwycięskiego zdjęcia została przewidziana nagroda w wysokości 15 000 PLN. Ponadto, każdy obraz, który zostanie zaakceptowany i udostępniony w Kolekcji Instant od razu zarobi 3 PLN do końca kwietnia. Teraz każdy ma możliwość sprzedaży swoich zdjęć zrobionych smartfonem, niezależnie od umiejętności technicznych czy wartości sprzętu, którym się dysponuje.
Kolekcja Instant oferuje obrazy o specyficznym charakterze, bardziej spontanicznym i „zatrzymującym chwilę” w kadrze. Dostawcy zdjęć do kolekcji mogą je wysyłać wyłącznie za pośrednictwem aplikacji Fotolia Instant dostępnej dla systemu iOS w Apple App Store za darmo. Wersja aplikacji dla systemu Android jest w fazie beta testów i będzie dostępna już wkrótce. Wtedy również użytkownicy Androida będą mogli wziąć udział w konkursie, zorganizowanym na tych samych zasadach specjalnie dla tych, którzy używają tego systemu operacyjnego.
 
Cztery miesiące temu uruchomiliśmy Kolekcję Fotolia Instant dedykowaną mobilnej fotografii – mówi Oleg Tscheltzoff, Współzałożyciel i Prezes Fotolia LLC. – Na tę chwilę, aplikacja została pobrana blisko 20 000 razy, a w Kolekcji Instant znajduje się już ponad 10 000 obrazów. To, co zaczęło się jako eksperyment iPhoneograficzny znacznie przekroczyło nasze oczekiwania. W banku zdjęć Fotolia wiemy, że wielki przełom w fotografii smartfonowej nadchodzi, a my jesteśmy na to gotowi. Mamy już 1 mln globalnych nabywców płacących za profesjonalne zdjęcia, ale ci sami kupujący są zainteresowani spontanicznymi i surowymi zdjęciami rzeczywistości. Dlatego też zdjęcia wykonane telefonem sprzedają się w serwisie Fotolia i są dobrą okazją dla utalentowanych fotografów ze smartfonami.
 
Dyrektor artystyczny Fotolia Instant, Morgan David de Lossy wyjaśnia: – Obrazy w Kolekcji Instant różnią się od standardowych zdjęć dostępnych na stocku, są bardziej spontaniczne i na czasie, a my zawsze szukamy nowych zdjęć odpowiadających temu opisowi. Nasi klienci potrzebują tego ikonograficznego stylu do komunikacji w mediach społecznościowych i na platformach mobilnych.
 
Jego przepis na udane zdjęcie: – Użytkownicy smartfonów powinni skupić się na przysyłaniu zdjęć, na których uchwycony został ten specyficzny „nastrój chwili” w momentach spędzanych z rodziną czy przyjaciółmi, i które pasują do takich słów kluczowych jak: szczęście, zabawa, wypoczynek, podróże, młodość, etc. Zdjęcia ze zwierzętami, kwiatami czy jedzeniem mają mniejszą szansę na akceptację. Aby uzyskać jak najlepszą jakość, należy fotografować na zewnątrz w dobrych warunkach oświetleniowych i z czystym obiektywem. Filtry powinny być stosowane oszczędnie.
 
Dostawca najlepiej obecnie sprzedającego się zdjęcia Instant Robert Kneschke z Niemiec, mówi: Kolekcja Instant bardzo dobrze pokazuje, że nawet zdjęcia robione telefonem się sprzedają. Niektóre z moich smarfonowych zdjęć sprzedają się lepiej, niż zdjęcia robione sprzętem o wartości 5 000 USD, więc to naprawdę nie zależy od aparatu.
 
Więcej szczegółowych informacji na temat Konkursu Instant i pobierania aplikacji można znaleźć na stronie Konkursu Instant i w iTunes App Store.

Nadesłał:

GlobalBrand

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl