Franczyza Banku to sprawdzony biznes pod ochronnym parasolem


2014-05-14
Rynek franczyzowy jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów naszej gospodarki. Wachlarz oferowanych systemów jest dość szeroki i ich porównanie nastręcza wiele trudności! Decydując się na współpracę zyskujemy parasol ochronny znanej marki oraz sprawdzone know – how

W ostatnich lalach słowo pośrednik finansowy / kredytowy nabrało negatywnych konotacji. Działalność firm pożyczkowych od dłuższego czasu piętnowana jest w debacie publicznej. Segment ten, mimo, że w odbiorze społecznym budzi mieszane uczucia, to należy pamiętać, iż jest istotnym uczestnikiem rynku finansowego. Zapewnia on dostęp do usług finansowych konsumentom, dla których oferta bankowa może być z różnych powodów ograniczona.

Niestety, jak w każdej branży, tak i w pośrednictwie finansowym występuje odpowiedzialność zbiorowa i za nieetyczne zachowanie kilku graczy cierpi cała branża. Brak odpowiednich instrumentów kontrolnych i nierzadko przypadkowość rekrutowanych partnerów skutkuje takim, a nie innym wizerunkiem. W imię „rosnących słupków sprzedaży”  podczas rekrutacji liberalizuje się kryteria oraz wymagania stawiane Kandydatom. W sąsiedniej branży ubezpieczeniowej, aby móc zdobyć licencję i sprzedawać polisy, należy odbyć wielogodzinne szkolenia i dodatkowo - każdorazowo - szkolenie produktowe z każdego TU, które się reprezentuje. Zaangażowanie czasu jest pierwszym filtrem, który odsiewa przypadkowe osoby i pozostają tylko Kandydaci, którym naprawdę zależy.  

W przypadku pośredników kredytowych nieposiadających znanej marki sprzedawać może każdy. Dlaczego? Ponieważ Instytucja, która posiada rozpoznawalne logo dba o odpowiedni wizerunek i zachowanie standardów. Biura kredytowe tzw. „no name”, mimo, iż sprzedają produkty bankowe to ich klienci i tak nie wiedzą, w którym banku są procesowani. Wiedzą, że byli w żółtym biurze na ulicy Iksińskiego, gdzie wchodzi się po schodach…

Zatem zasadne jest pytanie, w której lidze chcesz grać i jakich klientów obsługiwać? Zgodnie z powiedzeniem, z kim przystajesz takim się stajesz. Należy podkreślić, że „czyści” klienci trafiają do Banków, typu Alior, BPH, Meritum, Getin czy PKO oraz znanych pośredników finansowych typu Open Finance, Dom Kredytowy NOTUS, Gold Finance (Open Finance nie działa w systemie franczyzowym – przypomina red.).

Na rynku wciąż powstają nowe nieznane, lokalne brandy, które sprzedają pod swoim płaszczykiem produkty znanych banków. Każdy z nich oferuje kompleksowe doradztwo, profesjonalną obsługę i realizację marzeń Klientów oraz - nieoficjalnie - realizację marzeń Właścicieli tychże brandów, którzy nierzadko - bardziej niż ich klienci - sami potrzebują pieniędzy, aby utrzymać płynność finansową firmy.

Na uniwersalnych portalach poświęconych franczyzie, reklamują się praktycznie wszystkie marki, które zapraszają do swojego systemu partnerskiego. Przyznam, że działam w tej branży od 10 lat i o niektórych firmach pierwszy raz dowiaduje się z tychże katalogów, a przecież fundamentem franczyzy jest sprawdzony biznes, zweryfikowany w realiach rynkowych! Franczyza to know-how oraz znana marka, która pozwala od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczności. Franczyza to nie fundusz, powołany w celu finansowania wizji Twórcy nieznanego brandu, który w żaden sposób nie gwarantuje bezpieczeństwa oraz odpowiedniego wsparcia!

Już za tydzień, w kolejnym artykule z cyklu „Franczyza Banku to sprawdzony biznes…”, zostaną omówione różnice pomiędzy franczyzą znanej Instytucji, a pośrednikiem kredytowym „no name”.

--- 

Na rynku dostępnych jest wiele systemów franczyzowych z branży finansowej, ale rekomendujemy wyłącznie sprawdzone pomysły na biznesoraz najbardziej transparentne systemy franczyzowe. Zaufaj ekspertom i ich doświadczeniu! Jeśli chcesz otworzyć placówkę franczyzową, wyślij zapytanie na adres: wspolpraca@franczyzabanku.pl 

 

Autor: Maciej Makowski

Źródło: serwis FranczyzaBanku.pl 

Nadesłał:

FranczyzaBanku

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl