FreecoNet doceniany przez swoich użytkowników


FreecoNet doceniany przez swoich użytkowników
2010-10-05
Operator telefonii internetowej FreecoNet Tlenofon SA przeprowadził badania osób korzystających z jego platformy VoIP. Sprawdzono profil klientów, sposób korzystania z usług, a także związany z tym poziom satysfakcji.

Badania wykazały, że użytkownicy FreecoNet bardzo wysoko oceniają standard i korzyści płynące z usług operatora.

Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową, przy pomocy ankiety internetowej, na przełomie kwietnia i maja 2010 roku. Badano odrębnie użytkowników indywidualnych oraz biznesowych. Ankietowani wskazywali m.in. najistotniejsze elementy oferty, sposób korzystania, a także średnie miesięczne oszczędności uzyskane dzięki FreecoNet. Badanie miało na celu także pomóc w poznaniu oczekiwań użytkowników, co do kierunków dalszego rozwoju platformy.

Najbardziej cenione elementy oferty FreecoNet

Użytkownicy biznesowi za najistotniejsze elementy oferty FreecoNet - oceniane w skali 1-5 - uznali: stabilność i bezawaryjność systemu (95,91 proc. ocen na 4 i 5), jakość połączeń (92,61 proc.) oraz tanie lub darmowe połączenia telefoniczne (90,86 proc.). Dla firm bardzo ważne okazały się również: ciągły rozwój platformy (83,66 proc. ocen na 4 i 5), intuicyjny panel użytkownika (77,62 proc.), niezależność geograficzna (77,43 proc.), profesjonalna obsługa klienta (77,04), możliwość przenoszenia numerów (72,77 proc.), elastyczność i skalowalność platformy (75,10 proc.), a także innowacyjne usługi dodane (69,65 proc.). Na zbliżonym poziomie ofertę FreecoNet ocenili też użytkownicy indywidualni. W tej grupie zwraca jednak uwagę fakt, że za najważniejszy element oferty została uznana możliwość wykonywania tanich lub darmowych połączeń (96,65 proc. ocen na 4 i 5). Stabilność i bezawaryjność systemu zajęła drugie miejsce (95,91 proc.), a na trzecim znalazła się jakość połączeń (92,61 proc.).

Sposób korzystania z platformy

Użytkownicy FreecoNet najczęściej korzystają z usług swojego operatora za pośrednictwem telefonu podłączonego do bramki VoIP (biznesowi - 67,12 proc., indywidualni - 73,90 proc.). Popularne jest także dzwonienie z telefonu IP (biznesowi - 32,88 proc., indywidualni - 25,34 proc.) i przez programy typu softphone (biznesowi - 26,26 proc., indywidualni - 23,59 proc.). Nieco mniej popularne jest dzwonienie przez stronę internetową, przy pomocy usługi „Zestaw połączenie" i aplikacji FlashCall (biznesowi - 12,65 proc., indywidualni - 9,36 proc.), z poziomu panelu użytkownika (biznesowi - 7,78 proc., indywidualni - 6,47 proc.) oraz wdzwanianie się na platformę z telefonu komórkowego (biznesowi - 7 proc., indywidualni - 9,89 proc.). FreecoNet jest wykorzystywany głównie do wykonywania połączeń telefonicznych, jednak część użytkowników korzysta wyłącznie z usług dodanych - deklaruje tak 7,98 proc. firm i 1,37 proc. użytkowników indywidualnych.

52,30 proc. użytkowników biznesowych, którzy używają FreecoNet do dzwonienia, korzysta jednocześnie z płatnych usług dodanych dostępnych na platformie (m.in. Wirtualny Fax, Nagrywanie Komunikatów, IVR). 41,83 proc. firm aktywnie wykorzystuje także darmowe usługi podstawowe (m.in. poczta głosowa, przekierowania i blokowanie połączeń). Użytkownicy indywidualni w mniejszym stopniu korzystają z płatnych usług dodanych FreecoNet - potwierdziło ten fakt 10,65 proc. respondentów. Trudno się temu dziwić, jako że usługi dodane przeznaczone są głównie dla użytku w firmach. Popularniejsze wśród użytkowników indywidualnych są darmowe usługi podstawowe - korzysta z nich 24,43 proc. użytkowników.

Oszczędności z FreecoNet

Spośród przebadanych użytkowników biznesowych, 6 proc. deklaruje oszczędności na rachunkach telefonicznych - wynikające z przejścia na FreecoNet - na poziomie powyżej 80 proc. Kolejne 30 proc. ocenia swoje oszczędności w przedziale 50-80 proc., a 28 proc. - w przedziale 30-50 proc. Oszczędności poniżej 30 proc. wskazuje 36 proc. ankietowanych. W grupie użytkowników indywidualnych ponad 55 proc. respondentów potwierdza 50 proc. oszczędności. Kolejne 22 proc. określa swoje oszczędności w przedziale 30-50 proc., a 24 proc. użytkowników - na poziomie poniżej 30 proc.

Kim są użytkownicy FreecoNet?

Firmy, w których wykorzystywane są usługi FreecoNet, to najczęściej jednoosobowe działalności gospodarcze (28,79 proc.) lub przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników (50,97 proc.). Ich biuro jest ulokowane w domu (11,48 proc) bądź też mają tylko jeden oddział (64,01 proc.). Mniejszość stanowią firmy zatrudniające do 30 osób (11,67 proc.) oraz ponad 30 osób (8,37 proc.), posiadające 2 (15,37 proc.) lub więcej oddziałów (9,14 proc.). Użytkownicy biznesowi pochodzą z całej Polski, ale aż 56 proc. z większych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców). Podobnie bardzo zróżnicowana jest przynależność branżowa, choć można tu zauważyć wyraźną przewagę firm z branży IT (29,57 proc.) oraz sprzedażowej (10,51 proc.).

Użytkownicy indywidualni FreecoNet również skupieni są wokół ośrodków miejskich. Z reguły są to mieszkańcy dużych miast - powyżej 100 tys. (57,38 proc.), a także nieco mniejszych - liczących 50-100 tys. (12,18 proc.) lub do 50 tys. mieszkańców (19,03). Najmniej licznie są reprezentowani mieszkańcy wsi (11,42 proc.). Użytkowników FreecoNet możemy wprawdzie znaleźć w całej Polsce, ale najliczniej są oni obecni w województwach: śląskim (17,20 proc.), mazowieckim (16,36 proc.), małopolskim (10,05 proc.), pomorskim (8,30 proc.), dolnośląskim (6,85 proc.) oraz wielkopolskim (6,77. proc). Wśród użytkowników indywidualnych dominują osoby dorosłe w wieku 25-30 lat (19,63 proc.) oraz 25-40 lat (ponad 41,02 proc.). Nie brakuje jednak i osób w wieku od 40 do 60 lat (ponad 25 proc.). Osoby te mają z reguły wykształcenie wyższe (66,21) lub średnie (29,53 proc.).

Dodatkowe informacje o FreecoNet Tlenofon SA

FreecoNet Tlenofon SA to wiodący operator na polskim rynku VoIP. W swojej ofercie posiada platformę telekomunikacyjną - FreecoNet - dla użytkowników indywidualnych i małych firm, która integruje rozwiązania wielu operatorów i dostępne na rynku technologie telekomunikacyjne (VoIP, PSTN, GSM). Umożliwia ona darmowe rozmowy telefoniczne pomiędzy abonentami różnych operatorów, jeśli tylko zarejestrowali oni swoje numery telefonów na platformie. Najniższe stawki przy połączeniach na numery niezarejestrowane gwarantuje TelArena - innowacyjny moduł FreecoNet, gdzie kilku niezależnych operatorów rywalizuje ceną o obsługę każdego połączenia i zawsze wygrywa ten, który zapewnia najniższą stawkę w danym kierunku. FreecoNet to również inne, zaawansowane rozwiązania: zestaw usług dodanych dla biznesu (m.in. Wirtualny Fax, Rejestrator rozmów, IVR, Call Center) oraz FreecoNet Mobile dla telefonów komórkowych. Platformę obsługuje się przez intuicyjny panel www. Więcej informacji o FreecoNet: http://www.freeconet.pl.

Nadesłał:

PRS

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl