Fundacja Alivia startuje z kampanią społeczną „Prostowraka.pl"


2016-11-04
Startuje nowa kampania społeczna „Prostowraka.pl”, która ma na celu edukowanie pacjentów na temat nowoczesnej diagnostyki i personalizowanych terapii onkologicznych.

Medycyna personalizowana umożliwia dobranie leku do konkretnej mutacji oraz uderzenie w zmiany znajdujące się w chorych, zmutowanych komórkach, a nie w cały organizm. Dzięki temu leczenie jest bardziej skuteczne i mniej toksyczne niż zwykła chemioterapia.

Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii, skład i oprawę graficzną poradnika oraz stronę www odpowiada agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. W stworzenie strategii i realizację działań PR zaangażowała się agencja Big Picture.

Osią kampanii społecznej jest dedykowana strona internetowa www.prostowraka.pl i praktyczny przewodnik, po świecie medycyny personalizowanej i diagnostyki genetycznej. Chorzy znajdą tam również wszelkie użyteczne i godne zaufania informacje. Dowiedzą się np. w jakich typach raka przeprowadza się takie badania, dlaczego jest to ważne i jakie leki mogą być użyte w konkretnym przypadku danego pacjenta. Chorzy i ich bliscy znajdą również na stronie także jedyne w swoim rodzaju narzędzie:  Onkosnajper, czyli - wyszukiwarkę badań wskazanych przy danym typie raka. Pomoże ona w szybki i prosty sposób znaleźć pacjentom odpowiedź na pytanie: jaka diagnostyka powinna być przeprowadzona w ich przypadku. Kampania będzie wspierana działaniami on-line i w komunikacją w social mediach.

Potrafimy już skutecznie leczyć.

Obecnie za pomocą badań genetycznych można dokładnie zbadać podtyp raka za pomocą badań genetycznych. Badania te, polegają na zbadaniu jakie mutacje odpowiadające za rozwój choroby są w guzie nowotworowym danego pacjenta. Dzięki temu lekarz otrzymuje informacje o przyczynach wystąpienia nowotworu, co umożliwia mu dobranie najodpowiedniejszej do tej konkretnej mutacji terapii. Mając tę wiedzę, lekarz może zalecić przejście na precyzyjną terapię - walkę z chorobą za pomocą medycyny personalizowanej. Brak badań genetycznych wykonanych u danego pacjenta oznacza brak możliwości zastosowania nowoczesnych leków i odbiera szansę na dłuższe życie lub całkowite wyleczenie.

W nowoczesnym leczeniu onkologicznym nie ma lepszego rozwiązania niż medycyna personalizowana. To absolutna przyszłość walki z rakiem. Dlaczego jest taka dobra? Terapie celowane, stosowane w ramach medycyny personalizowanej, uderzają przede wszystkim w chore, zmutowane komórki, a nie w cały organizm. Dzięki temu leczenie jest bardziej skuteczne i mniej toksyczne niż zwykła chemioterapia. Terapię spersonalizowaną wykorzystuje się obecnie w leczeniu m.in.: raka piersi, raka płuca, raka jelita grubego, raka jajnika, czerniaka, przewlekłej białaczki szpikowej, przewlekłej białaczki limfocytowej, a także nowotworów podścieliskowych przewodu pokarmowego.

„Niestety docierają do nas sygnały, że chorzy na raka w Polsce mają ograniczony dostęp do nowoczesnego leczenia i badań genetycznych. To bardzo niepokojąca sytuacja. Szczególnie, że nie jest to kwestia wysokich kosztów - Stać nas jako kraj na to, by badać pacjentów. Nie możemy pozwolić, aby tysiące chorych traciło możliwość całkowitego wyleczenia lub przedłużenia życia, na które pozwala dzisiejsza medycyna. Z doświadczenia wiemy, że pacjent posiadający wiedzę na temat medycyny personalizowanej staje się partnerem w rozmowie z lekarzem, co przekłada się na poprawę dostępu do leczenia zgodnego z aktualną wiedzą medyczną. Dlatego w swoich działaniach kładziemy nacisk na edukację pacjentów" - mówi Wojciech Wiśniewski, rzecznik Fundacji Onkologicznej Alivia. 

Patronem merytorycznym kampanii jest Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej. Swoim patronatem kampanię objęli także Federacja Stowarzyszeń Amazonki, Stowarzyszenie na rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi SANITAS, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja „OnkoCafe - razem lepiej", Fundacja MY PACJENCI, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, FUNDACJA RAZEM W CHOROBIE i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Przewlekłą Białaczkę Szpikową.

Nadesłał:

Fundacja Alivia
http://www.alivia.org.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl