Fundacja Hasco-Lek ufundowała nagrody na konkurs historyczny dla dzieci niesłyszących
Jakub Pogorzelski i Jakub Studziński – obaj z Warszawy, oraz Marcin Adamek z Wrocławia zajęli pierwsze miejsca w swoich kategoriach wiekowych podczas XVII Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Historycznej.
Ponad setka dzieci z Ośrodków Szkolno-Wychowawczych z całego kraju walczyła we Wrocławiu o najwyższe laury w przedostatni weekend kwietnia. Nagrody dla zwycięzców ufundowała Fundacja Hasco-Lek.
Przez dwa dni – 19 i 20 kwietnia – Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy we Wrocławiu przy ul. Dworskiej był gospodarzem ogólnopolskiej olimpiady wiedzy historycznej. Dzieci walczyły w trzech kategoriach wiekowych – szkoła podstawowa, gimnazjum i szkoła ponadgimnazjalna.
To już tradycja, że co roku uczniowie niesłyszący z Ośrodków Szkolno-Wychowawczych z całej Polski, mają możliwość pokazania swoich umiejętności w ogólnopolskich konkursach z różnych przedmiotów.
Imprezy organizowane są za każdym razem w innym mieście i zawsze gospodarzami są ośrodki szkolno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu. Konkursy są doskonałą okazją do sprawdzenia wiedzy, a równocześnie jedną z form rewalidacji dzieci niesłyszących.
W tym roku dzieci gościły we wrocławskim Dolnośląskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym przy ul. Dworskiej 8 na Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy Historycznej. Tematem przewodnim tegorocznej rywalizacji były słynne bitwy w historii Polski, w tym bitwy pod Legnicą i pod Głogowem. W konkursie wystartowało 107 uczniów z 22 miast, m. in. z Warszawy, Krakowa, Szczecina, Kalisza, Rydzyny, Żar, Kutna, Bydgoszczy, Przemyśla, Sławna, Olecka, Kielc i Szczecina.
Dzieci, które przyjechały do stolicy Dolnego Śląska razem ze swoimi opiekunami, zwiedzały miasto i obejrzały m. in. Panoramę Racławicką i Stadion Miejski.
W tym roku nagrody dla uczestników – aparaty fotograficzne, tablety i lornetki - ufundowała Fundacja Hasco-Lek, która od ponad roku wspomaga dzieci z wadami słuchu.
- Od roku prowadzimy akcję „Podaruj zdrowie nie tylko sobie”. Na nasze konto trafia 3 procent ze sprzedaży suplementów diety Natur Kaps oznaczonych logo kampanii. Zebrane w ten sposób fundusze przeznaczamy na wsparcie dzieci z wadami słuchu – mówi Agnieszka Han, prezes Fundacji Hasco-Lek – Z tych pieniędzy kupujemy m. in. aparaty słuchowe dla dzieci będących w trudnej sytuacji finansowe. Wyposażamy również poradnie dla dzieci niesłyszących, działające pod egidą Polskiego Związku Głuchych, w specjalistyczne testy psychologiczne potrzebne do diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży z wadami słuchu.
Nadesłał:
aalykow
|