Futu Design Guide – nowy ogólnopolski dwumiesięcznik o designie
Nowy ogólnopolski dwumiesięcznik FUTU DESIGN GUIDE to kolejny, obok ekskluzywnego magazynu FUTU, tytuł w platformie komunikacyjnej Publishing and Design Group.
Nakład liczącego 112 stron, FUTU DESIGN GUIDE z numeru na numer będzie rósł i docelowo wyniesie 12 tysięcy egzemplarzy. Poza zamkniętą dystrybucją do odbiorców FUTU Magazine, wydawnictwo przewiduje też dodatkowe, niestandardowe formy dystrybucji.
W limitowanej edycji magazyn FDG jest dołączany do miesięcznika Forbes, stanowiąc wartość dodaną dla zainteresowanych jego otrzymywaniem prenumeratorów. Docelowo FDG będzie dostępny także w salonach prasowych na terenie całego kraju oraz w wyselekcjonowanych butikach i księgarniach.
Nowy tytuł koncentruje się na praktycznej stronie designu i nowoczesnym stylu życia. Target magazynu stanowią osoby pomiędzy 25 a 50 rokiem życia, dobrze zarabiający, świadomi własnych potrzeb konsumenci dóbr premium, interesujący się designem, poszukujący inspiracji, posiadający większe niż przeciętne potrzeby estetyczne i kulturalne. Dyrektorem kreatywnym i wydawcą magazynu jest Wojciech Ponikowski. Layout i makietę zaprojektował dyrektor artystyczny PDG, Edgar Bąk. Redaktorem naczelnym magazynu jest Sebastian Kustra. Redakcję magazynu stanowi zespół współpracujących z FUTU specjalistów i dziennikarzy, a także zagraniczni korespondenci z najciekawszych stolic świata. FUTU DESIGN GUIDE prezentuje jakościowy i aspiracyjny świat marek premium. W magazynie znajdą się świeże relacje i analizy dotyczące designu, mody, marketingu i współczesnej kultury z perspektywy Warszawy, Londynu, Nowego Jorku, Madrytu, Mediolanu, Szanghaju, Tokio czy Berlina. Wraz z szerszym wejściem na rynek nowego tytułu przewidywane są działania promocyjne i wizerunkowe. Obejmą one akcje konsumenckie, marketing partnerski, patronaty magazynu nad istotnymi wydarzeniami związanymi z designem, organizacją i promocją wystaw i wydarzeń lifestyle'owych.
Przygotowana oferta współpracy zakłada kilka możliwości prezentacji marek. Komunikacja w magazynie bedzie wspierana na nowej stronie internetowej magazynu FUTU.pl, której premiera jest przewidziana na wrzesień 2009.
"Pracę nad tytułem rozpoczęliśmy w połowie 2008, kiedy to podsumowaliśmy bardzo pozytywne przyjęcie dodatkowego grzbietu dołączanego do FUTU. W naszym przekonaniu, to najwyższy czas by do rąk czytelników trafił profesjonalny, ekskluzywny i bezpretensjonalny przewodnik po świecie designu, marek premium, prezentujący ludzi, którzy tworzą ten świat, pokazujący kulisy marek i ich powstawania przez pryzmat marektingu, projektowania i miejsc w których powstają. FUTU odeszło w stronę dwujęzycznego 'concept magazynu', FDG to regularny polski magazyn na najwyższym światowym poziomie." - ujawnia wydawca i dyrektor kreatywny PDG, Wojciech Ponikowski.
"W FUTU DESIGN GUIDE znajdą się nowości technologiczne, ciekawe wzornictwo, wysmakowane produkty, ekskluzywne destynacje, wyjątkowe wnętrza. Chciałbym aby FDG wychwytywało nowe trendy w designie, a także prezentowało ciekawe restauracje i miejsca. Design to nie tylko produkt i jego opakowanie, to także strategia rynkowa, świat wartości, sposób myślenia - to chcemy komunikować. Aby zrealizować nasze cele, pozyskaliśmy grono korespondentów zagranicznych. Niektórzy z nich pracują z nami także w FUTU Magazine, to eksperci w swoich dziedzinach oraz doświadczeni dziennikarze współpracujący z najlepszymi tytułami na świecie." - dodaje Ponikowski.
Sekcje w FUTU DESIGN GUIDE:
Moving: nowości motoryzacyjne, concept store'y, hotele, architektura i tematy związane z podróżami
Wearing: moda, która ma swoją własną historię, akcesoria, ludzie stojący za markami, strategie marek
Living: materiały poświęcone nowoczesnemu wyposażeniu wnętrz, high-tech
Using: świadomy wymiar nowoczesnej konsumpcji, przegląd wyznaczających nowe standardy produktów z najwyższej półki.
Publishing and Design Group jest agencją wyspecjalizowaną w publishingu, komunikacji marketingowej oraz prowadzeniu projektów na styku designu i marketingu. Jej twórcami są są Wojciech Ponikowski, były dyrektor zarządzający FUTU Group, oraz Stanisław Plakwicz, producent filmowy i telewizyjny, były dyrektor generalny agencji reklamowej Lowe GGK. Głównymi obszarami działań PDG są: premium custom publishing, selektywna komunikacja marketingowa oraz design. PDG jest wydawcą ukazującego się od 2006 roku FUTU Magazine.
Nadesłał:
ap
|