Gadżety rajdowe
Amatorzy sportów motoryzacyjnych często podążają za swoimi idolami nawet do najdalszych zakątków świata by wspomagać ich mentalnie swoją obecnością podczas wyścigów. Rajdy samochodowe stanowią sport zrzeszający szeroką gamę entuzjastów z różnych krajów.
Nic, więc dziwnego, że rynek produktów związanych z wyścigami zarówno samochodowymi jak i motocyklowymi jest bardzo rozbudowany. Świat wyścigów stanowi swego rodzaju oddzielną przestrzeń, której granice stanowi niewidzialna membrana między dwoma oddzielnymi rzeczywistościami. Od zawsze każda dyscyplina sportowa miała szeroką rzeszę zwolenników oraz kibiców. Sporty motoryzacyjne przyciągają znacznie więcej fanów z powodu dużych nakładów marketingowych oraz transmisji wizualnej w radio i Internecie.
Rajdowcy w niektórych kręgach cieszą się statusem równym dla gwiazd filmowych. Korzysta na tym rynek, który wypełnia dziurę powstałą w skutek zapotrzebowania na produkty pozwalające na lepsza identyfikację z ulubionym kierowcą, pilotem lub marką pojazdu. Sporty rajdowe to głównie sprawdzian siły, wytrzymałości oraz jakości pojazdu. Rozwiązania konstrukcyjne oraz innowacje technologiczne wprowadzone w proces produkcji pojazdu wyścigowego przechodzą rygorystyczne testy podczas wyścigów. W późniejszym okresie rozwiązania te wprowadzane są do aut osobowych przeznaczonych zarówno na rynek krajowy jak i zagraniczny.
Auto czy motocykl w czasie rajdów przechodzi swoistą ogniowa próbę sprzęt jak i wszystkie komponenty pojazdu poddawane są ekstremalnym naprężeniom. Fani kupując gadżety rajdowe danej firmy lub sponsora zaznaczają między innymi fakt, że są przywiązani do wysokiej, jakości rozwiązań stosowanych w pojazdach. Gadżet rajdowy nie jest jedynie zwykłym produktem, jest to nośnik określonych idei oraz sposób na wyrażenie pewnych wartości, które są drogie dla kupującego. W efekcie przedmiot staje się swoistym totemem, z którym wiąże się określone uczucia, wrażenia, sytuacje i tak dalej. Przedmiot zaczyna stanowić dopełnienie osobowego ja nabywcy.
Nadesłał:
brenna
|