Gemius, Erez Bahat oraz Market Watch Institute zbadają widownię internetową w Izraelu
Gemius, we współpracy z lokalnymi specjalistami, będzie dostarczał dane pozwalające na efektywne planowanie kampanii online (gemiusAudience) w Izraelu.
Spółki podpisały czteroletnią umowę z izraelskim lokalnym komitetem branżowym, wprowadzając tym samym pomiar witryn głównych graczy mediowych i rozpoczynając tworzenie panelu użytkowników online. Zaproponowane przez firmy badanie zostało uznane za standard dla całego sektora internetowego w tym kraju.
Zatwierdzenie długo oczekiwanego standardu pomiaru, popieranego przez największych wydawców internetowych i właścicieli mediów, a także największe agencje reklamowe, stanowi przełomowy moment dla izraelskiego rynku internetowego. Projekt gemiusAudience, który wystartował w marcu 2011 roku, umożliwi e-marketerom planowanie kampanii skierowanych do wybranych grup docelowych przy wykorzystaniu metody zaakceptowanej przez całą branżę. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku badań oglądalności telewizji (TAM, Television Audience Measurement) oraz innych mediów offline’owych (TGI).
Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius, wyjaśnia, w jaki sposób badanie gemiusAudience umożliwia porównywanie danych dotyczących internetu z tymi otrzymanymi z badań innych mediów: Aby można było prawidłowo oszacować sytuację na rynku online, agencjom reklamowym, reklamodawcom i wydawcom niezbędna jest możliwość oceny odbioru reklam przez ludzi, a nie cookies czy crawlery. Taką możliwość można uzyskać jedynie przy pomocy wskaźników związanych bezpośrednio z użytkownikami, takich jak ‘Real Users’ firmy Gemius, stosowanych w badaniu gemiusAudience na ponad dwudziestu rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Wyniki badania przedstawiane są dla wachlarza takich kluczowych dla planowania działań reklamowych wskaźników, jak: wskaźniki zaangażowania (liczba odsłon, czas spędzony online), affinity index czy dane o częstotliwości i zasięgu. Dzięki nim możliwa jest analiza danych demograficznych na poziomie witryny i na jej poszczególnych sekcjach.
Jak komentuje Sagi Stunis, General Manager izraelskiego lokalnego komitetu branżowego: Wprowadzenie standardu na rynku online jest kamieniem milowym dla mediów cyfrowych w Izraelu. Po raz pierwszy agencje i reklamodawcy będą mogli pewnie planować kampanie przy użyciu jednej, ustalonej waluty pomiaru. Co więcej, właściciele witryn otrzymają do dyspozycji narzędzia, które pozwolą im odpowiednio zmodyfikować oferty, tak by w rezultacie ostatecznie osiągnąć zwiększenie wydatków na internet jako kanał reklamowy.
Badanie gemiusAudience jest wprowadzane na rynku izraelskim przez Gemius i Market Watch Institute w rezultacie wygranego przetargu, w którym obie firmy pokonały takich międzynarodowych graczy jak: comScore Inc., TNS czy Nielsen/NetRatings. Po ostatecznej decyzji o wyborze dostawcy badania przeprowadzona została szczegółowa analiza zaproponowanych metod i technologii. Wybrane badanie uzyskało również akceptację izraelskiego urzędu antymonopolowego. Wyniki wskaźników zasięgu i częstotliwości, najbardziej istotne z punktu widzenia media plannerów, zapewnione są poprzez badanie hybrydowe, wprowadzone po raz pierwszy na świecie właśnie przez Gemius. Ten typ badania wymaga dwóch działań: oskryptowania stron uczestniczących w badaniu, a także rekrutacji panelu użytkowników, korzystających z sieci w domu lub w pracy.
Jak komentuje Erez Bahat, ekspert w branży i partner Gemius: Zgodnie z aktualnymi danymi na temat rynku, populacja internautów w Izraelu to około 4,7 miliona osób, z których 80 proc. łączy się z internetem każdego dnia. Każdy z nich spędza na surfowaniu w sieci średnio 3 godziny dziennie. Kwoty przeznaczane na działania reklamowe w internecie stanowią dużą część całości wydatków reklamodawców; ich udział wzrósł z 14 proc. w 2009 roku do 16 proc. w 2010 roku. Ten trend z pewnością utrzyma się po ustaleniu waluty pomiaru dla rynku online. Co warte podkreślenia, Izrael znajduje sie na trzeciej pozycji, po USA i Kanadzie, pod względem liczby spółek notowanych na NASDAQ. Jednocześnie, rynek ten cechuje duża liczba podejmowanych nowych przedsięwzięć, często w branży IT. Te właśnie kwestie czynią rynek izraelski wyjątkowo obiecującym dla międzynarodowych inwestorów, a także dla nowych technologii i agencji badawczych, takich jak Gemius, zauważa Bahat.
O izraelskim lokalnym komitecie branżowym
‘Israeli Association for Internet Rating Measurement’ został ustanowiony przez czołowe agencje reklamowe online oraz wydawców internetowych. Celem organizacji jest promowanie najwyższych standardów w pomiarze i klasyfikacji mediów online w Izraelu jak również wspieranie przejrzystości działań w branży. Na czele stowarzyszenia stoi Sagi Stunis, jeden z najbardziej znanych ekspertów internetowych w kraju.
O Gemius
Gemius SA to międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu i przez internet w Europie. Gemius został utworzony w Polsce, a następnie rozszerzył swoja działalność w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) i w tej chwili jest obecny na ponad dwudziestu rynkach. Gemius jest pionierem w metodologii pomiaru hybrydowego, który łączy wykorzystanie paneli użytkowników z zaawansowanym badaniem typu site-centric, tym samym zapewniając media plannerom możliwie najbardziej wiarygodne wyniki badania. Ponadto, Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap).
W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).
O Market Watch
Market Watch to jedna z trzech wiodących agencji badania rynku w Izraelu i członek światowego koncernu badawczego SYNOVATE. Market Watch oferuje swoim lokalnym i międzynarodowym klientom wyjątkowo szeroki wachlarz metodologii i usług, w tym badania jakościowe, ilościowe, badania zachowań klientów, jak również badania sensoryczne i neuromarketingowe.
Erez Bahat Erez Bahat to wysokiej klasy specjalista marketingu, przedsiębiorca i manager specjalizujący się w przedsięwzięciach mediowych, a także w biznesie tradycyjnym i online. Erez jest partnerem projektu Gemius w Izraelu. Wcześniej zarządzał izraelskim oddziałem Colgate Palmolive, zajmował sie rozwojem Yellow Pages w Izraelu, stał za sukcesem ukraińskiego portalu Ukr.net i rozwijał wiele innych projektów.
Nadesłał:
A-T-W
|