Geox - historia ekspansji na światowe rynki


2015-02-16
Na świecie istnieje niewiele firm obuwniczych, które odniosły tak spektakularny sukces, jak Geox - włoska marka, która z nieznanej firmy przekształciła się w światowego potentata w branży obuwia codziennego.

Przyjrzyjmy się nieco bliżej historii jej niezwykle dynamicznego rozwoju.

 Historia marki

Grupa Geox powstała w połowie lat 90-tych w północnych Włoszech. Jej nazwa to połączenie słowa Geo - ziemia, z literą X, która symbolizuje nowoczesne technologie. Założycielem firmy jest Mario Moretti Polegato. Jak doszło do powstania marki?

Początki były niezwykle niepozorne. Wszystko zaczęło się od wyjazdu biznesowego do Stanów Zjednoczonych. Podczas porannego joggingu, Polegato stwierdził, że jego obuwie kompletnie nie nadaje się do tego celu. Aby ulżyć przegrzanym stopom, rozzłoszczony biegacz wyciął w gumowej podeszwie otwory wentylacyjne. Okazało się, że ten prosty pomysł był strzałem w dziesiątkę, jednak nie został doceniony od razu. Polegato nie znalazł firmy chętnej do współpracy, postanowił więc zbudować ją od podstaw. Wkrótce okazało się, że była to najlepsza decyzja, jaką mógł podjąć.

Warto również poczytać: Marki pod lupą - GEOX

 

 Błyskawiczny rozwój

Dziś produkty sygnowane logiem Geox sprzedawane są w 68 krajach. Rozwiązania technologiczne, które wprowadził Polegato, chronione są 40 patentami. Za co klienci pokochali buty Geox? Dzięki unikalnemu systemowi wentylacji, zaopatrzonemu w specjalną membranę, stopa przez cały czas "oddycha", a jednocześnie znika ryzyko przedostania się wody do środka buta.

Zpbacz produkty marki Geox.

Innowacyjność, niepowtarzalny styl i najwyższa jakość produktów Geox sprawiły, że marka szturmem podbiła niemal cały świat, w tym także Polskę. Każdego roku marka odnotowuje blisko 30 proc. wzrost sprzedaży i nic nie wskazuje na to, że jej ekspansja miałaby się zatrzymać.

 

Nadesłał:

Agencja SEO Łódź
http://www.lodzseo.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl