Getin Up - rusza kampania wizerunkowa Getin Banku
14 stycznia rusza ogólnopolska kampania wizerunkowa, towarzysząca wdrożeniu nowej strategii Getin Banku. 2013 rok będzie dla instytucji kolejnym krokiem w kierunku bankowości uniwersalnej, opartej na relacyjnej obsłudze.
Kampania GETIN UP – bankowość przemyślana od nowa
14 stycznia 2013 r. w mediach ogólnopolskich wystartuje kampania wizerunkowa konta GETIN UP, które będzie flagowym produktem nowego Getin Banku. Na przykładzie konta, Bank prezentuje w niej swoją nową filozofię. Motywem przewodnim kampanii są innowacyjne funkcjonalności konta, tworzone z myślą o praktycznych, prawdziwych insightach konsumentów, m.in:
· możliwość wykonywania przelewów bez znajomości numeru konta adresata, np. przy użyciu Facebooka, maila i SMS (nie musisz pamiętać numeru konta osoby, której chcesz zrobić przelew)
· płatności zbliżeniowe telefonem (jak wynika z badań Getin Banku, telefon to dziś centrum codziennych spraw konsumentów – np. aż 75% respondentów gdy zapomni z domu telefonu, wraca po niego. To więcej niż po portfel!)
· pierwsza na świecie karta Display Card MasterCard, która dzięki wbudowanemu ekranowi i funkcji tokenu umożliwia Klientowi bieżącą kontrolę wydatków. (jak wynika z badań Getin Banku, tylko 44% respondentów wie dokładnie ile ma pieniędzy na koncie. Większość konsumentów deklaruje, że chciałaby mieć możliwość kontroli nad stanem konta „od ręki” – np. w trakcie zakupów, poza domem)
· załatwienie formalności za Klienta, który chce przenieść konto do Getin Banku problematyczne formalności - np. przenoszenie zleceń stałych, poinformowanie pracodawcy o nowym numerze konta, przenoszenie limitu etc. - są główną barierą, aż przez 83% badanych wymienianą jako powód, dla którego nie przenieśli jeszcze rachunków do innego banku, nawet jeśli nie są zadowoleni
z obecnego).
Kampania jest elementem kompleksowej zmiany strategii Banku. „Chcemy stać się bankiem pierwszego wyboru. Być wybierani nie tylko ze względu na dobre parametry produktów – lokaty czy kredytu, ale też profesjonalną obsługę, nowoczesność. Krótko mówiąc – chcemy, aby to do nas przychodzili Klienci, którzy szukają „swojego banku”. „Mój bank” oznacza dziś w Polsce ten, w którym mamy ROR. Dlatego od początku tego roku rozpoczęliśmy mocną walkę o rynek rachunków i uruchomiliśmy projekt GETIN UP. Można powiedzieć, że GETIN UP to bankowość przemyślana od nowa. Zaprojektowaliśmy zmiany, zarówno na poziomie produktów, jak i obsługi i komunikacji, które stanowią esencję najnowocześniejszych rozwiązań, a jednocześnie wyróżnią się na rynku prostotą i funkcjonalnością. Nowoczesna bankowość musi być intuicyjna, przyjemna - bez zbędnych komplikacji i przerostu formy nad treścią. Postawiliśmy na praktyczność – tak, żeby Klientom było naprawdę prościej. Tej idei poświęcona jest nowa kampania Banku” – mówi Maciej Szczechura, Członek Zarządu Getin Noble Banku.
Pierwszy etap projektu GETIN UP został wdrożony z końcem 2012 r. – obejmował uruchomienie jednej z najnowocześniejszych na rynku e-bankowości oraz powiązanego z nią rachunku. Na przełom stycznia i lutego Bank zaplanował kolejny krok: otwarte zostaną pierwsze placówki Getin nowej generacji, o wyższym od obecnego standardzie. W przyszłości tak jak one wyglądać będą wszystkie oddziały sieci.
GETIN UP - nowe logo i nowa wizualizacja Banku
Kampania wizerunkowa konta GETIN UP wprowadzi jednocześnie nowe logo i nową identyfikację wizualną Banku. „GETIN UP to dla nas znacznie więcej niż tylko nowy rachunek – to nowa filozofia działania. Uznaliśmy, że zmiany jakie wprowadzamy w tym roku są na tyle przełomowe, że odzwierciedlać je powinna również zmiana wizerunku Banku. To dziś dynamiczna, coraz bardziej nowoczesna organizacja, oferująca swoje usługi coraz szerszym grupom klientów – nowy znak ma pokazywać właśnie tę zmianę. Nowe logo będzie od tego momentu wykorzystywane w całej komunikacji Banku. Stopniowo, wraz z pojawianiem się nowych oddziałów, zastąpi też wizualizację sieci placówek” – mówi Maciej Szczechura. „Nowa identyfikacja jest elementem, nie osią, kompleksowej strategii. Zmieniamy cały bank, a nie tylko jego marketing. Getin to 14-ta marka w Polsce pod kątem wartości i 3-cia spośród marek bankowych. Chcemy pokazać, że polska marka może oferować usługi i mieć wizerunek na poziomie najlepszych marek światowych” – dodaje.
Odświeżone logo i wizualizacja Banku to „powrót do korzeni” - odświeżenie idei GET IN, na której oparta była od początku marka. Motywem przewodnim znaku jest strzałka, która w graficznym połączeniu z nazwą GETIN BANK, symbolizuje zachętę do działania. „Nowe logo Getin Banku jest proste i dość odważne, bo przez swoją dynamikę i wyrazistość wyróżni się na rynku. Zachęca do działania, sprawdzania, porównywania z konkurencją. Nie boimy się porównań – chcemy, żeby każdy do nas przyszedł i nas sprawdził. Wróciliśmy do źródła: znaczenia słów GET IN – wejdź, przekonaj się!” – wyjaśnia Natalia Załęcka, Dyrektor Marketingu Getin Banku.
Informacje na temat kampanii
Kampania wystartuje 14 stycznia (18 stycznia – w TV) i potrwa przez 4 tygodnie. Obecność mediowa obejmie mix mediów wysokozasięgowych oraz wizerunkowych, w tym TV, prasę, outdoor oraz internet. W ramach kampanii telewizyjnej zaplanowano wysoko pozycjonowane spoty w trzech długościach (60, 30 i 10s). Kampania prasowa obejmie dzienniki i tygodniki opinii oraz prasę rozrywkową – oprze się na wyróżniających się, niestandardowych dużych formatach. W outdoorze postawiono na nośniki typu backlight oraz citylighty w 10 największych miastach Polski oraz tablice w metrze warszawskim, natomiast w kampanii internetowej – na działania wizerunkowe, w tym duże i ekskluzywne formaty na portalach horyzontalnych.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Bardzo. Media zaplanował i kupił dom mediowy MediaVest, natomiast za wsparcie PR odpowiedzialna jest agencja Rc2.
Nadesłał:
RC2
|