Ghelamco zaprezentuje 3 projekty handlowo-usługowe na targach MAPIC w Cannes
Ghelamco, lider zrównoważonego budownictwa w Polsce od 22 lat z powodzeniem realizujący najwyższej klasy projekty biurowe, postanowił rozszerzyć spektrum swojej działalności o obiekty handlowo-usługowe, realizowane według nowej koncepcji Lokalnych Ośrodków Handlu i Usług.
Pierwsze trzy projekty dewelopera - Plac Vogla zaplanowany na warszawskim Wilanowie, Prochownia Łomianki oraz Pasaż Tukanów w Piasecznie - wkrótce będą miały swoją premierę
na forum międzynarodowym na targach MAPIC w Cannes.
Firma Ghelamco od początku swojej działalności w Polsce zdobyła reputację dewelopera, który ustanawia nowe trendy na rynku nieruchomości i zapewnia najwyższą jakość inwestycji, realizowanych według wytycznych zrównoważonego budownictwa. Dotychczas firma oddała do użytku prawie 500 000 m2 powierzchni biurowej, a pod marką Ghelamco Residential realizuje także projekty mieszkaniowe o wysokim standardzie.
W nowy sektor nieruchomości handlowo-usługowych Ghelamco wkracza z kameralnymi projektami typu „open air center", które adresowane są do mieszkańców nowych osiedli mieszkaniowych i przedmieść, oczekujących rozwiązań dopasowanych do lokalnego charakteru i szytych na miarę ich potrzeb pod względem oferty handlowo usługowej. Ideą „open air center" jest zapewnienie wygodnego i przyjaznego miejsca codziennych zakupów i spotkań dla lokalnej społeczności, zlokalizowanego w bliskości miejsc zamieszkania, zrealizowanego w estetycznej formie architektonicznej wpisanej w charakter dzielnicy.
Kierunek, który wybraliśmy to praktycznie nieobecna jeszcze w Polsce koncepcja lokalnych obiektów handlowo-usługowych, w których do każdego sklepu, czy punktu usługowego można wejść oddzielnym wejściem, bezpośrednio z ulicy. Powierzchnie takich obiektów nie są duże, oscylują w granicach 7 000 m2 - 12 000 m2, stanowiąc alternatywę dla typowych, wielkoformatowych centrów handlowych. Rozważamy lokalizacje w pobliżu dużych osiedli, gdzie często brakuje tego typu obiektów, a punkty handlowo-usługowe są rozproszone. Takie rozwiązania sprawdziły się już doskonale za granicą, gdzie służą mieszkańcom jako osiedlowe ośrodki handlowo-usługowe, a w przeciwieństwie do wielkoformatowych centrów handlowych, gdzie zakupy pochłaniają zbyt dużo czasu, są łatwo osiągalne i dodatkowo tworzą wartościową przestrzeń publiczną, wspierając tym samym rozwój lokalnej przedsiębiorczości - mówi Jeroen van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią.
Jeden z pierwszych projektów handlowo-usługowych Ghelamco zrealizuje w Wilanowie pomiędzy ulicami Sytą, Zaściankową, Łokciową i Vogla. Plac Vogla to projekt o powierzchni ok. 11 000 m2. Koncepcja inwestycji przewiduje niską, w większości parterową zabudowę i obejmie wysokojakościowe, specjalistyczne sklepy spożywcze, szeroką ofertę restauracyjną, kawiarnianą oraz usługi (łącznie do dyspozycji najemców deweloper zapewni ok. 50 lokali). Kolejne tego typu realizacje Ghelamco zlokalizowane będą w podwarszawskim Piasecznie i Łomiankach. Obiekt w Piasecznie - Pasaż Tukanów - znajdujący się przy ulicy Nowej obejmie około 30 lokali o łącznej powierzchni około 7 000 m2. Prochownia Łomianki o powierzchni ok. 11 500 m2 powstanie na terenie dawnych Zakładów Drzewnych. Skupiając 60 lokali stworzy kompleksową ofertę usługowo-handlową i rekreacyjną dla lokalnych mieszkańców, pełniąc także funkcję centro-twórczą.
W Polsce Firma Ghelamco pierwszy raz zaprezentowała trzy projekty na tegorocznej, jesiennej edycji Shopping Center Forum. Ich międzynarodowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach MAPIC w Cannes 13-15 listopada, w których Ghelamco bierze udział po raz pierwszy. Z ramienia firmy obiekty prezentować będzie Marcin Andruszko, Leasing Manager odpowiedzialny za projekty sektora retail w Ghelamco Poland.
Nadesłał:
Partner of Promotion
|