Golf GTI wkracza na polski rynek


Golf GTI wkracza na polski rynek
2009-05-02
Liczby mówią same za siebie: od momentu wprowadzenia na rynek, do zakończenia produkcji piątej generacji, ponad 1,7 miliona nabywców uczyniło z GTI światowy bestseller. Debiutujący w Polsce Golf GTI szóstej generacji, jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i wyjątkowy niż poprzednicy.

Ten wyposażony w zawieszenie z elektroniczną blokadą poprzeczną (XDS) samochód na nowo definiuje sposób pokonywania zakrętów.

Dzięki jednostce o mocy 210 KM (155 kW) rozwija prędkość 240 km/h, sprawia jeszcze większą przyjemność z jazdy. Co więcej, zużywa przy tym tylko 7,3 litra benzyny bezołowiowej (o 0,7 l/100 km mniej od swego poprzednika). GTI szóstej generacji konsekwentnie przenosi tradycję pierwotnej wersji w przyszłość.

Nowy GTI powstał pod kierownictwem Waltera de Silvy (szef Designu Koncernu), Klausa Bischoffa (szef Designu Marki) i Marca Lichte'ego (szef Projektowania Nadwozia). Wspólne dzieło de Silvy, Bischoffa i Lichte'go oddaje hołd pierwszemu GTI.

„Chcieliśmy uzyskać konsekwentnie czystą stylistykę samochodu, który ma siłę, ale też styl" - wyjaśnia Walter de Silva. „Przyświecającym nam przez cały czas celem było zbliżenie się do charakteru pierwszego GTI" - dodaje Klaus Bischoff.

„I dlatego było pewne, że nowy model, poza ważnym ze względów aerodynamiki tylnym spojlerem, nie otrzyma żadnych dobudowanych elementów, jak to często jest spotykane w tym segmencie" - podkreślił Marc Lichte.

Golf GTI o długości 4,21 metra sprawia wrażenie znacznie szerszego (1,78 metra), niższego (1,47 metra) i bardziej dynamicznego, niż jakikolwiek inny samochód tej klasy. GTI szóstej generacji został wyposażony w silnik TSI o mocy 210 KM (155 kW). Supernowoczesna jednostka z turbodoładowaniem doskonale pasuje do dzisiejszych czasów. Jest oszczędniejsza niż silnik o dużej pojemności, a dzięki turbosprężarce zachowuje sportowy charakter. Mimo, że dane dotyczące mocy i pojemności skokowej wskazują na udoskonaloną wersję silnika 200 KM, jest to nowa jednostka napędowa z generacji silników „EA888", której podstawa techniczna ma dużo więcej wspólnego z wariantem 230-konnym. Szczególnie w kwestii emisji i zużycia paliwa nowa jednostka o mocy 210 KM przewyższa wcześniejsze silniki 200 i 230 konne. TSI nowego GTI o pojemności 1.983 cm3 zużywa średnio tylko 7,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Przy 200-konnym GTI było to 8,0 litrów, natomiast 230-konny GTI zużywał 8,2 litra. Dzięki temu GTI szóstej generacji ma teoretyczny zasięg na pełnym baku około 750 km.

Nie ulega wątpliwości, że nowy GTI nie sprawi zawodu w dziedzinie, która dla wszystkich kierowców tego samochodu jest najważniejsza obok wyglądu, a mianowicie dynamiki. Nowemu GTI udaje się doskonale spełniać rolę poważnego auta służbowego w tygodniu oraz wojownika na wyścigowym torze w weekend. Pojazd gwarantuje potężną siłę ciągu: po zaledwie 6,9 sekundy GTI pędzi z prędkością 100 km/h. Sprint 0-1000 metrów zajmuje mu 27,3 sekundy. Równie imponująca jest elastyczność układu napędowego: w 7,5 sekundy Volkswagen przyspiesza na piątym biegu od 80 do 120 km/h. Nawet na szóstym biegu zajmuje mu to tylko 9,5 sekundy.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl