Golf Plus BlueMotion


Golf Plus BlueMotion
2009-03-05
Już we wrześniu Volkswagen wprowadzi nową generację Golfa Plus BlueMotion. W porównaniu z bardzo oszczędnym i ekologicznym poprzednikiem (4,8 litra na 100 km i 127 g/km CO2) udało się zmniejszyć zarówno spalanie, jak i emisje szkodliwych substancji, do 4,3 litra oleju napędowego i 114 g/km CO2.

Jest to nowy rekord w segmencie kompaktowych samochodów z podwyższonym dachem. Postęp ten był możliwy - podobnie jak w debiutującym również w Genewie Golfie BlueMotion drugiej generacji - dzięki całkowicie nowemu silnikowi: 1.6 TDI z wtryskiem Common Rail.

Automatyczny system Start - Stop pozwolił na obniżenie spalania, szczególnie w ruchu miejskim. Ponadto Golf Plus BlueMotion dzięki rekuperacji podczas hamowania i jazdy bez gazu odzyskuje energię. Pozwala to na odciążenie silnika i redukcję zużycia paliwa podczas faz przyspieszania przez obniżenie mocy lub wyłączenie prądnicy.

Nowy Golf Plus BlueMotion jest nie tylko oszczędny, ale również zapewnia doskonałe osiągi i przyjemność z jazdy. Odpowiedzialny jest za to między innymi korzystny moment obrotowy. Nowy silnik 1.6 TDI już od 1.500 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Paliwo podawane jest przez wtrysk Common Rail. Cztery wtryskiwacze dozują  mieszankę pod ciśnieniem maksymalnie 1.600 bar bezpośrednio do komór spalania. Bardzo precyzyjny, wielokrotny wtrysk ma przy tym odczuwalnie pozytywny wpływ na emisje i wielkość zużycia paliwa.

Do dalszych specyficznych szczegółów rozwijającego prędkość 186 km/h Golfa Plus BlueMotion należy 5-biegowa przekładnia zmniejszająca prędkość obrotową, obniżone o 15 milimetrów nadwozie. Pozostałe udoskonalenia jak częściowo zamknięta osłona chłodnicy oraz specjalna osłona aerodynamiczna tylnej osi pozostają ukryte. Mimo że niewidoczne, udoskonalenia te wyraźnie poprawiają aerodynamikę Golfa Plus BlueMotion: współczynnik oporu powietrza tego modelu obniżył się do 0,298, co jest najlepszą wartością w tej klasie samochodów. Pakiet BlueMotion Golfa Plus uzupełniają opony o niewielkich oporach toczenia.

Pod względem optycznym nowy Golf Plus nawiązuje do szóstej generacji klasycznego Golfa - szczególnie w przedniej partii nadwozia. Nowy kształt otrzymały także tylny zderzak i relingi dachowe. Nowe obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich stanowią uzupełnienie pakietu modyfikacji zewnętrznych. We wnętrzu elementami wyróżniającymi nowego Golfa Plus w wersji BlueMotion są nowe materiały tapicerki oraz takie same jak w Golfie VI zegary, kierownice i funkcje sterowania automatyczną klimatyzacją Climatronic.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl