Golf VI - Volkswagen ujawnia największy sekret roku
Volkswagen Golf wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Wyprodukowano już ponad 26 milionów egzemplarzy tych aut. Golf szóstej generacji został udoskonalony we wszystkich obszarach, co pozwala prognozować dalszy sukces.
„Oferując klientom dużo więcej niż kiedykolwiek wcześniej szósta generacja Golfa na nowo zdefiniuje jakość i poziom komfortu w klasie" - mówi prof. dr Martin Winterkorn Prezes Zarządu Volkswagen AG.
Moc innowacji
Czysty design i muskularna bryła nowego Golfa ukazują drogę jaką będzie podążał Volkswagen w przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny wysoki komfort Golfa VI na nowo definiują standardy w jego segmencie. Model ten jest najcichszym Golfem wszechczasów. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę EU-5, obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent. Poprzez systemy wspomagające, takie jak aktywny tempomat (ACC), adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz asystent parkowania zostały wprowadzone do klasy Golfa najnowsze technologie opracowane przez koncern. Nowy system ESP, zoptymalizowana konstrukcja pozwalająca lepiej chronić pasażerów podczas wypadku, siedem poduszek powietrznych łącznie z chroniącą kolana, specjalne zagłówki zapobiegające urazom głowy, czujnik niezapiętych pasów dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie oraz światła do jazdy dziennej - to elementy wyposażenia standardowego zapewniające maksymalny poziom bezpieczeństwa.
Design - precyzja w nowej formie
Wszystkie kluczowe elementy karoserii zostały ponownie zaprojektowane. „Główne elementy Golfa wykonaliśmy od samego początku" - wyjaśnia Walter de Silva - „Golf jest światową ikoną wśród samochodów. Stylistyka, graficzna forma nowego modelu pozostały całkowicie unikatowe. Jest bardziej ostry i trójwymiarowy niż jego poprzednik. Posiada wyraźniej zdefiniowane linie, krawędzie oraz dobrze dobrane proporcje powierzchni rozjaśnionych i zacienionych."
Zespół kierowany przez Waltera de Silvę oraz Klausa Bischoffa wyszukał sedno DNA poprzednich generacji Golfa i wysłał je w przyszłość. Te stylistyczne cechy zawierają charakterystyczne wykończenie przodu jak w pierwszym Golfie oraz słupek C, który powstał w IV odsłonie. Golf VI posiada jednak bardziej sportową i elegancką linię niż wszystkie poprzednie generacje. Dach spoczywa - podobnie jak w Scirocco - na muskularnych ramionach. Wyraźna linia, którą Volkswagen nazywa „linią charakteru", rozchodzi się od przednich reflektorów aż do tylnych świateł. Patrząc z profilu, nadaje ona Golfowi wizerunek pełniejszego, świetnie przylegającego do drogi.
Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Przez linie poziome zdominowany jest również tył samochodu. Bardzo szerokie tylne światła wyróżniają się spośród innych, szczególnie w nocy. Dzięki czystym, przejrzystym kształtom ujawniają podobieństwo do tylnych lamp Touarega.
Wnętrze - zwiększając różnice klasowe
Wyjątkowa jakość samochodu została również zaimplementowana do nowego designu wnętrza. Powierzchnie użytych materiałów można docenić zarówno wizualnie jak i poprzez dotyk. Wygląd i wzór elementów, takich jak na przykład szczotkowane aluminium czy nowe zegary, przeniesione zostały bezpośrednio z Passata CC. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie z wyższego segmentu. Poprawiona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie przyciski i pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją (Climatronic), zaprezentowaną po raz pierwszy w Passacie CC, są łatwiejsze w użyciu. Przyciski do ustawień szyb bocznych zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwiejszy.
Działania Volkswagena skierowane są na dążenie do perfekcji w każdym detalu samochodu. Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa z tyłu działa niezależnie dla każdego pasażera. Innym przykładem jest skórzana tapicerka foteli, gdzie użyta została nowa, bardziej wytrzymała skóra. W bagażniku natomiast zamontowano cztery praktyczne haki gwarantujące, że po zakończonych zakupach, zawartość siatek na pewno nie będzie przesuwała się. Kolejnym przykładem są lusterka zewnętrzne, które dzięki zoptymalizowanej aerodynamice i nowemu kształtowi zdecydowanie mniej się brudzą. Natomiast przesunięcie sterownika lusterek do przodu, bliżej krawędzi drzwi, ułatwiło ich regulację.
Redukcja hałasu - najcichszy Golf wszechczasów
Nowy Golf charakteryzuje się fantastycznymi właściwościami akustycznymi. Specjalna powłoka przedniej szyby redukuje hałas podczas jazdy. Zastosowano także nowe uszczelnienie drzwi. Boczne lusterka nie tylko wyglądają ładniej, ale przede wszystkim poprawiły się ich własności aerodynamiczne, dzięki czemu znacząco zmniejszony został poziom hałasu wywołanego przez wiatr. Ponadto wykonano specjalne modyfikacje izolacji silnika, a także wyciszono schowek po stronie pasażera. Bardzo ciche opony i nowe łożyska w silniku również redukują szumy dochodzące z zewnątrz kabiny.
Silniki diesla - migracja do Common Rail
Po raz pierwszy w Golfie zamontowano bardzo ciche silniki diesla Common Rail. Dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom. Zastosowane zostaną silniki o mocach od 66 KW/90 KM do 125 KW/170 KM. Początkowo dostępne będą dwie jednostki 2.0 TDI. Jeden o mocy 81 KW/110 KM, drugi 103 KW/140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).
Nowe jednostki TDI będą bardzo oszczędne, wersja 110 konna będzie zużywać 4.5 litra paliwa na 100 km co spowoduje redukcję spalania aż o 0,6 l. Wersja 140 konna będzie pobierać tylko 4.9 l/100km i w tym wypadku także spada zużycie paliwa o ok. 0,6 l/100 km.
Silniki benzynowe - bardziej ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej
Podczas premiery Golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 59 KW/80 KM, 75 KW/102 KM, 90 KW/122 KM i 118 KW/160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane. Trzeba zaznaczyć, że jednostki benzynowe są bardziej ekonomiczne niż w poprzednich generacjach Golfa. Wersja 80 konna zużywa tylko 6.4 litra paliwa na 100 kilometrów, to jest o 0.5 litra mniej niż w przypadku poprzednika. Pozostałe silniki TSI także są świetnym przykładem efektywności: jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM zużywa tylko 6.2 l/100 km. Nawet nowa 160 konna najwyższa wersja silnika 1.4 TSI spala tylko 6.3 litra paliwa na 100 km. Porównując z poprzednim 150 konnym FSI, silnik ten oszczędza aż 1.6 l paliwa na każde 100 km.
DSG zastępuje konwencjonalną automatyczną skrzynię biegów
Wszystkie wersje nowego Golfa będą mogły być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika będzie można użyć sześcio lub siedmio-biegowej wersji. W nowym Golfie, bardzo wydajna DSG zastąpi klasyczne automatyczne skrzynie biegów. Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160KM) z siedmiobiegową DSG - wynosi ono 6.0 l/100 km. To zestawienie jest odpowiednikiem poprzedniego silnika 2.0 FSI 150 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią, gdzie średnie spalanie wynosiło 8.3 l. Oszczędność 2.3 litra to olbrzymi progres.