Gotówkowa karta pod choinkę
Blisko połowa dorosłych Polaków chciałaby dostać od Mikołaja gotówkę. Jednak tylko 11% zdecyduje się dać komuś taki prezent - wynika z badania „Zakupy świąteczne 2013” przeprowadzonego, przez Deloitte*.
Powoli zaczynamy zadawać sobie coroczne pytanie: co komu podarować pod choinkę? Dla niektórych to wyzwanie, któremu z przyjemnością, całkowicie oddają się wyruszając na wielogodzinną wędrówkę po centrach handlowych albo przeglądając zawartość sklepów online. Inni – jak co roku mają duży problem z wyborem odpowiedniego podarku. Po prostu trudno im trafić w potrzeby, gusta drugiej osoby i dlatego najchętniej wybór prezentu oddaliby w ręce samego obdarowanego. Tylko jak to zrobić, żeby dając wprost gotówkę nie być nieeleganckim?
Na ciekawą propozycję wpadła firma Optylio Sp. z o.o., która uruchomiła w internecie „największą galerię handlową”: www.markoweprezenty.pl. Jest to miejsce, gdzie można wybrać prezent w postaci karty prezentowej na dowolny zakup w jednej z ponad 50, najbardziej prestiżowych i popularnych w Polsce marek różnych branż, m.in. Sephory, Zary, Rosenthala, Reserved, Empiku, Starbucks itp. To pierwsze w Polsce rozwiązanie, które w jednym, wirtualnym miejscu oferuje prawie wszystkie dostępne w kraju marki, posiadające w swojej ofercie karty prezentowe.
„Zależało mi, aby osobom, które mają problem z robieniem prezentowych zakupów ułatwić nieco życie. Z drugiej strony - aby nie trzeba było kolejny raz udawać przed mamą, żoną, wujkiem itp., że prezent, który od nich dostaliśmy jest „spełnieniem naszych marzeń”. I to właśnie jest podstawowa zaleta kart prezentowych - obdarowany sam wybierze dla siebie najodpowiedniejszy prezent. Gdy bliskiej osobie, pracownikowi lub kontrahentowi podarujemy ładnie zapakowany upominek w postaci karty prezentowej - mamy 100% gwarancji udanego prezentu” – zapewnia Grzegorz Głowacki, pomysłodawca markowychprezentów.pl
Karta prezentowa to nic innego jak „zastępczy pieniądz”, nowoczesna forma tradycyjnego prezentu. Można nią zapłacić za zakupy w konkretnym sklepie na wcześniej określoną kwotę. To właśnie wyboru danej marki i wartości karty dokonuje ten, kto robi prezent. Reszta w rękach obdarowanego, który ma najczęściej aż 12 miesięcy na wykorzystanie karty prezentowej. Dogodnością jest także fakt, że nie trzeba wykorzystać jej od razu w całości. Można dokonać kilku zakupów, w różnych terminach.
* ankieta online zrealizowana w ramach badania we wrześniu 2013, wielkość próby w Polsce: 767, respondenci – osoby fizyczne powyżej 18 lat.
Nadesłał:
starpr.gdynia
|