Grupa biznesowa HUAWEI Device na trzecim miejscu wśród globalnych sprzedawców smartfonów w 2013 roku
HUAWEI, wiodący globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), zajął trzecie miejsce w globalnym rankingu sprzedaży smartfonów podsumowującym 2013 rok. Ranking opracowały firmy zajmujące sią analizami i badaniami rynku - International Data Corporation (IDC), Strategy Analytics i Canalys. Według raportu "Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker" przygotowanego przez IDC, HUAWEI utrzymał pozycję trzeciego dostawcy na świecie, notując najwyższy wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - aż 67,5 proc. W 2013 roku udział HUAWEI w rynku wyniósł 4,9 proc., przy łącznej liczbie 48,8 mln sprzedanych smartfonów.
Według raportu, globalna sprzedaż smartfonów w 2013 roku wzrosła o 38 proc. - w sumie sprzedano ponad 1 mld urządzeń. W czwartym kwartale 2013 roku HUAWEI odnotował wzrost w dostawach urządzeń o 56,6 proc. (16,4 milionów) w stosunku do tego samego okresu w 2012 roku Łącznie w 2013 roku HUAWEI sprzedał 55,5 mln telefonów komórkowych , zajmując piąte miejsce na świecie, przy udziale w rynku na poziomie 3 proc.
HUAWEI utrzymał trzecią pozycję na świecie, notując najwyższy wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku wśród wszystkich liderów rynku. Firma podniosła również swój prestiż dzięki zwiększeniu ilości urządzeń wyprodukowanych pod własną marką - komentuje IDC.
Wyniki rankingu dowodzą, że przyjęta przez HUAWEI strategia, która polega na skupieniu się na hi-endowych produktach, jest skuteczna. Według HUAWEI, w 2013 roku firma sprzedała 52 miliony smartfonów, co oznacza wzrost o ponad 60 proc. w skali rok do roku, przy jednoczesnym wzroście przychodów o 18 proc. (9 mld USD w skali roku). Obecnie urządzenia mobilne HUAWEI są dostępne w ponad 140 krajach, dzięki współpracy z ponad 600 dostawcami na całym świecie.
W 2013 roku smartfony stanowiły 87 proc. wyprodukowanych telefonów HUAWEI, z czego 12 proc. stanowiły urządzenia w cenie powyżej 250 USD, m.in. smartfon HUAWEI Ascend P6. Od momentu premiery (18 czerwca 2013) sprzedano ponad 3 mln tych urządzeń, a smartfon jest już dostępny w ponad 100 krajach.
W 2013 roku, pod hasłem „Make It Possible", HUAWEI zrealizował szereg działań promocyjnych na całym świecie. W ramach kampanii firma nawiązała współpracę z hiszpańską Liga de Fútbol Professional (LFP), włoską drużyną AC Milan i niemiecką Borussią Dortmund. Ostatnio do tego grona dołączył także przedstawiciel angielskiej Premier League - Arsenal Londyn.
HUAWEI oferuje produkty, które łączą jakość, innowacyjność i nowoczesny design. Ta długofalowa , konsekwentnie realizowana przez firmę strategia pozwoliła wzmocnić jej pozycję na światowym rynku. Podczas targów Consumer Electronics Show 2014 (CES), HUAWEI zaprezentował nowy model - HUAWEI Ascend Mate2 4G oraz pełną gamę urządzeń 4G LTE. Dzięki ekranowi IPS o przekątnej 6,1 cala, baterii 4050 mAh i 5-megapikselowej przedniej kamerce, HUAWEI Ascend Mate2 4G wpisuje się w ideę „Make It Possible", która uosabia ducha HUAWEI - łączy wiedzę i doświadczenie z nieograniczoną wyobraźnią. Dzięki temu rzeczy i pragnienia dotychczas niemożliwe, mogą stać się możliwymi i osiągalnymi.
Nadesłał:
Mondaypr
|