Grupa E-Plus wybiera Comarch na dostawcę rozwiązania Next Generation Network Planning


Grupa E-Plus wybiera Comarch na dostawcę rozwiązania Next Generation Network Planning
2010-08-18
Comarch dostarczy do E-Plus rozwiązanie, które ma wspierać firmę w obszarach planowania i konfiguracji radiowej sieci dostępowej, sieci transportowej oraz szkieletowej. Ta innowacyjna platforma dostarczona zostanie w modelu Managed Services i ma za zadanie poprawić efektywność planowania sieci.

Comarch podpisał kontrakt z Grupą E-Plus na wdrożenie innowacyjnej platformy OSS (Operations Support Systems) do planowania i konfiguracji sieci.

Rozwiązanie to dostarczone zostanie w modelu Managed Services, na jednej kompleksowej platformie, obejmującej cały proces planowania i konfiguracji sieci, w tym ewidencję zasobów (inventory) oraz konfigurację radiowej sieci dostępowej, sieci transportowej i szkieletowej. Poprzez ścisłą integrację z siecią operatora, uproszczenie procesów biznesowych i automatyzację działań operacyjnych, rozwiązanie ma poprawić wiele wskaźników KPI, takich jak wydajność czy szybkość dostarczenia na rynek nowych funkcjonalności i usług. Po stronie Comarch leży też odpowiedzialność za wsparcie we wdrożeniu przez E-Plus nowych technologii, w tym HSPA+ i LTE.

Rozwiązanie

Oferowane rozwiązanie bazuje na Comarch Next Generation Network Planning i ma za zadanie uprościć obecne środowisko OSS Grupy E-Plus. Ścisła integracja z siecią operatora umożliwia specjalistom ds. planowania sieci przeglądanie aktualnych statusów sieciowych oraz śledzenie wpływu, jaki wywierają wprowadzane zmiany. Reorganizacja procesów biznesowych oraz ich osadzenie we frameworku eTOM zwiększa efektywność działań operacyjnych przez objęcie swoim zakresem powiązanych kontekstowo informacji z całej sieci w jednym miejscu. Dodatkowo, bliska współpraca z dostawcami sprzętu pozwala na skrócenie czasu potrzebnego na wdrożenie nowych funkcjonalności sieciowych i technologii. Platforma jest dostarczana w modelu Managed Services, jest ona hostowana i zarządzana przez Comarch, który ma także odpowiadać za jej rozwój zgodny z wymogami biznesowymi E-Plus. Dostarczane rozwiązanie bazuje na standardach rynkowych i dokładnie zdefiniowanych wewnętrznych interfejsach. Wszystkie działania są zgrupowane w rozszerzalnym katalogu usług posiadającym opcję self assessment.

- Budowa tej platformy to część naszej innowacyjnej strategii oferowania operatorom komórkowym rozwiązań OSS w modelu Managed Services. Obserwujemy na rynku rosnące zainteresowanie zastępowaniem obecnych architektur OSS takimi rozwiązaniami, gdyż pozwalają one operatorom na skrócenie czasu dotarcia na rynek oraz na podnoszenie efektywności, przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej wydajności kosztów ponoszonych na infrastrukturę IT. Kontrakt z Grupą E-Plus jest ogromnym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. - mówi Piotr Piątosa, wiceprezes Zarządu i dyrektor sektora Telekomunikacji, Comarch SA.

O Comarch
Comarch jest wiodącym dostawcą oprogramowania i usług dla firm z branży telekomunikacyjnej, w tym takich produktów jak biling konwergentny oraz do rozliczeń między operatorami, biling w modelu SaaS, CRM, self care, rozwiązań do zarządzania zasobami sieciowymi, konfiguracji sieci, planowania, assurance, do zarządzania jakością usług sieciowych, jak również oprogramowania i usług mobilnych. 17 lat doświadczenia sprawia, że Comarch jest ekspertem w zakresie projektowania, wdrażania i integracji systemów informatycznych i usług. Comarch współpracuje z klientami na czterech kontynentach, w tym z największymi firmami na rynku takimi jak Polkomtel, PTC (Era), T-Mobile International, Vodafone Niemcy, Telefónica O2 Niemcy, jak również z operatorami wirtualnymi np. Auchan Telecom we Francji. Oferta Comarch dla telekomunikacji jest kierowana do operatorów komórkowych, tradycyjnych, departamentów wholesale, operatorów wirtualnych (MVNO/E), dostawców Internetu i usług VoIP, dostawców kontentu i telewizji IP.

Więcej informacji na: www.comarch.pl/telekomunikacja.

O Grupie E-Plus
Grupa E-Plus Group konkuruje na niemieckim rynku telefonii komórkowej. Proste usługi dopasowane do potrzeb klientów i znaczące obniżenie opłat za rozmowy głosowe i transfer danych od początku stanowiły przewagę tego trzeciego co do wielkości operatora komórkowego w Niemczech. Innowacyjny model biznesowy, nowoczesna struktura i silna sieć partnerska umożliwiły Grupie E-Plus znaczące umocnienie pozycji rynkowej, jak również wdrożenie bardzo dynamicznego i rentownego w stosunku do rynku modelu rozwoju biznesowego.
Od 2005 roku firma E-Plus Mobilfunk GmbH und Co. KG rozwinęła się w rodzinę marek, oferującą dedykowane dla grupy docelowej usługi, a tym samym będącą nową jakością na rynku telefonii komórkowej w Niemczech.
19.6 milionów klientów używa obecnie sieci Grupy E-Plus do wykonywania połączeń głosowych i wysyłania wiadomości tekstowych oraz danych. Grupa generuje rocznie przychody w wysokości 3.2 miliarda Euro (2009) I zatrudnia ponad 2,500 osób (FTE) w Niemczech.

Wersja angielska komunikatu

Nadesłał:

pawel.kozyra@comarch.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl