Grupa SABMiller podpisuje nowe zobowiązania odpowiedzialnościowe
9 października br. Grupa SABMiller oraz 12 innych globalnych przedstawicieli branży piwowarskiej, winiarskiej i spirytusowej podpisało nowe zobowiązania dotyczące ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Podczas konferencji Międzynarodowego Ośrodka ds. Polityki Alkoholowej (International Centre for Alcohol Policies, ICAP) w Waszyngtonie 13 przedstawicieli branży alkoholowej, w tym Grupa SABMiller, której częścią jest Kompania Piwowarska, podpisało zobowiązania odpowiedzialnościowe. Postanowienia bazują na istniejących Globalnych Działaniach ICAP, które są realizowane od 2009 roku. Nowe zobowiązania będą wiążące dla sygnatariuszy przez co najmniej 5 kolejnych lat, począwszy od stycznia 2013 roku. Ich celem jest wzmocnienie i rozwinięcie wysiłków branży piwowarskiej, winiarskiej i spirytusowej, zmierzających do ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Zobowiązania branży są zgodne z Globalną Strategią przyjętą przez Światową Organizację Zdrowia.
W myśl deklaracji sygnatariusze będą koncentrować swoje działania wokół 10 zobowiązań z pięciu głównych obszarów:
1. Przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu przez nieletnich poprzez egzekwowanie istniejących przepisów oraz zachęcanie rządów do wprowadzenia i przestrzegania minimalnego limitu wieku upoważniającego do zakupu alkoholu.
2. Wzmacnianie oraz rozwój kodeksów dobrych praktyk marketingowych oraz dalsze wstrzymywanie się od działań marketingowych, które mogłyby stanowić zachętę dla nadmiernej
i nieodpowiedzialnej konsumpcji, jak również poświęcenie szczególnej uwagi marketingowi prowadzonemu w kanałach cyfrowych.
3. Zapewnienie odpowiedzialnych innowacji produktowych oraz informacji dla konsumentów,
w tym opracowanie łatwych do zrozumienia symboli mających za zadanie przeciwdziałać prowadzeniu pojazdu po pijanemu, jak również spożywaniu alkoholu przez kobiety w ciąży
i osoby niepełnoletnie.
4. Zwalczanie prowadzenia pojazdów po pijanemu poprzez współpracę z organizacjami rządowym i pozarządowymi, której celem będzie podniesienie poziomu egzekwowania istniejących praw oraz zagwarantowanie odpowiedniej edukacji w tym obszarze.
5. Pozyskanie wsparcia detalistów w celu ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz stworzenia podstawowych zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.
Działania producentów alkoholu zmierzające do realizacji przyjętych zobowiązań będą regularnie kontrolowane przez niezależną, zewnętrzną instytucję. Co roku w każdej firmie należącej do sygnatariuszy zostanie przeprowadzony audyt zgodności z przyjętymi deklaracjami. Wyniki kontroli oraz coroczne sprawozdania będą udostępniane społeczności międzynarodowej. Oprócz Grupy SABMiller nowe zobowiązania podpisali również prezesi Anheuser-Busch InBev, Bacardi, Beam Inc., Brewers Association of Japan, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Japanese Spirits & Liqueurs Makers Association, Molson Coors, Pernod Ricard i Grupy UB.
W programie tym po raz pierwszy producenci piwa, wina i alkoholi wysokoprocentowych jednoczą się na skalę globalną, by przeciwdziałać szkodliwym skutkom spożywania alkoholu. Wzmagają i rozszerzają w ten sposób zakres dotychczasowych starań w każdym z pięciu obszarów działań, dla których jednoznacznie określono cele, terminy realizacji i zobowiązania do pomiaru wyników – podsumował Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.
Lider branży piwowarskiej, lider odpowiedzialności
Podpisanie zobowiązań to kolejny krok w kierunku ograniczenia nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W kwietniu br. 8 przedstawicieli branży, w tym Grupa SABMiller, podpisało „Pakt o odpowiedzialnym marketingu”, którego postanowienia mają wzmocnić niezależny program samoregulacji reklamy napojów alkoholowych. Także browary działające na polskim rynku systematycznie podejmują prospołeczne inicjatywy na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wprowadziły do komunikacji marketingowej dobrowolne znaki odpowiedzialnościowe „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”. Producenci piwa wspólnie z Komendą Główną Policji prowadzą również ogólnopolską kampanię edukacyjną „Pozory mylą, dowód nie”, której celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.
Jako producent alkoholu i lider rynku piwa w Polsce czujemy się szczególnie odpowiedzialni za propagowanie odpowiednich wzorców w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu. Wspólnie z przedstawicielami branży piwowarskiej, ale także samodzielnie realizujemy programy społeczne i zobowiązujemy się do podejmowania działań na rzecz rozwiązywania problemu nadużywania alkoholu – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Od 2008 roku lider branży piwowarskiej w Polsce realizuje program edukacyjny „Sprawdź promile”. Dzięki specjalnej aplikacji można wykorzystać telefon komórkowy jako podręczny alkomat i w każdej chwili sprawdzić ilość promili w organizmie oraz poznać orientacyjny czas, po jakim możemy bezpiecznie prowadzić samochód. Firma od wielu lat prowadzi również szkolenia dla sprzedawców piwa, edukując ich, jak skutecznie odmawiać sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Od sierpnia 2011 roku Kompania Piwowarska wspólnie z Fundacją FASTRYGA prowadzi akcję edukacyjną dla kobiet w ciąży. W jej ramach KP wprowadziła do komunikacji marketingowej dodatkowy, dobrowolny znak odpowiedzialnościowy i hasło „W ciąży nie piję alkoholu”. Ponadto wszelkie przekazy reklamowe produktów i marek Kompanii Piwowarskiej muszą być zgodne z restrykcyjnymi zasadami Polityki Komunikacji Marketingowej firmy, dlatego już na etapie produkcji są poddawane ocenie specjalnie utworzonej Komisji Odpowiedzialnego Marketingu i Sprzedaży (KOMIS).
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
wojciech.mrugalski@kp.sabmiller.com
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
www.kp.pl
Regulamin, Polityka Prywatności i Polityka Cookies Grupy Kafito