Grupa Sodexo ogłasza wzrost przychodów
Międzynarodowa grupa Sodexo podsumowała rok rozliczeniowy. W okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia 2010 grupa odnotowała wzrost przychodów i zysków na poziomie zgodnym z założonymi celami.
Przychody Grupy za ten rok rozliczeniowy wzrosły o 3,9 procenta (z 14,68 mld euro do 15,26 mld euro). Zysk netto wyniósł 409 mln euro (2,64 euro na jedną akcję, co oznacza wzrost o 4,1 procent w porównaniu z rokiem 2009). Zysk operacyjny wyniósł w roku rozliczeniowym 2010 771 mln euro, co w porównaniu z 746 mln euro w roku poprzednim daje wzrost o 3,4 procenta.
Sodexo świadczy usługi masowego żywienia i obsługę nieruchomości w ponad 29 tysiącach placówek w 80 krajach świata. W Polsce firma jest reprezentowana przez następujące spółki: Sodexo On-site Service Solutions, która projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie usług dla nieruchomości, Sodexo Motivation Solutions, która oferuje kompleksowe rozwiązania motywacyjne oraz Grupę Aspen SA (część Zehnacker Group), która specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów utrzymania budynków oraz zbiorowego żywienia.
W oparciu o dwie sfery działalności Sodexo może przedstawić klientom zintegrowaną ofertę, która każdego dnia przynosi satysfakcję 50 milionom ludzi na świecie. Jest to oferta jedyna w swoim rodzaju – dzięki niej Sodexo staje się strategicznym partnerem przedsiębiorstw i organizacji dążących do efektywności ekonomicznej oraz dostarczania satysfakcji personelowi.
Do głównych osiągnięć firmy w Polsce w minionym roku finansowym można zaliczyć:
- Repozycjonowanie marki i zmiany nazw w komunikacji z klientem na Sodexo On-site Service Solutions (dawniej Sodexo Food and Facilities Management) oraz Sodexo Motivation Solutions (dawniej Sodexo Pass). Zmiany mają podkreślać kompleksowość oferty, wiedzę i międzynarodowe doświadczenie Sodexo, a także ułatwić wszystkim Klientom identyfikację obszarów działalności firmy;
- Poszerzenie oferty o zestawy prezentowe Vivabox, których sprzedaż systematycznie rośnie;
- Wprowadzenie do oferty nowej, przedpłaconej Karty Podarunkowej, która jest unikalną, jedyną na polskim rynku tego typu propozycją. Na jej posiadaczy czekają promocje w tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce, w tym promocje z nowymi, unikalnymi partnerami Karty takimi jak: Decathlon, Media Markt, Saturn, SMYK, Top Secret czy Troll. Dodatkową korzyścią jest internetowy klub poszukiwaczy promocji PromoStrefa Sodexo, dostępny dla użytkowników Kart Sodexo;
- Udostępnienie klientom Platformy Lojalnościowej, tym samym dopełnienie oferty, która zapewnia najwyższą jakość usług na wszystkich poziomach niezbędnych dla efektywnego prowadzenia programów motywacyjnych lub lojalnościowych;
- Rozpoczęcie wdrażania globalnego programu „Better Tomorrow Plan”. Obejmuje on trzy główne obszary: zdrowie i życie człowieka, lokalne społeczności oraz środowisko naturalne. Sodexo zdefiniowało 14 zasad, które wpłyną na poprawę Jakości Codziennego Życia w obiektach zarządzanych przez Sodexo;
- Zajęcie trzeciego miejsca wśród wiodących firm outsourcingowych (doradczo – usługowych)
w rankingu ogłoszonym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Specjalistów Outsourcingu (International Association of Outsourcing Professionals® (IAOP®) . Już po raz piąty Sodexo plasuje się w pierwszej piątce najlepszych firm w ramach rankingu Global Outsourcing 100® - stu najlepszych firm outsourcingowych na świecie. Trzeci raz z rzędu, Sodexo uzyskało najwyższą pozycję w swojej kategorii - Zarządzanie nieruchomościami/Utrzymanie obiektów (Facility Services); - Zdobycie prestiżowego tytułu Jakość Roku 2009.
Pełen raport finansowy Grupy Sodexo jest dostępny na stronie: www.sodexo.com w zakładce Finance lub pod linkiem: http://www.sodexo.com/group_en/press/news/2010/101110-fiscal-2010-annual results.asp?listURL=/group_en/finance/news/financial-release/2010/press-release-2010.asp