Gwiazdy dają nadzieję dotkniętym autyzmem, Ty też możesz!
Piosenka i teledysk nagrane przez gwiazdy polskiej estrady, kalendarz ze zdjęciami artystów oraz różnorodne akcje promujące ideę pomagania innym – to tylko niektóre działania związane z aktualną, czwartą już, edycją akcji dobroczynnej „Pomaganie jest trendy”.
Dochód uzyskany z akcji zostanie przekazany fundacji „Nowa Nadzieja” opiekującej się dziećmi cierpiącymi na autyzm. W przedsięwzięciu może wziąć udział każdy.
Zbliża się okres składania rocznych deklaracji rozliczeniowych, a mówiąc inaczej - już niebawem będziemy wypełniać formularze PIT. Nikt nie lubi dokonywania żmudnych wyliczeń, niechętnie rozstajemy się też z pieniędzmi. Motywacją do wypełnienia stosownych dokumentów w ustawowym czasie (poza normami prawa) może być pozycja nr 131 formularza dotycząca przekazywana 1% podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego.
Jedną z instytucji, które można w ten sposób wesprzeć jest Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja”, numer KRS: 0000321541, opiekująca się osobami, szczególnie dziećmi, z zaburzeniami rozwoju. Podopiecznymi kaliskiej fundacji są m.in. najmłodsi borykający się z autyzmem - ponad 250 dzieci. „Nowa Nadzieja” udowadnia, że autyzm można skutecznie leczyć.
Od dawna funkcjonuje tam ośrodek terapii autyzmu, który zapewnia bezpłatną terapię psychologiczną, logopedyczną, hipoterapię oraz dogoterapię. Fundacja jest jedynym z nielicznych ośrodków w Europie, w którym dzieci otrzymują kompleksową pomoc również w zakresie medycznym we współpracy z ośrodkiem leczenia autyzmu w amerykańskim Portland. Doświadczenia zebrane podczas dwuipółletniej współpracy z amerykańskim ośrodkiem fundacja wykorzystała w otworzonym maju 2013 r. Ośrodku Diagnozy i Terapii Autyzmu.
-To pierwsze miejsce w Polsce, gdzie oprócz klasycznej, kompleksowej, wielopłaszczyznowej diagnozy spektrum autyzmu rodzice otrzymają wskazówki medyczne i dietetyczne, ustalone na podstawie specjalistycznych badań. To wszystko dzięki współpracy z ośrodkiem w Portland oraz Wyższą Szkołą Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej w Poznaniu - mówi Piotr Tomankiewicz, prezes zarządu fundacji „Nowa Nadzieja”.
Bezpłatna opieka logopedyczna i psychologiczna, hipoterapia oraz dogoterapia potrzebujących są możliwe także dzięki środkom uzyskanym z 1% podatku. Pomóc fundacji może każdy podatnik, zwłaszcza, że na jej stronie internetowej - www.nowanadzieja.com.pl – znajdziemy odnośnik do darmowego programu ułatwiającego wypełnienie formularza.
O potrzebach osób cierpiących na autyzm przypominają polscy artyści zaangażowani w IV edycję dobroczynnej akcji „Pomaganie jest trendy”. Jula, Asia Ash, Alicja Węgorzewska, Beata Tadla, Jerzy Połomski, Bohdan Łazuka, Andrzej Dąbrowski, Michał Rudaś, Michał Milowicz, Mateusz Grędziński - między innymi te sławy polskiej estrady wzięły udział w nagraniu utworu i teledysku „Gorzki & Friends – Pomaganie jest trendy IV”. Autorem tekstu piosenki jest inicjator akcji „Pomaganie jest trendy” - Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz, muzykę skomponował zaś Marcin Nierubiec. Piosenkę i teledysk wyreżyserowany przez Piotra Deszkiewicza można znaleźć pod linkiem: www.youtube.com/watch?v=Zq4-acCjxOQ.
Od niedawna dostępny jest także kalendarz promujący akcję. Przed obiektywem znanego fotografa Bartłomieja Wardziaka stanęli: Alicja Węgorzewska, Beata Tadla, Gosia Kosik, Olga Łazuka, Kasia Burzyńska, Asia Ash, Jerzy Połomski, Gorzki, Marcin Nierubiec, Michał Milowicz i inni.
- Dochód uzyskany ze sprzedaży kalendarza, podobnie jak wpłaty z 1%, zasilą konto fundacji „Nowa Nadzieja”. Pomóc można także oglądając bajki zamieszczone na kanale YouTube. Po emisji krótkiego filmu wystarczy kliknąć w reklamy i w ten sposób wesprzeć akcję - zachęca Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz.
„Bajkę o chłopcu autystycznym” recytowaną przez aktorów można znaleźć pod linkiem: www.youtube.com/watch?v=V8I0isWBmYo&feature=youtu.be. W projekcie uczestniczyli m.in. Marcin Kwaśny, Jerzy Kryszak i Henryk Gołębiewski. Kolejną część „Anielskich bajek” nagrywano 20 lutego w Warszawie.
Nie tylko polscy artyści zaangażowali się w akcję „Pomaganie jest trendy”. W przedsięwzięcie to włączył się także Chris Brown - amerykańska gwiazda muzyki R&B.
Brown przekazał na rzecz akcji czapkę, w której występował w trakcie nagrywania teledysku do utworu „Show Me”. Dzięki Magdalenie Godlewskiej, polskiej modelce występującej w klipie, czapka trafiła w ręce Krzysztofa Gorzkiewicza. Cenny element stroju rapera zostanie zlicytowany podczas jednego z wydarzeń towarzyszących akcji „Pomaganie jest trendy”.
Organizatorzy IV edycji dobroczynnego przedsięwzięcia planują różnorodne wydarzenia propagujące ideę pomagania. Pomysłów nie brakuje, ich powodzenie zależy także od zaangażowania firm, instytucji i osób prywatnych. Jednym z partnerów strategicznych akcji jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. Organizatorzy projektu wspierającego rodzimych producentów żywności wysokiej jakości już po raz drugi włączyli się w akcję „Pomaganie jest trendy”. - Cieszę się, że ponownie możemy zaangażować się w projekt Krzysztofa Gorzkiewicza. Inicjatorzy akcji skutecznie przypominają, że pomaganie powinno być trendy przez cały rok – mówi Marek Bielski, organizator programu „Doceń polskie”.
Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie www.pomaganiejesttrendy.org.pl oraz na Fanpage www.facebook.com/PomaganieJestTrendy.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|