Hager - plan na podwojenie zysków
„Jutro zaczyna się dziś” to hasło przewodnie przełomowego raportu rocznego za rok 2014 firmy Hager, w którym opisuje ona cele i plany rozwojowe na kolejne lata. Jako priorytet przedsiębiorstwo obrało między innymi zwiększenie obrotu z obecnych 1,7 mld do 3 mld euro.
W dokumencie Grupa Hager dokonuje analizy swojej silnej pozycji na rynku i wytycza ścieżkę rozwoju na następne kilka lat. Firma postrzega szybkie zmiany w globalnej gospodarce jako realną szansę na realizację jasno postawionych celów, którymi są wzrost obrotu do 3 mld euro i podniesienie poziomu zatrudnienia do 20 000 pracowników. Gwarancją rozwoju Hager Group będzie realizacja programów, które stanowią odpowiedź na wyzwania przyszłości w sześciu strategicznych obszarach: Globalny Zasięg, Ludzie, Wspólny Język, Integracja, Przywództwo i Klienci.
- Jesteśmy świadomi, że nasze plany są ambitne, ale jest to coś więcej niż tylko liczby. To naprawdę przełom dla naszych klientów i pracowników na całym świecie. Świat wokół nas zmienia się szybko, a my staramy się mieć rzeczywisty wpływ na tę transformację – mówi Daniel Hager, prezes Hager Group.
W przyszłości firma chce być postrzegana jako dostawca kompletnych rozwiązań elektroenergetycznych. Kluczową rolę w realizacji szeroko zakrojonych planów mają odegrać przede wszystkim zaangażowani i kompetentni pracownicy na wszystkich kontynentach. Grupa Hager jest obecna aż w 95 krajach świata i zatrudnia 11 400 osób.
- Tegoroczny raport stanowi ważny krok naprzód, zarówno dla Grupy, jak i dla branży. Oczekujemy, że realizacja planu z każdym rokiem przyczyni się do jednoczenia tysięcy pracowników na całym świecie – mówi Katarzyna Lubecka, dyrektor ds. marketingu Hager w Polsce.
Globalna obecność, wspólny język i integracja
Jak wynika z rocznego raportu firmy Hager, największe wyzwania przyszłości dla międzynarodowych firm to gwałtownie rozwijające się rynki wschodzące, cyfryzacja procesów handlowych i zwiększająca się liczba skomplikowanych transgranicznych projektów. Dla Grupy Hager najważniejszym rynkiem, zaraz po Niemczech i Francji, są Chiny, których gospodarka rośnie w dynamicznym tempie. Firma jest obecna w Chinach od 20 lat, a co dziesiąty jej pracownik posiada obywatelstwo tego kraju. Oddział chiński dostarcza obecnie rozwiązań dla budownictwa o wysokim standardzie i generuje obrót na poziomie 52 milionów euro. Grupa Hager planuje zwiększenie udziału w rynku poprzez wejście w segment budynków wielomieszkaniowych ze średniej półki cenowej. To bardzo dobrze rokujący sektor, biorąc pod uwagę rosnący trend migracji ludności do miast. Kolejną kwestią, której firma Hager poświęca dużo uwagi w raporcie, jest wzmocnienie integracji pracowników zatrudnionych w oddziałach w różnych krajach świata, co przyczyni się do realizacji interdyscyplinarnych, nieraz bardzo skomplikowanych projektów. Wzrastająca ilość zamówień z całego świata wiąże się bowiem z potrzebą korzystania z wiedzy i doświadczeń różnego rodzaju specjalistów. Z racji odległości geograficznych dzielących klientów, dostawców oraz architektów, większość danych i informacji przepływa drogą elektroniczną. Stało się to rzeczywistością również w dziedzinie handlu, którego dominującym segmentem zaczyna być e-commerce. W tym aspekcie Grupa zapowiada intensywną pracę nad harmonizacją i poprawą jakości danych elektronicznych, w których widzi realną dźwignię handlu.
Człowiek w centrum uwagi
W firmie Hager fundamentem, a zarazem kluczem do powodzenia każdego przedsięwzięcia jest pełne zaangażowanie jej pracowników. Zwiększanie zatrudnienia w Grupie Hager do planowanych 20 000 pracowników ma iść w parze ze stwarzaniem idealnych warunków do rozwoju kadr, a jednocześnie koncentrowaniem się na podnoszeniu ich kompetencji. Tym bardziej, że europejskie firmy coraz częściej odczuwają problem związany z brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – z raportu wynika, że aż 39% z nich wskazuje tę prawidłowość. Na rynku brakuje zwłaszcza specjalistów w zawodach inżynieryjnych. Dlatego firma Hager prowadzi we francuskim mieście Obernai własną szkołę, w której kształceni są przyszli operatorzy maszyn. Po ukończeniu kursu absolwenci placówki pracują w zakładach Hager i uzyskują dyplom państwowy. Jednocześnie firma mocno inwestuje w rozwijanie umiejętności menadżerskich. Program ten dotyczy jednak nie tylko kadry zarządzającej. Za pośrednictwem inicjatyw takich jak Peter-and-Luise-Fundation firma Hager stara się uświadamiać wszystkim swoim pracownikom, że prawdziwymi cechami przywódczymi są samodzielność i umiejętność brania odpowiedzialności za siebie i innych. Firma nie istniałaby bez klientów, dlatego Grupa Hager będzie również stawiać na lepsze zrozumienie i pełniejszą realizację ich potrzeb, na przykład poprzez wprowadzanie nowych, przyszłościowych koncepcji sprzedaży.
Raport został opublikowany w wersji drukowanej i elektronicznej, również na urządzenia mobilne. Dzięki swojej interaktywnej formie wersja elektroniczna została nominowana do Nagrody Niemieckiej Komunikacji Internetowej w kategorii „sprawozdania roczne”. Jest dostępna w czterech wersjach językowych pod adresem: www.hagergroup.com/annualreport
Nadesłał:
E.C.H.O. Communications
|