Handmade - sposób na wolny czas, czy już biznes?
2015-04-15
Szydełkowanie, wyszywanie, przygotowywanie biżuterii, haftowanie i wykonywanie ozdób zmieniających przedmioty codziennego użytku w małe arcydzieła to zajęcia coraz bardziej popularne.
Handmade, czy też rękodzieło, jak nazywają je osoby starsze, to znakomity sposób na zabicie nudy, odprężenie się, a nawet na nawiązanie nowych znajomości. Od niedawna możemy zresztą usłyszeć, że handmade przynosi jeszcze jedną korzyść, może być bowiem szansą na zarobek. Nie musi być to przy tym wcale zarobek mały.
Kto może zarobić?
Co ważne, nie ma mowy o jakichkolwiek ograniczeniach wówczas, gdy zastanawiamy się nad tym, kto może zarobić na ręcznie robionej biżuterii, swetrach wykonywanych na drutach oraz ozdabianych skrzynkach na przyprawy kuchenne. W wielu branżach duże znaczenie ma nie tylko zaangażowanie, ale również doświadczenie, wykształcenie, a nawet wiek, w rękodziele liczy się jednak przede wszystkim talent.
Oczywiście, nie każdy liczy na to, że przygotowane przez niego produkty przyniosą mu korzyści finansowe, a dla części osób wykonywanie ozdób lub szydełkowanie nigdy nie będzie czymś więcej niż tylko sposobem na oderwanie się od codzienności. Jeśli jednak nasze prace są atrakcyjne i podobają się innym, nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, aby spróbować na nich zarobić, np. za pośrednictwem platformy: http://www.decobazaar.com/bizuteria.html
Jak się wybić?
Jeszcze kilkanaście lat temu zaistnienie w świecie prac ręcznych nie było łatwym zadaniem, osoby zajmujące się rękodziełem musiały więc intensywnie poszukiwać rynku zbytu. Na początku dwudziestego pierwszego wieku znalezienie nabywców nie jest już jednak poważnym problemem, z pomocą przychodzi nam bowiem Internet będący już od dawna czymś więcej niż źródłem rozrywki i wiedzy. Założenie strony www, na której można promować wykonywane przez siebie rozwiązania, nie jest już wyzwaniem, któremu trudno jest sprostać, problemem nie jest też prowadzenie własnego sklepu internetowego. Z pomocą przychodzą również fora tematyczne, na których można chwalić się swoimi osiągnięciami, zbierać doświadczenia i poszukiwać klientów.
Wasze komentarze (0):