Havas Media Group powołuje Havas Story Plantation


Havas Media Group powołuje Havas Story Plantation
2017-06-08
W HMG powstała nowa, interdyscyplinarna jednostka Havas Story Plantation, która  zajmuje się planowaniem strategii treści (kontent) w oparciu o własne badania. Zespół Havas Story Plantation współpracuje ze specjalistami z Havas Warsaw i Havas PR, którzy zajmują się tworzeniem treści.
Metodologia Havas Story Plantation bazuje na danych z unikatowego, jednoźródłowego badania Havas Soil dotyczącego nawyków w konsumpcji szeroko pojętych treści przez odbiorców. Dzięki temu tworzone strategie komunikacyjne odpowiadają na preferencje konsumentów dotyczące roli treści w poszczególnych aspektach ich życia. 

Havas Story Plantation powstało z potrzeby jak najlepszego poznania i określenia konsumenta pod kątem treści, które go zaangażują. Wnioski z badania Havas Soil, utwierdzają nas w przekonaniu, że wiedza w tym obszarze jest wciąż znikoma – powiedziała Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.

Havas Soil, będące podwaliną nowej jednostki w strukturze Havas Media Group, bada konsumenckie preferencje dotyczące treści w poszczególnych aspektach życia takich jak zdrowie, rodzina czy praca. Badanie daje również odpowiedź, jakie są motywacje w poszukiwaniu treści (rozrywka, emocje, edukacja etc.) oraz które touchpointy pasują do poszczególnego typu treści.

Havas Story Plantation jest kontynuacją filozofii Meaningful Brands, badania które analizowało oczekiwania konsumentów w stosunku do kategorii i marek oraz ich roli w ich życiu. Havas Story Plantation w badaniu Havas Soil analizuje motywacje i potrzeby ludzi w stosunku do treści we wszystkich mediach. 61 proc. respondentów twierdzi, że tak długo jak długo treść jest nich interesująca, nie obchodzi ich czy została stworzona przez markę czy nie. Kluczem zatem do angażującej  komunikacji jest zrozumienie specyfiki zainteresowań odbiorców kontentu. Jest to zupełnie nowe podejście na rynku polskim, które pozwala nam doradzać klientom zarówno na poziomie insightów, targetowania, strategii komunikacji jak i pomiaru efektywności marketingu treści, we wszystkich mediach na podstawie danych – komentuje Alicja Cybulska, koordynator projektu w Havas Media Group.

Projekt Havas Story Plantation wystartował z początkiem czerwca, a wnioski płynące z badania Havas Soil zostaną przedstawione podczas Forum IAB 8 czerwca. Pracę nowoutworzonej jednostki będzie koordynować Alicja Cybulska, Strategy Director w Havas Media Group.

Więcej informacji na storyplantation.havasmedia.pl
 
Havas Media Group – agencja specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacji marek w oparciu o filozofię Meaningful Brands. W jej skład wchodzą niezależne domy mediowe Havas Media i Arena Media, wspierane przez wyspecjalizowane jednostki: Artemis Alliance (data management platform), Affiperf (globalna technologia do programatycznego zakupu powierzchni reklamowej), Ecselis (agencja multichannel performance realizująca cele biznesowe marek), Mobext (agencja wyspecjalizowana w dostarczaniu strategicznych rozwiązań opartych o kanał mobile), LuxHub (strategie komunikacji marek luksusowych i premium), Socialyse (butik kreatywny wykorzystujący siłę mediów społecznościowych),18 Havas Warsaw (realizujący projekty łączące innowacyjne technologie, zjawiska kulturowe i mediowe) oraz Havas Story Plantation (kompleksowe strategie kontentowe). W ramach grupy działa także Havas Sports & Entertainment – globalna sieć agencji budujących zaangażowanie marek w obszarze sportu i rozrywki. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.

Nadesłał:

agencja PR Kwadrat

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl