Havas Media i Meaningful Brands, czyli jak zbudować sukces marki


Havas Media i Meaningful Brands, czyli jak zbudować sukces marki
2014-07-15
W dzisiejszym świecie znacznie trudniej zbudować przywiązanie i lojalność konsumentów wobec marki niż jeszcze kilka, kilkanaście lat temu. Konsument poszukuje najczęściej takich produktów, które spełnią wszystkie jego potrzeby, będą odpowiadać jego postawom, aspiracjom oraz oczekiwaniom.

Dzięki badaniu „Meaningful Brands", prowadzonemu przez dom mediowy Havas Media, możliwe jest dokładne zrozumienie potrzeb konsumentów, celem budowania wpływowych marek oraz sukcesu biznesowego producentów produktów.


Obecnie da się zaobserwować tendencję odchodzenia konsumentów od marek. Widoczny jest u odbiorców produktów i usług pogłębiający się sceptycyzm, brak zaufania lub wręcz obojętny stosunek do konkretnych marek. Może to być spowodowane brakiem realizacji oczekiwań zgłaszanych przez konsumentów wobec marek, jak również brakiem zaspokojenia ich konkretnych potrzeb.


Havas Media, jako jedyny dom mediowy na świecie, oferuje swoim klientom globalne badanie „Meaningful Brands", umożliwiające budowanie konkretnych marek produktów lub usług. Ma to na celu stworzenie odpowiednich relacji pomiędzy nimi a konsumentami, które wpłyną na jakość ich życia oraz lepsze samopoczucie odbiorców.

Havas Media Group to jeden z największych i najszybciej rozwijających się globalnych domów mediowych, którego celem jest tworzenie skutecznych strategii komunikacyjnych i marketingowych, odpowiadających zapotrzebowaniom zgłaszanym zarówno przez klientów, jak i sam rynek.


Badanie „Meaningful Brands", jest pierwszą tego typu ogólnoświatową inicjatywą, która analizuje wpływ marek na jakość i zadowolenie z życia ich klientów. Misją domu mediowego Havas Media jest dostarczenie swoim klientom „Meaningful Connections", a więc takich kontaktów z odbiorcami marek, które wniosą w ich życie dodatkowe wartości.


Badaniu poddano 700 marek, ponad 134 tysiące konsumentów w 23 krajach całego świata. Ocenie poddano wpływ konkretnych marek na 12 różnych aspektów życia nabywców, które warunkują ich szczęście. Obiorców marek zapytano o kwestie zdrowia, szczęścia, sytuację materialną, relacje międzyludzkie i funkcjonowanie w społeczności.


Badanie „Meaningful Brands" z 2013 roku bezsprzecznie wykazało, że między światem marek a konsumentami nadal jest duża przepaść pod względem skutecznej komunikacji i umiejętności sprostania nowym oczekiwaniom stawianym przez konsumentów. Badanie pokazało również, że większa część społeczeństwa nabywców produktów i usług, nie odczułaby zniknięcia z dnia na dzień z rynku ponad 73% marek.


Według analizy, tylko jedna na pięć marek jest dostrzegana przez konsumentów i ma realny wpływ na ich życie. Tylko te 20% ważnych dla odbiorców marek może liczyć na polepszenie swojej pozycji rynkowej, zwiększenie wyników finansowych oraz zbudowanie stabilnych i długotrwałych relacji z konsumentami. Marki, które zostały najlepiej ocenione w badaniu „Meaningful Brands", osiągają znakomite wyniki giełdowe, przekraczające najczęściej o 120% średnią rynkową.


Havas Media, za pomocą badania „Meaningful Brands", dostarcza swoim klientom bardzo cennego i skutecznego narzędzia, które umożliwia zbudowanie trwałych relacji i zdobycie lojalności konsumentów wobec konkretnej marki. Jest to doskonały sposób na zrozumienie potrzeb odbiorców, poprawienie ich jakości życia oraz na nawiązanie pozytywnej komunikacji pomiędzy obydwoma stronami. Końcowym efektem tych działań jest nieoceniony sukces marki na wszystkich płaszczyznach jej funkcjonowania na globalnym rynku.


Więcej informacji na: www.havasmedia.pl

Nadesłał:

Robertos

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl