Historia europejskiego lidera rynku


Historia europejskiego lidera rynku
2009-12-07
Transporter, Caravelle, Multivan i California – to cztery podstawowe wersje wyprodukowanego w milionach egzemplarzy światowego bestsellera.

Dla całego grona wielbicieli - rzemieślników, rodzin, biznesmenów i globtroterów - te wszechstronne samochody stanowią wyraz motoryzacyjnego światopoglądu, są synonimem nieograniczonej mobilności i uniwersalności. Między innymi dlatego jest to najpopularniejsza rodzina modeli w swojej klasie w Europie.

Tradycja - Transporter stał się już ikoną

Korzenie serii Volkswagenów nazwanej pierwotnie „Typ 2" sięgają wczesnych lat 50-tych. „Typ 1" to legendarny Garbus, który początkowo stanowił podstawę dla „Typu 2" (zwanego potocznie w Niemczech„Bulli", w Polsce „Ogórek"). W rzeczywistości „Ogórek" zrobił karierę porównywalną z Garbusem i stał się nieodłącznym elementem motoryzacyjnego krajobrazu prawie na całym świecie. Na początku jego historii stoi nazwisko Ben Pon. Jego rodzinne przedsiębiorstwo „Pon's Automobielhandel" zostało w 1947 roku oficjalnym importerem Volkswagena na obszar Holandii. Jeszcze w tym samym roku Ben Pon wpadł na pomysł, aby zaoferować auto dostawcze na bazie Garbusa. Legendarnym już dzisiaj szkicem samochodu w notatniku przekonał ówczesnego szefa Volkswagena Heinricha Nordhoffa do swojej genialnej idei. Taki był początek wyjątkowej kariery busa i samochodu dostawczego - „Ogórka". Do dnia dzisiejszego sprzedanych zostało ponad 8 milionów pojazdów z tego modelu i jego pochodnych. Pierwsza generacja samochodu nazywanego wewnętrznie T1 - skrót od Transporter 1 - pojawiła się na rynku w 1950 roku i stała się motoryzacyjnym symbolem cudu gospodarczego i światowego ruchu hippisowskiego. W 1967 roku pojawił się T2, w 1979 - T3, 1990 - T4 i w 2003 - T5.

Popularność bez granic - już ponad milion T5

Wszystkie generacje „Ogórka" - od T1 do T5 - mają ponadczasowy image. Od 2003 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy aktualnej, a teraz udoskonalonej pod względem optycznym i technicznym generacji. W ostatnim roku na jeden z czterech podstawowych modeli zdecydowało się 178.000 klientów. T5 jest sprzedawany w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Południowej oraz w Nowej Zelandii i Australii. W Europie pięcioma największymi rynkami zbytu dla Transportera są Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Turcja i Francja.
W przypadku Multivana kolejność pięciu najważniejszych rynków na kontynencie europejskim wygląda trochę inaczej: Niemcy, Austria, Rosja, Wielka Brytania i Francja.

Zdaniem kierowców: Kto raz kupi T5, będzie go kupował zawsze

Decyzje o zakupie uwarunkowane są różnymi względami. Według ankiety przeprowadzonej wśród niemieckich klientów, przy zakupie Transportera najważniejsze są dobre doświadczenia, jakie nabywcy mieli już z daną marką lub modelem, oraz możliwości i niezawodność samochodu. Ponadto 59 procent wszystkich klientów już przedtem jeździło którymś z samochodów użytkowych Volkswagena - z tego 81 procent Transporterem.
W przypadku Multivana większość kupujących również podejmuje decyzję na podstawie wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z marką i modelem. Na kolejnych miejscach stoi wszechstronność i przestrzeń. Dokładnie 72 procent osób kupujących Multivana jeździło wcześniej samochodem wyprodukowanym przez Volkswagen AG. W przypadku osób, które po raz pierwszy zdecydowały się na Multivana, są przede wszystkim dotychczasowi posiadacze samochodów kombi i MPV.

T5 powstaje w Hanowerze i w Poznaniu

T5 jest budowany w macierzystym zakładzie Volkswagen Nutzfahrzeuge w Hanowerze. Tutaj powstają wszystkie zamknięte warianty od wersji furgon do Multivana. Otwarte wersje Transportera (skrzyniowy i z podwójną kabiną) oraz kombi są produkowane dodatkowo w polskich zakładach w Poznaniu. O popularności tej serii świadczy nie tylko wielkość sprzedaży, lecz także zgromadzone w wyróżnienia. T5 ma na swoim koncie takie tytuły jak „Van of the Year", „Transporter Roku", „International Van of the Year", „Samochód Roku", „Samochód Roku z napędem na wszystkie koła", „Kamper Roku" i „Klasyk Przyszłości".

460 podstawowych wariantów

Prezentowane najnowsze wersje jako van (Multivan), bus (Caravelle), kamper (California) i wszechstronny samochód dla rzemieślników i firm usługowych (Transporter) po raz kolejny spełniają wszystkie możliwe zadania stawiane przed samochodami tego typu. Obojętnie, czy jako furgon, wersja skrzyniowa, kombi, bus, van, z normalnym czy długim rozstawem osi czy też jako samochód dla globtroterów - zadowoli każdego. Jeżeli uwzględnimy w tym zestawieniu różne wersje silników, otrzymamy 460 podstawowych wariantów T5.

Ekonomiczny - bardzo niskie koszty eksploatacji

Niskie koszty eksploatacji są cechą charakterystyczną T5, teraz jeszcze bardziej odczuwalną, niż kiedykolwiek. Najnowszy model jest jeszcze oszczędniejszy, bardziej przyjazny dla rodziny, a także bardziej interesujący dla małych i większych przedsiębiorców. A to dzięki znacznie niższym wartościom spalania, wysokiej wartości rezydualnej i jeszcze mniejszym kosztom eksploatacji. Na przykład częstotliwość wymiany paska zębatego silnika została przedłużona z 125.000 kilometrów do 210.000 kilometrów.

Certyfikat ekologiczny dla T5

Jak już wspomniano, nowy T5 jako pierwszy model wśród samochodów użytkowych Volkswagena otrzyma w przyszłym roku certyfikat ekologiczny potwierdzony przez TÜV Nord. Certyfikat ten poświadcza postęp pod względem ekologicznym w porównaniu z poprzednimi lub porównywalnymi modelami i informuje, jak w koncernie Volkswagen wytwarzane są pojazdy, podzespoły oraz w jaki sposób oddziaływają one na środowisko. Bilans ekologiczny nie obejmuje tylko „okresu jazdy" pojazdu, lecz cały jego cykl życia, od produkcji poprzez użytkowanie do utylizacji. Podstawą certyfikatu ekologicznego są szczegółowe bilanse środowiskowe opracowane zgodnie z niemiecką normą ISO 14040/44, sprawdzone przez niezależnych instytucje, takie jak TÜV NORD.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl