HoReCa coraz częściej w chmurze
Zalety usług w chmurze można znaleźć na każdej stronie związanej z branżą IT. Czy tego rodzaju rozwiązania mogą ułatwić funkcjonowanie przedsiębiorstwom z branży HoReCa?
Przedsiębiorcy często słyszą o usługach w modelu cloud computing, jednak często nie przekłada się to na zrozumienie, czym jest ta technologia i jak ją efektywnie wykorzystać. Najprościej chmurę obliczeniową definiuje się jako model korzystania z usług bez konieczności zakupu stacjonarnego sprzętu oraz administrowania oprogramowaniem.
Podstawowe zalety usług w modelu cloud computing to szeroko pojęta oszczędność czasu, miejsca i kosztów, wysoka skalowalność i zdalny dostęp. To ostatnie pozwala na korzystanie z rozwiązań nie tylko w siedzibie firmy, ale w dowolnym czasie i dowolnym miejscu z dostępem do Internetu. Skalowalność pozwala na szybkie i proste rozszerzenie usługi o nowe stanowiska, przykładem jest call center w modelu cloud computing – wyposażenie nowego stanowiska to czas o wiele krótszy niż w przypadku stacjonarnego odpowiednika. Oszczędność to przede wszystkim krótszy czas poświęcony na podróże, których odbywanie przestaje być koniecznością. Oszczędność miejsca oznacza, że nie trzeba wynajmować powierzchni biurowych ani inwestować w infrastrukturę. Usługi w chmurze nie wymagają zakupu kosztownego oprogramowania, a za serwis, doradztwo i aktualizacje odpowiada dostawca. Dzięki temu, cloud computing to model świadczenia usług, który sprawdzi się niemal w każdej branży. Dobrze sprawdzają się one w firmach, które stawiają na efektywną, sprawną i szybką komunikację oraz wysoką sprzedaż. Jedną z takich branż jest HoReCa.
Dla przedsiębiorstw z tego segmentu przydatnym i funkcjonalnym rozwiązaniem okazać się może usługa CRM w modelu cloud computing. CRM jest systemem informatycznym służącym do gromadzenia danych i delegowania zadań pracownikom. Dzięki tej usłudze wszystkie dane dotyczące przedsiębiorstwa, pracowników czy podwykonawców znajdują się w jednym miejscu, do którego dostęp jest prosty i szybki. Umożliwia to łatwe i efektywne zarządzanie firmą. Wspomaga działania takie jak organizacja pracy, przydzielanie zadań, kontrola pracowników, sprzedaż czy kontakty z klientami i partnerami biznesowymi. Efektywna w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest też usługa PBX - wirtualna centrala telefoniczna, dającą pełną kontrolę nad wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie. Przydatną funkcjonalnością tego rozwiązania jest możliwość wykonywania połączeń z dowolnego miejsca czy oddziału firmy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Usługa pozwala również na uruchomienie własnej numeracji. Inne przydatne rozwiązanie to call center w chmurze - nowoczesna, w pełni kompleksowa usługa do wsparcia sprzedaży i budowania trwałej relacji z klientem. Do korzystania z niej potrzeba jedynie komputera z dostępem do Internetu i zestawu słuchawkowego, a praca zarówno telemarketerów, jak i agentów może odbywać się z dowolnego miejsca. Pracodawca ma możliwość pełnej kontroli nad pracą telemarketerów (ilość przeprowadzonych rozmów, wyniki, statusy, raporty), Wszystkie te usługi i ich funkcjonalności mogą okazać się wartościowe i interesujące dla przedsiębiorstw z branży HoReCa. Przydatna dla nich może być także telekonferencja – usługa pozwalająca na telefoniczną komunikację oraz współpracę między nawet 240 osobami na świecie. Poza komunikacją na odległość, umożliwia również na zdalną pracę na dokumentach. Tego rodzaju usługi oferuje Focus Telecom Polska.
Dzięki chmurze obliczeniowej i usługom oferowanym w tym modelu, oddziały firmy obecne na całym świecie mogą ze sobą efektywnie współpracować. Technologia ta ułatwia komunikację w każdej branży, niezależnie od jej rodzaju czy wielkości przedsiębiorstwa. Funkcjonalność wpływa na coraz częste wykorzystywanie jej potencjału przez branżę HoReCa. Wachlarz rozwiązań oferowanych w chmurze obliczeniowej jest szeroki, a trendy i prognozy przepowiadają wzrost ich znaczenia i liczby. Ich śledzenie pozwala na wybór najkorzystniejszych i najbardziej przydatnych rozwiązań biznesowych.