HRS sprawdził specjalne życzenia gości hotelowych
Badanie HRS ujawnia, że wielu podróżnych, w szczególności kobiety, ma specjalne życzenia podczas pobytu w hotelu.
Wielu gości hotelowych chciałoby korzystać z dodatkowych usług, by pobyt w hotelu był jak najprzyjemniejszy. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez wiodący europejski portal hotelowy – HRS, tylko mniej więcej co 10 osoba jest całkowicie zadowolona z usług standardowo oferowanych przez hotel. Z badania wynika również, że do najbardziej pożądanych usług specjalnych należą: późne wymeldowanie, śniadanie w pokoju hotelowym oraz bagażowy, który pomaga zanieść walizki do pokoju.
Blisko 2/3 (61,7%) badanych chciałoby móc bez pośpiechu się spakować i wymeldować później niż jest to zwykle przyjęte. Co ciekawe, to młodsze osoby deklarują, że potrzebują na to więcej czasu niż osoby starsze. 67 % badanych w wieku poniżej 29 lat chciałoby mieć możliwość późnego wymeldowania, natomiast odsetek osób w wieku powyżej 50 lat, które wymieniły tę usługę, wynosi 53%. Drugim specjalnym życzeniem najczęściej wymienianym jest możliwość zjedzenia śniadania w pokoju. Blisko 46% osób dobrze czuje się we własnym pokoju i wolałoby jeść w nim śniadanie. Szczególnie ważne jest to dla kobiet i osób młodszych, z których ponad połowa wysoko ceni sobie prywatność podczas porannego posiłku. Ponad 56 % ankietowanych z grupy osób poniżej 29 lat stwierdziło, że woli śniadanie we własnym pokoju hotelowym. W przypadku respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat, odsetek osób, które wolą takie rozwiązanie wynosi ponad 45%, zaś w grupie osób powyżej 50 lat - tylko około 35%. Trzecim najbardziej popularnym życzeniem specjalnym jest usługa bagażowego. 44,8 % wszystkich badanych osób chciałoby, by pracownik hotelu zaniósł ich bagaż do pokoju. Życzenie takie wyraziło blisko 54% kobiet i tylko 37% mężczyzn.
Kobiety bardziej wymagające od mężczyzn
Kobiety mają z reguły więcej życzeń specjalnych niż mężczyźni, szczególnie jeśli chodzi o wyposażenie pokoju hotelowego. Prawie co druga kobieta chciałaby, żeby w pokoju znajdowały się kwiaty. Przy czym o kwiatach wspominał mniej niż jeden na czterech mężczyzn. Około 37% kobiet, w porównaniu do 9% mężczyzn, wykazało duże zainteresowanie dodatkowymi kocami w pokoju. Nieco ponad 1/3 (37,2%) respondentek stwierdziła, że prawdziwym dopełnieniem ich pobytu w hotelu byłyby ekskluzywne kosmetyki jak np. podkład czy produkty pielęgnacyjne. Dla porównania, potrzeby takie zgłasza mniej niż jeden na dziesięciu mężczyzn (9,4%).
Jeden na dziesięciu mężczyzn oczekuje szczególnych atrakcji w hotelu
Właśnie taka część ankietowanych mężczyzn chciałaby obejrzeć prywatny występ striptizerki. Tylko nieco ponad 1% pytanych kobiet pociągał pomysł, by hotel oferował tego typu usługi.
Aktywna młodzież
Respondenci z grupy wiekowej poniżej 29 lat chcieliby dbać o kondycję fizyczną podczas pobytu w hotelu i prosili o sprzęt sportowy w pokoju, taki jak mata do jogi czy rower treningowy. Aspiracje sportowe zgłasza tylko 22% respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat i tylko ponad 12% osób powyżej 50 lat.
Osoby w podróży służbowej: wcześniejsze śniadanie i zapasowa odzież
W związku z tym, że osoby będące w podróży służbowej zwykle opuszczają hotel zanim rozpoczyna się wydawanie posiłków, chciałaby mieć możliwość zjedzenia wcześniejszego śniadania. Życzenie takie wyraziło 38% osób podróżujących służbowo, w porównaniu do tylko 16% turystów. Osoby, które często wyjeżdżają w celach zawodowych, znacznie bardziej niż urlopowicze, cenią sobie możliwość skorzystania z zapasowego ubrania, w przypadku gdyby zapomnieli koszuli lub marynarki. Życzenie, by hotel oferował taką usługę, miało 18% osób podróżujących w celach biznesowych w porównaniu do 10% wczasowiczów.
Hotele mogą zdobyć przychylność wielu gości udostępniając im dodatkowe poduszki, bezprzewodowy Internet oraz późniejsze śniadanie dla śpiochów. Chociaż nieskazitelnie higieniczne warunki powinny być cechą wszystkich obiektów, niektóre z pytanych osób wymieniały właśnie czystość jako ich specjalne życzenie.
Informacje na temat badania
Badanie zostało przeprowadzone pod koniec września 2011 r. na zlecenie HRS przez instytut badań rynkowych eResult wśród 600 osób stanowiących reprezentatywną próbę użytkowników Internetu w Niemczech zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung - niemiecka organizacja badań internetowych) na temat specjalnych usług, jakie respondenci chcieliby znaleźć w ofercie hoteli.
Portal hotelowy HRS
HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla osób prywatnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach - średnio portal przyciąga 6 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki ofercie obejmującej dziesiątki tysięcy hoteli oraz setki sieci hotelowych, system HRS umożliwia największy wybór hoteli na świecie. Bezpłatny system rezerwacyjny umożliwia dokonanie rezerwacji przez Internet po niskiej cenie, z gwarancją najlepszej ceny. HRS Exclusive Prices gwarantuje także ceny co najmniej 10 procent niższe niż w konkurencyjnych systemach. Wybór hotelu ułatwiają szczegółowe opisy hoteli, materiały filmowe i ok. 3 mln ocen hoteli zamieszczanych przez gości hotelowych. Portal HRS obsługuje miliony klientów indywidualnych. Ponad 25 000 firm regularnie dokonuje za pośrednictwem HRS rezerwacji miejsc hotelowych na potrzeby podróży służbowych, konferencji i wyjazdów grupowych i korzysta ze specjalnych stawek korporacyjnych HRS, umożliwiających obniżki cen nawet do 30 procent. Firma jest także liderem innowacyjnych rozwiązań i wysoko stawia poprzeczkę dla dla branży w dziedzinie rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń przenośnych. HRS opracowuje aplikacje na wszystkie standardowe smartfony i tablety, umożliwiając klientom zarezerwowanie pokoju w wybranym hotelu nawet w czasie podróży. Spółka HRS została założona w 1972 r., jej siedziba mieści się w Kolonii, a oddziały HRS znajdują się w Szanghaju, Londynie, Paryżu, Warszawie, Rzymie, Stambule i Moskwie. Jest też wyłącznym właścicielem portalu poświęconego Alpom, z siedzibą w Innsbrucku: www.tiscover.com oraz udziałowcem większościowym spółki hotel.de AG z siedzibą w Norymbergii.
Więcej informacji na stronie: www.HRS.com
HRS na Facebooku: www.facebook.com/HRS.Polska
Kontakt dla mediów:
Agata Górnicka , Anna Haliżak,
agata.gornicka@triplepr.pl anna.halizak@triplepr.pl
ul. Leszno 8 lok. 28
01 – 192 Warszawa
22 216 54 20, 22 216 54 16
kom. 607 676 575
Nadesłał:
nina.biadun@triplepr.pl
|